Skip to main content

Graag zou ik een nieuwe KPN box 12 aanvragen, wij hebben nu nog een oude Experia Box V8. Hij valt regelmatig uit waardoor we geen stabiel internet hebben. 

Waar kan ik terecht voor een nieuwe box? Alvast dank!

 

Gr. Gerlien

Hallo @Gerlineke Je kan KPN klantenservice bereiken via 0800 0402 (gratis nummer). Zeg tegen de computer “ik wil een medewerker spreken". Bij een defect zal de Experia Box worden vervangen. Of dat een KPN Box 12 gaat worden is niet zeker, er zijn meerdere gangbare modellen.


Welkom bij ons op het forum @Gerlineke. Heb je al contact gehad zoals Ruud noemde? Als dat nog niet gelukt is kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven. Daarbij ben ik ook benieuwd hoe de V8 precies uitvalt, gaat die uit zichzelf uit, valt de verbinding weg (vallen er lampjes op de V8 uit) of gebeurt er iets anders?


Het internet valt dagelijks wel 2-3x weg (zowel WiFi als bedraad). Lampje brand dan ook rood.  Box al los gekoppeld (van bedraad internet) en gereset, dit hielp 2 jaar terug goed. Maar blijft nu uitvallen helaas. 

 

Profiel gegevens een update gegeven ondertussen 👍


Bedankt voor de gegevens @Gerlineke, ik heb daarmee de verbinding nagekeken en ik zie de verbrekingen ook. Die verbrekingen lijken al voor de Experia Box te gebeuren, waardoor een nieuw modem hierin geen verschil zal maken. Op het moment dat het powerlampje rood wordt, wat gebeurt er dan met de lampjes op het glasvezelkastje? Veranderd daar ook iets aan op het moment dat de verbinding wegvalt? Je kunt het glasvezelkastje ook even 2 minuten van de stroom halen en kijken hoe de verbinding het daarna doet.


Tips uitgevoerd, en het een weekje aangekeken maar blijft wegvallen helaas.

De lampjes op de glasvezelkast blijven wel constant branden (groen, groen, oranje).

 

Dank alvast weer


De verbinding vanaf het netwerk tot en met het glasvezelkastje blijft wel actief dus, maar daarna valt het weg. Heb je de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box ook al eens vervangen voor de zekerheid?