Skip to main content

Hallo, ik heb soms wel 2x per dag dat onze modem in storing valt met code 400. Helemaal gek wordt je ervan. Nu heb ik kpn buitengebied aangevraagd en deze ook ontvangen echter deze werkt niet met V8 modem. Hoe ziet de administratie bij kpn uit want dit is toch bekend en waarom kan een klant die al 16 jaar aan jullie verbonden niet gewoon de V12 box ontvangen met wifi 6


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo, ik heb soms wel 2x per dag dat onze modem in storing valt met code 400.

Dat zal niet het modem zijn, maar de tv ontvanger. 

Helemaal gek wordt je ervan. Nu heb ik kpn buitengebied aangevraagd …

Nutteloos. Want het tv signaal gaat niet via het 4G netwerk. Je krijgt er mogelijk sneller internet door. Maar voor de tv haalt het niets uit.

... en deze ook ontvangen echter deze werkt niet met V8 modem. Hoe ziet de administratie bij kpn uit want dit is toch bekend en waarom kan een klant die al 16 jaar aan jullie verbonden niet gewoon de V12 box ontvangen met wifi 6

Die werkt ook niet met sneller internet buitengebied. Alleen de Experiabox v10 en v10a werken met sneller internet buitengebied. 


Hoe is de tv ontvanger met de Experiabox verbonden? Is dat met een rechtstreekse kabel? Bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? 


Die is rechtstreeks verbonden. Ik heb er wel een netgear bij zitten maar hier zitten andere apparaten aan gekoppeld


Hoi @FamJuf en welkom op ons forum!

Het klopt inderdaad dat een Box12 niet werkt met sneller internet buitengebied, daar kan ik je dan ook niet aan helpen. Was je inmiddels al wel voorzien van een V10 of V10A en zijn de problemen al opgelost met de tv-ontvanger? Anders wil ik graag eens met je meekijken. Zou je hiervoor jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Geef je nog een reactie hier zodra je dat klaar hebt zodat ik aan de slag kan voor jou mocht het nodig zijn.


Hallo Nico, weet je wat raar is? Ik heb internet Buitengebied aangevraagd en ontvangen van KPN. Deze werkt niet op mijn oude V8 box. Hierover gebeld en gisteren een andere modem ontvangen. Ik ontvang dan de Box 12 en niet de V10 of V10A. Ik heb de box 12 geïnstalleerd omdat ik de V8 moest omruilen hiervoor maar ik snap niet waarom er van KPN uit dit soorten fouten worden gemaakt want ik heb nu een 4G box liggen waar ik niks mee kan.


Dat ben ik direct met je eens dat het vreemd is dat je alsnog een Box12 hebt gekregen. Dat had niet mogen gebeuren. Ik kan helaas niet achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wat ik wel kan doen is de Box12 laten omwisselen voor een V10 of V10A zodat je het sneller internet buitengebied kunt gaan gebruiken (ik heb geen keuze in welke van de 2 het gaat worden) zal ik dit voor je in orde maken?


Hallo Nico, dat vind ik lastig want het werkt wel nu. Geen storing meer gehad. Echter is de uploadsnelheid 3.3 en de downloadsnelheid tussen de 12 en 20, of andersom...dus veel is dit niet. Wat gaat dit mij opleveren als ik weer ga wisselen?


@FamJuf Hoi,

Als u de V10 omruilt voor de V12 dan kan hij samenwerken met het sneller buitengebied modem
Zodat u meer snelheid krijgt dan alleen 12/20mb. Verwachting zal dan tussen de 50-70mb moeten zijn


Jij bedoeld de Box 12 omruilen voor een V10? Je schrijft het namelijk andersom.


@FamJufHoi,

Als u de V10 omruilt voor de V12 dan kan hij samenwerken met het sneller buitengebied modem
Zodat u meer snelheid krijgt dan alleen 12/20mb. Verwachting zal dan tussen de 50-70mb moeten zijn

@Pauwerful bedoelt het inderdaad andersom ;-)


Ik kom hier op terug. Zal eens met mijn partner overleggen. 


Jij bedoeld de Box 12 omruilen voor een V10? Je schrijft het namelijk andersom.


Uhh ja excuus haha :D


Ik kom hier op terug. Zal eens met mijn partner overleggen. 

Ben je er nog uitgekomen met je partner of heb je nog hulp van mij nodig?