Skip to main content

Beste Jasper, ik heb hetzelfde probleem: ook hier staat een V8, die steeds slechter presteert als het om WiFi gaat. Een harde reset heb ik al gedaan, hetgeen maar heel kort (of nauwelijks) voor verbetering zorgde. Het thuiswerken in de vorm van videobellen is via WiFi niet meer te doen. Zou ook ik 'm kunnen omruilen tegen een wat nieuwere variant?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Rolf024 . Welkom op het forum.

Is het bereik niet goed meer? Of heb je ook slechte wifi als je er vlakbij zit?


Ha @Erwin_ , dankjewel. Ik vermoed dat het aan het bereik ligt ja. Als ik echt naast de router ga staan is het namelijk beter. Overigens was dit voorgaande jaren niet zo, toen had ik in letterlijk elke kamer van m'n woning goede WiFi.


Op de website van De Consumentenbond lees ik het volgende:

 

KPN introduceert een nieuw product voor klanten die thuis problemen met wifi hebben: een access point dat KPN 'Experia Wifi' noemt. Klanten die de Wifi Tuner hebben doorlopen en minder dan 20 Mbit/s halen, komen in aanmerking voor maximaal 2 gratis KPN Experia Wifi's.

Je krijgt de apparaten in bruikleen totdat het KPN-abonnement afloopt. Daarna moet je ze terugsturen. Klanten die niet in aanmerking komen voor de gratis versies kunnen ze kopen voor €50 per stuk. Wij hebben 2 stuks van KPN geleend om ervaring op te kunnen doen met Experia Wifi.

 

Ik heb de WiFi Manager gebruikt en haal in de kamers waarin ik zou kunnen (thuis)werken 11 en 7 Mbit/s. Als je vermoedt dat een Experia WiFi ook zou kunnen helpen, in plaats van een nieuwe router, vind ik het prima om dat eerst te proberen. Graag ontvang ik dan een Experia WiFi in bruikleen.


Vanuit mijn Telfort verleden ben ik op het forum aldaar vaak tegengekomen dat het Wifi gedeelte van de V8 vaak aan zijn laatste reis begonnen was en dat de klant dan een nieuw modem kreeg toegestuurd.

Wellicht worden  hier andere maatstaven gehanteerd, door de moderators echter daar ga ik niet over 


@jimny , bedankt voor je reactie. Aanvankelijk reageerde ik op een bericht dat ik hier op het forum vond van iemand met hetzelfde probleem, die vervolgens inderdaad een nieuw modem kreeg. Dat lijkt mij ook het meest passend. Het modem dat ik nu gebruik is toch alweer ruim vijf jaar oud...

We gaan 't zien.


Ze nemen in ieder geval de tijd...


Ik heb de WiFi Manager gebruikt en haal in de kamers waarin ik zou kunnen (thuis)werken 11 en 7 Mbit/s. Als je vermoedt dat een Experia WiFi ook zou kunnen helpen, in plaats van een nieuwe router, vind ik het prima om dat eerst te proberen. Graag ontvang ik dan een Experia WiFi in bruikleen.

De WiFi manager zou zelf de versterkers aan moeten bieden. Dat is niet gebeurd? Weet u zeker dat u de WiFi manager gedaan heeft? En niet de speedtest? 


We kunnen verschillende dingen doen. Is het druk in jouw omgeving qua wifi signalen? Als er veel netwerken in de buurt zijn dan lijken mij twee Experia Wifi's meer op z'n plek. 

Als je weinig andere netwerken ziet (en die in de toekomst ook niet verwacht) kunnen we overwegen om die v8 om te ruilen. 


Dag @Erwin_ , er zijn wel wat andere netwerken in de buurt, maar niet veel - zeker niet op het kanaal dat ik gebruik. Hoe dat in de toekomst gaat zijn is lastig te zeggen: later dit jaar starten ze met de bouw van een flat aan de overkant van de straat, maar van de flat naast me lijk ik weinig last te hebben.

Mochten we ervoor kiezen om de V8 om te ruilen en het lost het probleem niet op, kan ik dan nog steeds aanspraak maken op de Experia Wifi's? 

In dat geval zou ik zeggen: laten we kijken wat een nieuwe modem doet. 

 


@Rolf024 : Als het goed is heb je zojuist een SMS met logistieke informatie gehad. Klopt dat?

Wat de experia wifi's betreft kan dat zeker. Zo lang wij die aanbieden kun je er aanspraak op maken (mits je snelheden onder bepaalde marge vallen, uiteraard)


Yep, sms gekregen. Bedankt!Â