Skip to main content
Beantwoord

Vaak haperingen met internet buitengebied waardoor de hele verbinding wegvalt

• June 9, 2025
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik heb internet jn het buitengebied met zo'n 4G antenne. Als het werkt is er niks aan de hand en werkt het ook top.

Maar het geeft steeds meer haperingen waarin de hele verbinding weg valt. Ik heb hier al 10 keer over gebeld met KPN. Zij doen wat metingen en doorlopen alle stappen met stekkers eruit, simkaart checken e.d.

Maar het probleem blijft bestaan. 

Er is ook een monteur geweest die gaf aan dat ik beter kon verhuizen..

Het heeft gewoon altijd goed gewerkt maar de laatste tijd werkt het niet. Ik zie een groot verschil en dan denk ik dat je dat op moet kunnen lossen toch?

Één medewerker aan de telefoon zei ook dat hij haperingen in de verbinding zag.

Wat gebeurt er precies?

- ik kijk netflix en halverwege begint hij te draaien en dan gaat hij weer verder.

- ik kijk tv (sbs of rtl ofzo) en het beeld loopt vast en springt na soms minuten weer verder.

- ik open een website op mijn mobiel en die laadt gewoon helemaal niet. Ik heb nu de wifi op mijn mobiel maar uit gedaan.

Daarnaast doorloop ik de storing stappen op de website en dan kom ik steeds terecht op de stap: je wifi op je modem staat uit. Wil je dat we dit aanzetten?

Dan zeg ik ja en dan is het probleem weer voor 10 minuten opgelost. 

Wat kan ik hiermee? Behalve nog 10x met kpn bellen en alle stappen doorlopen en gefrustreerd raken omdat ik me niet gehoord voel.

Of moet ik toch maar verhuizen?

Je zou ook over kunnen stappen op glasvezel maar dat kost 1600 euro voor t aansluiten. Ik huur dit huis.. Dus je snapt dat ik dat niet ga betalen.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@LisanS, als er dips in de verbinding te zien zijn door de telefonische klantenservice kunnen ze vaak ook aangeven wat de beste stap is op dat moment. Hebben ze dat daarbij niet gedaan? De monteur die aangaf dat een verhuizing beter zou zijn, voordat hij dat zei heeft hij vast dingen nagekeken? Wat heeft hij daarbij nagekeken, weet je dat? Het zou kunnen dat je ergens woont waar het mobiele netwerk voor het Buitengebied net geen goed bereik heeft, of om een andere reden. Ik heb geen andere informatie dan wat jij vertelt, daardoor is het voor mij ook lastig om er meer over te zeggen.

V10.C.24.12.15

Dat is het versienummer inderdaad. Er is een nieuwere versie die op een gegeven moment vanzelf geïnstalleerd zal worden: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 9, 2025

Dag ​@LisanS kan je achterhalen welke softwareversie er op de v10(witte modem) staat? 

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

@Joep1965 ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. 

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Nog een kleine toevoeging. Dit probleem heeft een paar jaar terug ook gespeeld. 

Toen zijn er meerdere monteurs mee bezig geweest die ik metingen achter de schermen deden en daar wel hele rode dips zagen in de verbinding.

Zij hebben toen van alles gedaan maar niets hielp. Tot er midden in de nacht vanuit het kpn systeem een soort reset kwam en daarna werkte het weer jaren goed. 

Zij konden niet vertellen wat er nu precies was gedaan en waarom. Maar de 24 uurs metingen gaven ook geen dips meer. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 9, 2025

@Joep1965 ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. 

http://mijnmodem.kpn/

De softwareversie zie je waar ik het rose heb gemaakt.

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

@Joep1965 

V10.C.24.12.15

Denk dat dit het is dan. :)

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Hoi ​@LisanS, als er dips in de verbinding te zien zijn door de telefonische klantenservice kunnen ze vaak ook aangeven wat de beste stap is op dat moment. Hebben ze dat daarbij niet gedaan? De monteur die aangaf dat een verhuizing beter zou zijn, voordat hij dat zei heeft hij vast dingen nagekeken? Wat heeft hij daarbij nagekeken, weet je dat? Het zou kunnen dat je ergens woont waar het mobiele netwerk voor het Buitengebied net geen goed bereik heeft, of om een andere reden. Ik heb geen andere informatie dan wat jij vertelt, daardoor is het voor mij ook lastig om er meer over te zeggen.

V10.C.24.12.15

Dat is het versienummer inderdaad. Er is een nieuwere versie die op een gegeven moment vanzelf geïnstalleerd zal worden: