Skip to main content

Na vervangen van mijn modem v9 voor een v12 heb ik geen verbinding meer.

45 minuten met helpdesk bezig geweest en alles zou moeten werken.

Alleen mijn pc via de originele hub op de modem.de rest zoals camera en 2e ontvanger  nog niet.

Al 15x gereset,zowel hard als zacht maar niks helpt.3 verschillende kabels geprobeerd,niks geen resultaat.

De v9 was doorgebrand na 8 jaar probleemloos gebruik.

Nu niet eens een basis verbinding.

I.v.m. een gehandicapten alarm is een stabiele verbinding wel noodzakelijk.

Ik overweeg overstap als de monteur het ook niet lukt.

Nu moet ik gedwongen 2 dagen thuisblijven om te wachten op een monteur.

Ik word er niet echt vrolijk van.

 

Hallo @Henricus1250 

 

Geen verbinding met wat precies, geen internet en kan je met je PC wel inloggen op het modem of werkt juist dat laatste niet?

De helpdesk zag dus wel je modem?

 

WiFi doet het ook niet?
De 1ste TV ontvanger doet ook niets of juist wel?


Heb je een glasvezel aansluiting (via de rode WAN poort) of een koper aansluiten (via grijze DSL poortje).
Welke lampjes branden er op het modem en indien aanwezig op het glasvezel modem (en is die laatste dan ook al een keer herstart).

 

Je hebt het over een hub, ik neem aan dat je het over switching hub oftwel een switch hebt, zo ja welk merk en type en branden daarop wel de ledjes van de aangesloten apparaten die aan staan?

 

Indien je koper hebt, dan heb je hopelijk niet je netwerk aangesloten op de rode WAN poort want dat gaat nooit werken, je moet de gele LAN poorten gebruiken.


Ik heb wel verbinding met mijn pc met de modem.

ik kan het modem wel benaderen en zie daarop: verbinding verbroken.met internet dus.

ik heb glasvezel met de rode kabel correct op de rode ingang modem en alleen de standaard hub van KPN met daarop 1 ontvanger en een pc.de rest (camera en ontvanger slaapkamer heb ik nog niet aangesloten.

De hub is voorzien van spanning en alle lampjes branden

uiteraard heb ik voor de hub de gele uitgang 1 gebruikt.

Mijn HBO elektronica uit 1990 had me nog zoveel kennis gegeven

Alles is diverse malen herstart en hard gereset

op de glasvezelmodem branden alle lampjes en die van ethernet(onderste)is oranje. 

op het modem branden de eerste linker drie waarvan die van ethernet knippert. wifi brand helemaal en tv + phone niet

koper hebben we hier niet meer,alleen glas..


Ik snap nog niet helemaal welke nu wel en niet branden, volgens de website zijn dit de lampjes op een Box 12:

Als Internet blijft knipperen is er i.d.d. een probleem met de internet verbinding, dat kan een probleem zijn met de Box 12, je glasmodem of met de verbinding naar de wijkcentrale.

Als je dat nog niet geprobeerd hebt, het enige wat je nog zou kunnen doen is om de netwerk kabel tussen je glasmodem en de Box12 te vervangen (dat mag elke willekeurige Cat5e of Cat6 kabel zijn), die zou ook defect geraakt kunnen zijn door het probleem met je V9.

Helpt dat ook niet en aangezien je alles al gereset hebt dan blijft er weinig anders over om toch maar op die monteur te wachten.


Lijkt op een defecte rode kabel. Kun je deze inwisselen?


Dank je wel voor de reactie.

internet:knippert

wifi :brand

Power:brand.

de rest is uit.

Het was niet wat ik hoopte te lezen maar het is niet anders.

Ik heb de kabel al beurtelings door 3 nieuwe correcte vervangen maar steeds hetzelfde resultaat helaas.

Toch bedankt voor de genomen moeite,


Hallo @Henricus1250, ik zie dat er vandaag een monteur bij jou langs gaat komen. Hij is nog onderweg. Ik verwacht dat de monteur die vandaag langs komt, jouw problemen gaat verhelpen. 


... hub...

Wat is het merk en type van dat ding? En hoe oud is dat ding? Komt die ook nog uit 1990?

Mijn HBO elektronica uit 1990 had me nog zoveel kennis gegeven

Als het echt nog een hub is, gooi dat ding dan bij het afval en koop een switch. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052


De monteur was op afgesproken tijd ter plaatse en na het uitwisselen van bijna elk compnent achter mijn voordeur betreffende KPN was de laatste conclusie dat er in een POP station een poort kapot was.

Nadat de monteur die fysiek had omgezet werkt alles weer naar behoren en al mijn instellingen,ook mijn camera buiten,zijn als voorheen.

Was even vervelend om zonder vast aansluiting te zitten maar  dankzij een tijdelijke ophoging van mijn databundel konden we nog een beetje wat doen via mijn telefoon als hotspot.

Waar ik eerder Hub vermelde moet ik mezelf verbeteren:het is een switch maar al zo lang aanwezig in een kastje dat ik eigenlijk vergeten was hoe het beestje precies heette.

Blij dat het opgelost is gaan we het weekend tegemoet.

Iedereen dank die de moeite heeft genomen om mee te denken en te schrijven,


Goed om te lezen dat het zo vlak voor het weekend is opgelost @Henricus1250