Skip to main content

Als ik contact met het internet wil maken krijg ik vaak de melding "geen internet " en moet ik opnieuw contact maken dat dan uiteindelijk lukt.

Dit is zo na de installatie van mijn nieuwe modem. 

Welk modem heb je gekregen en gaat het om een glas of koperverbinding


Glasvezel . Het nieuwste modem ongeveer 1 jaar oud


Gaat het om de wifi die uitvalt of ook bijbekabelde devices en welk type modem gaat het om en blijven de lampjes van het glasvezelkastje wel branden


Hi @Jan1944, van harte welkom op ons forum! Het is natuurlijk niet handig als je internetverbinding het niet zomaar doet, dit is zo sinds het nieuwe modem begrijp ik. Ik zie dat jimny je al te hulp geschoten is, ik haak ook graag aan.

Heb je zijn laatste vragen nog gezien? Daar ben ik ook benieuwd naar. Welk modem heb je nu? We horen het graag van je, dan helpen we je verder.


KPN Box 12. Probleem zit waarschijnlijk in de Wifi


@Jan1944 Dat is goed om te weten. Als je internet via een kabel gebruikt gaat het dus wel goed, maak ik voorzichtig uit je reactie op? 

Als dat zo is, dan zit het 'm inderdaad in de WiFi verbinding. WiFi is draadloos en gaat door de lucht, hierdoor is het vatbaar voor andere (WiFi) signalen en storingsbronnen in je buurt. Een nieuw modem staat op standaard WiFi instellingen, het kan goed zijn dat deze in jouw omgeving niet optimaal werken. Daarom hebben we de WiFi Manager om je hiermee te helpen. Deze handige tool helpt je stap voor stap om je WiFi verbinding na te kijken en te verbeteren. Ik ben benieuwd wat daar het resultaat van is en hoe je WiFi het daarna doet.