Skip to main content

(ik Gerrit)

Ik loop tegen de zelfde problemen aan. 

heb `n nieuw V12 modem, als je die aansluit gaat die de printplaat van de muurkast(binnenkomst glasvezel) direct omzetten in V12 modem nummer. Als je de oude V9 dan weer aansluit krijgt die ook het nummer van de V12. Zolang de muurkast niet vervangen word zit je met de problemen. Ben ook met kpn aan het mailen-bellen en wifi manager app contact maar nog steeds geen vooruitgang. Hopelijk komt er ooit `n oplossing. succes iedereen en forum.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

U heeft dus een oud en een nieuw WiFi netwerk in de lucht. Als u de SuperWiFi's uitzet, stekkers uit stopcontact, verdwijnt er dan 1 van de netwerken? Welke?

 

Nee ,helaas niet want dan was er niets aan de hand. Als ik de oude V9 weer aansluit doet het wat het doen moet, maar met de gegeven code`s van de V12. Ook doen de tablets en laptops het allemaal.

Met de V12 aangesloten hebben we nog 1tablet en 1 laptop ook geen uitlezing meer van zonnepanelen. we hebben 9½ jr geen euvel gekend. Kpn stuurt `n nieuwe router ,oh klik en klaar staat er geschreven.

Maar hopeloos gevalletje. we hadden er beter aangedaan hem in de verpakking te laten. met de tijd met nog `n groep zonnepanelen zal het wel opgelost worden. bedankt voor de reactie.


Hoi @Getman, welkom op het forum! 

Ik heb je berichten afgesplitst van het topic waarin je reageerde. Het is namelijk niet de bedoeling om andermans topic te kapen. En jouw probleem is ook niet hetzelfde als in dat topic werd beschreven. Nick's reactie was dan ook niet op jouw probleem gericht, maar op die van de originele topicstarter.

 

In dit, nieuwe, topic hebben we wel alle ruimte voor jou. Ik begrijp dat je een V9 had en deze is vervangen door een Box 12. De Box 12 heeft de wifigegevens overgenomen van je V9. Dat is ook de bedoeling. Dat zorgt ervoor dat je niet op al je apparaten opnieuw verbinding hoeft te maken.

Maar, je merkt nu dat niet al jouw apparaten werken op de wifi van de Box 12. Je noemt tablets en laptops die niet werken. Kun je van deze niet werkende tablets/laptops het merk en type aangeven? Daarnaast kun je de zonnepanelen niet meer uitlezen. Wat voor omvormer/beheerapparaat gebruik je daarvoor?

 

Ik vermoed dat het probleem erin zit dat deze niet werkende apparaten niet zo goed overweg kunnen met wifi 6 specifiek, of 5 GHz wifi in het algemeen. Gelukkig is dat in te stellen in de Box 12.

Daarvoor moet je inloggen op de Box 12. Hoe je dat doet staat uitgelegd in dit artikel:

 

Eenmaal ingelogd kies je voor de blauwe knop Wi-Fi settings. Je komt dan op de pagina met de wifi instellingen. Je ziet daar twee blokken, links het 2,4GHz blok, en rechts het 5 GHz blok. Kijk dan naar de regel Wireless Mode, en zet deze op 802.11b+g+n (onder 2,4GHz) en 802.11a+n+ac (onder 5 GHz). Scroll naar beneden en bevestig deze aanpassingen met de blauwe knop Apply. Kijk daarna of je apparaten wel weer willen verbinden.

 

Als het daarna nog niet wil, voor een of meerdere apparaten, dan kun je het beste een tweede wifinetwerk aanmaken die alleen op 2,4GHz draait. Dat doe je met de functie Extra Wifi. Hoe je dit aanzet lees je hier:

Zet, bij het instellen, dan het schuifje onder 2,4GHz op ON, en die bij 5 GHz op OFF. Geef dit netwerk een herkenbare naam en stel een wachtwoord in. Je kunt dan de apparaten die op de andere wifi niet werken, verbinden met dit wifi netwerk.


Reageer