Skip to main content

Hallo,

Aangezien vorig jaar bij een tijdelijke verhuizing naar mijn ouders zo'n beetje alles fout is gegaan wat kon ga eerst hier maar een vraag voordat ik klantenservice ga bellen. Die klantenservice is me gezien de type vragen en manier van reageren vaak iets te onkundig gebleken dus mogelijk iemand hier de ervaring met de te belopen weg.

Op dit moment hebben mijn ouders alles in 1 van kpn en ik , met een eigen abonnements-/klantennummer digitenne, emailadres en een mobiele aansluiting.
Ik ga nu naar een nieuwe woning en mijn deel moet dus weg vanaf het adres van mijn ouders nar het nieuwe adres.

Dit lijkt heel simpel en leek het ook toen ik die kant op ging maar zoals vermeld was dat de meest slechte afhandeling ooit (waardoor ik al m’n korting in gb's kwijt ben geraakt )

Iemand ervaring met het “afsplitsen” van abonnement/klant vanuit een adres waar meerdere klanten zaten met advies? (zou mooi zijn)

 

 

Hoi Etienne, welkom terug. Goed dat je hier eerst vragen over stelt. Dit kun je het beste op de volgende manier aanpakken:

  1. Verhuis het Digitenne (+ e-mail) abonnement naar je nieuwe adres
  2. Wijzig het Digitenne (+ e-mail) abonnement naar een pakket met internet en wat je verder wilt
  3. Wijzig het adres van je mobiele aansluiting naar je nieuwe adres zodat alles weer overeenkomt

Punt 1 kan ik voor je doen. Dit is zuiver administratief, en omdat er ook sowieso geen internet in jouw abonnement zit zal er ook niets gebeuren met het abonnement van je ouders.

Punt 2 kun je zelf doen via de MijnKPN of ik kan dit hier voor je doen.

Punt 3 kun je ook zelf via de MijnKPN. 

 

Aandachtspunten: 

  • omdat je jouw Digitenne wijzigt naar een internetabonnement geld je niet als nieuwe klant. Ik verwacht dan ook dat je niet van een actie gebruik kunt maken, maar zeker weten doe ik dat niet. Dit kan ik voor je nakijken nadat Digitenne verhuisd is.
  • Compleet / Husselvoordelen. Ik neem aan dat je nu een Compleethuishouden vormt met je ouders (hun internet abonnement (en eventueel mobiel) en jouw mobiele abonnement). Dit zal dan opgebroken worden. Kun je met hen geen data meer delen of onderling gratis bellen. Jouw nieuwe abonnement wordt een Hussel dus je krijgt dan entertainmentkorting op dat abonnement (als je tenminste ook interactieve tv neemt). Als jouw mobiele abonnement nog geen Hussel is houdt die de voordelen die hij dan nu ook al heeft. Het is mogelijk om jouw mobiele abonnement op het adres van je ouders te laten staan als je graag met hen wilt blijven delen/bellen. Is officieel gezien niet de bedoeling maar het kan wel. Wel krijg je dan zelf geen Husselvoordeel op je vaste abonnement.

 

Laat maar weten of het zo duidelijk is of dat je nog meer vragen hebt. En geef maar een gil als ik wat moet doen. Vul dan ook even op je forumprofiel je nieuwe adres in.


Dag Erik,

Als jij in ieder geval alles kan overzetten naar het nieuwe adres (punt 1 & 2) zou fijne zijn.
Ik stuur je een apart bericht, bedankt alvast.

 

:relaxed:


Ik heb zojuist gereageerd op je bericht, @e_10ne


Hoi @e_10ne . Ik heb deze case van @Erik_  overgenomen aangezien hij een weekje op zijn balkon gaat zitten ;-)

Ik zie dat de verhuizing van je digitenne gereed is. Is dat ook jouw ervaring?  Wat ik van Erik begrijp is het nu de bedoeling dat ik daar internet aan toe voeg?


Dag Erwin,

Bedankt voor reageren, ik heb je een pb gestuurd.

 

 

 


Ik heb gereageerd via pb :-)


Voor de meelezers:  Ik heb samen met TS het abonnement omgezet in hussel. Alles is goed gegaan.

Binnenkort komt het installatiepakket.

Mocht je tegen die tijd vragen hebben, lees ik het wel :-)


@e_10ne . We hebben net even telefonisch contact gehad. Ik vat het gesprek samen.

De diensten werken helaas nog niet. Het internet lampje blijft ondanks dat jij alles goed hebt aangesloten.

Er moet een monteur naartoe. Die hebben we ingeboekt op vrijdag 22-5: 12:00 - 14:00..  Laat je weten hoe het afloopt?

Tevens heb ik een gratis weekbundel op je mobiele nummer geactiveerd. 


De monteur is geweest en het werkt 👍🏼 Een oud isra punt en een niet helemaal werkend aansluitpunt iets verderop vervangen voor een nieuw isra punt en alles werkt.

Hulp vragen via een moderator hier werkt wat mij betreft het beste aangezien de “gewone” helpdesk veel minder weet en de oplossingen veel later komen.

Bedankt Erwin, Erik :thumbsup_tone2::relaxed:


Dank voor het compliment! 🙂 We zijn altijd extra alert bij verhuizingen, @e_10ne . Ik ben blij dat we dit voor jou hebben kunnen oplossen.

Je weet mij te vinden mocht je andere vragen hebben.