Skip to main content

Ik heb nu een jaarcontract van KPN (ADSL). Er lag eerst nog geen glasvezelaansluiting maar nu wel. Kan ik nu tussenstijds overstappen naar Solcon? (Solcon is van KPN zag ik)

Ik heb nu een jaarcontract van KPN (ADSL). Er lag eerst nog geen glasvezelaansluiting maar nu wel. Kan ik nu tussenstijds overstappen naar Solcon? (Solcon is van KPN zag ik)

Hallo @Berndhenk , na de einddatum van je vaste contract kun je met 1 maand opzegtermijn naar iedere andere provider overstappen. 

Bij tussentijds overstappen naar een andere provider moet je de nog niet-verstreken termijnen van je huidige contract in 1 keer afrekenen plus een boete bij je huidige provider.

Voorbeeld: je jaarcontract loopt op 1 augustus af. dan kun je vanaf 1 juli opzeggen en naar een andere provider overstappen.

Stel je wilt per 1 juni overstappen naar een andere provider, dan moet je de maanden juni en juli gelijk even afrekenen bij je huidige provider.

Dat Solcon een onderdeel is van KPN doet niet ter zake. Het zijn nog steeds 2 providers.

 

 


Helaas loopt het contract nog tot januari door. 


Helaas loopt het contract nog tot januari door. 

Dat betekent dat u het afgelopen januari afgesloten hebt? Dat is nog maar net geleden? Was u nieuwe klant? Net komen wonen op dit adres?


Ja net komen wonen en erwas nog geen glasvezelaansluiting. Kan nu wel glasvezel krijgen van andere providers maar helaas niet van KPN.