Skip to main content

Goedendag,

Na het omzetten van Telfort naar KPN moeten wij regelmatig het modem resetten omdat we geen internet, telefoon en tv hebben dit is zeer irritant.

Ook omdat we dan niet bereikbaar zijn.

Na het resetten gaat het een tijd goed waarna het probleem zich weer voordoet

Toen wij nog Telfort hadden waren er nooit problemen.

Alles is bekabeld en deze zijn allemaal goed.

Het probleem doet zich vooral 's avonds voor.

Wij hebben de indruk dat het probleem het modem zit of in de omzetting van het systeem.

Wat kan de oorzaak zijn?

Gr. Eoz

 

 

Hoi @Eoz, bedankt voor je berichtje en welkom op het Forum. Sorry dat ik er nu pas aan toe kom. Dat heeft te maken met de drukte. 

 

De omzetting van Telfort naar KPN was puur administratief. Uiteraard erg vervelend dat jullie problemen hebben met de verbinding. We moeten zien te achterhalen wat daar de oorzaak van is, maar dat het te maken heeft met de omzetting lijkt mij niet aan de orde. Uit je bericht maak ik op dat de diensten wegvallen, kun je aangeven hoe vaak dit zo is? Na he resetten werkt het weer geef je aan, hoe lang werkt het vaak weer? Hoe branden de lampjes op het modem als de verbinding weg lijkt te vallen. 

 

Speelt dit probleem op zowel de bekabelde verbinding als de Wifi verbinding? Je mag me ook een foto sturen van hoe de lampjes branden als het internet wegvalt. Ook ben ik benieuwd naar hoe je de reset uitvoert? 

 


Hallo Loes,

Er zit geen regelmaat in het uitvallen,

de laatste paar dagen gaat het goed maar het is ook voorgekomen dat het iedere dag gebeurde en dan vooral 's avonds, ook is het een paar keer voorgekomen dat het tijdens een telefoongesprek uitviel wat natuurlijk wat raar overkomt voor degene die met ons spreekt.

Als het modem uitvalt hebben we niks meer dus alle functies zijn uitgevallen (ook wifi en telefoon) en alle lampjes op het modem zijn uit.

Soms start het modem zichzelf weer op maar het gebeurt ook dat hij in het opstarten " blijft hangen" en dat wij hem moeten resetten.

De tv ontvanger moeten wij dan ook opnieuw opstarten.

Het resetten van het modem doe ik door de knop achterop het modem uit te zetten of door de stekker er uit te halen en een aantal minuten te wachten.

Hetzelfde doe ik met de tv ontvanger als die niet vanzelf opstart.

Ik vind het wel bijzonder dat er veel klachten zijn van dezelfde aard op het forum met betrekking op het uitvallen en het omzetten naar KPN

Gr. Eoz

 

 

 


Vandaag modem weer uitgevallen

Na het kleine resetknopje indrukken met een prikkertje deed hij het na zo'n 10 minuten weer maar storing komt regelmatig terug.

Gr. Eoz


Goedenavond @Eoz, heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

En dit voor de ontvanger?

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of een van de twee opties gelukt is?


Hallo fame 29,

Bedankt voor je reactie.

Het resetten van het modem zoals door jou omschreven had ik al gedaan.

De TV ontvanger geeft geen probemen ( zolang het modem maar werkt)

Overigens hebben wij een van de eerste

Experia V8 modellen en nooit eerder problemen gehad.

We hadden al jaren alles in een van Telfort en sinds ongeveer een maand dus KPN en sinds het omzetten hebben we problemen.

Het vervelende is dat zolang het modem niet werkt we geen internet, tv, wifi en ook geen (vaste) telefoon hebben en daarop dus niet bereikbaar zijn.

Na de reset gaat het soms voor langere (paar dagen) en soms voor kortere tijd (aantal uren goed)

Blijft vervelend probleem.

Gr. Eoz.


Als u een paar dagen geduld heeft en het profiel aanvult, kunnen medewerkers op afstand de modem uitlezen. Bellen met 0800-0402 kan ook en zal mogelijk sneller tot een reactie lijden.


Mijn excuses voor de late reactie, @Eoz. Ik neem dit topic over van @Loes_, omdat zij er even niet is.

Ik heb jouw verbinding doorgemeten en deze ziet er in principe goed uit. Je geeft aan het modem al een reset te hebben gegeven, maar deze zie ik niet in het systeem terug, in ieder geval niet recentelijk. Zou je deze daarom nog eens willen uitvoeren? 


Hallo, is een online reset geweest door jullie (wat je via de tool kan regelen) en en heb onlangs zelf een reset gedaan ( met prikkertje in de resetknop) maar het modem bleef in de reset hangen. 

Na ruim een uur modem maar gewoon uit en weer aangezet, en toen starte hij gewoon weer op…

Afgelopen dagen weer enkele malen uitgevallen, zeer vervelend omdat al onze verbindingen via het modem gaan.

Lees in het nieuws online dat het een software probeem is bij KPN waar dus veel meer klanten last van hebben?

De problemen doen zich sinds eind

september / begin oktober voor sinds de omzetting naar KPN daarvoor geen problemen bij Telfort.

Zal nog een keer een harde reset proberen.

Het probeem is ook dat wij verder ook geen telefoon of tabet hebben met abbonement op internet maar alleen beltegoed dus tijdens de reset hadden wij verder ook geen controle of mogelijkheid tot communicatie. 

Gr. Eoz.


Bedankt dat je het toch nog een keer wilde proberen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het zeer vervelend is als de verbinding wegvalt, zeker wanneer je geen andere manieren hebt om te verbinden met het internet. Ik heb je daarom een nieuw modem toegestuurd. Ik heb je een privébericht met verdere informatie gestuurd.


Hallo,

Even een reactie op het bericht van Pauk.

Eerst werd er gedacht aan software problemen.

Maar na herhaaldelijk klachten hebben we een nieuw modem ontvangen.

Na de laatste update is het programma menu en de tv gids gelukkig ook weer sneller geworden.

Gr. Eoz