Skip to main content

Begeleiding van de KPN is zeker voor verbetering vatbaar. Ik maak gebruik van zgn.  DVA's voor 1 TV. Met de overgang naar glasvezel moest het modem 'verhuizen' waardoor ik beide TV's op DVA moest aansluiten, op zich geen probleem, 1 nieuwe DVA bij de KPN gekocht zodat ik totaal 3 DVA's heb voor 2 TV's na de overgang naar glasvezel was er veel uitval op beide TV's, na contact met het forum blijkt dat oude DVA's in combi met een nieuwe DVA slecht werken, dus eigenlijk ben ik genoodzaakt om de 2 oude DVA's te vervangen (let wel kopen) voor nieuwe. Ook heb ik nu veel uitval van internet/wifi op bepaalde plaatsen, dus ook weer genoodzaakt om versterkers aan te schaffen.
Dat dit allemaal geld kost, snap ik ook wel maar de voorlichting van de KPN bij zo'n overgang zou vééééél beter moeten (klantvriendelijk) bijv. een vragenlijstje m.b.t. de overgang.

Op dit moment ook weer geen internet.
Als ik dit van te voren had geweten was ik zeker niet overgegaan. 

Hallo @Wout54 , als je nu geen diensten hebt, maar wèl een glasvezelaansluiting, kun je het beste evende glasvezelkast minimaal 2 minuten van de stroom halen en na herstart de modem/router even een fabrieks-reset geven.

Je kunt het beste de nieuwste DVA aan het modem koppelen en de 2 andere (oudere) aan de tv--decoders.

Bij Devolo kun je zogenaamde cockpit-software downloaden en de DVA's beheren.

Door de verplaatsing van het modem wordt het wifi-bereik inderdaad anders en dat kan in je nadeel uitvallen. Via de thuisapp op je mobiel kun je een zogenaamde wifi-manager draaien die advies geeft om de wifi aan te passen en eventuee uit te breiden met 1 of meer wifiversterkers die je dan op deze wijze zeer voordelig kan kopen.

Niet overgaan naar glas en bij koper blijven is geen optie, alles wordt op een gegeven moment glas en koper wordt dan t.z.t. afgeschakeld.

 

 


DVA (Draadloze Verbindingsadapter) of DVS ( Draadloze Verbindingsset) is zeker niet de meest betrouwbare manier om tv te kijken. Een vaste kabel is dit wel.

 

Wat hier had moet gebeuren is ten eerste in samenspraak met KPNnetwerk de meest logische plek uit te zoeken voor de glasvezelaansluiting. Dat wil zeggen, en plek waaruit je (liefst) bekabeld naar de verschillende kamers kunt komen. Bijvoorbeeld een meterkast waar interne pvc buisjes lopen naar muuraansluitingen (telefoon, coaxkabel) in div kamers. Niet iedere meterkast heeft dit.

En anders in de woonkamer zodat je in ieder de eerst tv makkelijk bekabeld kunt aansluiten. 

Dit hoort in overleg te gaan, ieder huis zit weer anders in elkaar.

 

Ten 2e is er (neem ik aan) een monteur van KPN de provider geweest om je over te zetten naar de glasvezel. Ook die hoort in overleg te kijken naar aansluit oplossingen in huis. Als het modem verplaatst moest worden naar de glasvezelaansluiting, was er blijkbaar geen bekabel mogelijkheid tussen die 2 punten? Er had gelijk naar het wifisignaal gekeken kunnen worden omdat het modem ergens anders kwam. Als die kabel echt niet kon (we kunnen niet toveren), dan had de monteur evt Superwifi’s bij zich gehad. 59euro voor 2 stuks, waar ook nog 1 tv op zou kunnen. 2 in 1 oplossing dus en goedkoper dan 3 DVSen vervangen. 

 

Nogmaals, ieder huis en situatie is weer anders. Goed overleg en advies is heel belangrijk.


thx, wat ik jammer vind is dat KPN niet van te voren heeft geïnformeerd hoe je installatie thuis is dan had je daarop kunnen inspelen. Ik ben al dagen met de wifi manager van de KPN bezig om mijn wifi signaal te verbeteren, ik zal waarschijnlijk toch weer kosten moeten maken om de superwifi van de KPN aan te schaffen.

Ik heb de nieuwe DVA al aan het modem hangen. Ik ga zeker de cockpit software downloaden.

 

Glasvezel wordt een feit, no problem maar begeleiding van BESTAANDE KPN klanten mag zeker vele malen beter.


Dennis, nogmaals dat er sommige dingen anders lopen of niet meer kunnen is helemaal geen probleem, het gaat er bij mij om om informatie te krijgen van de KPN voordat e.e.a. wordt omgezet, dan kun je daarop inspelen!!

NU moet je achteraf van alles uitvogelen en regelen.


Goedemiddag @Wout54! Welkom op het KPN Forum en bedankt voor je feedback! 

Ik lees dat je een bittere nasmaak hebt overgehouden aan de overstap naar Glasvezel : jammer!

Een stukje achtergrond: “KPN is één van de providers in Nederland, maar is ook verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk voor internet, televisie en telefonie. Omdat het netwerk van KPN een open netwerk is, kunnen ook andere providers gebruik maken van dit netwerk. Om dit allemaal zo eerlijk mogelijk te laten verlopen bestaat KPN uit 2 onderdelen. KPN als provider en KPN Netwerk als onafhankelijke beheerder.

KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk, ongeacht de provider welke de diensten gaat leveren.”
Met de Glasvezelmonteur en/of de glasvezelvoorbereider van KPN Netwerk kun je samen de plek voor het Glasvezelaansluitpunt bepalen. 

thx, wat ik jammer vind is dat KPN niet van te voren heeft geïnformeerd hoe je installatie thuis is dan had je daarop kunnen inspelen.

Heeft de glasvezelvoorbereider dit niet met je besproken/ doorgenomen? Zo niet, dan adviseer ik je om je feedback ook door te geven aan KPN Netwerk, via de contactpagina van KPN Netwerk.

Ten 2e is er (neem ik aan) een monteur van KPN de provider geweest om je over te zetten naar de glasvezel. 

 

Nee, dit hoeft niet altijd zo te zijn, het komt steeds vaker voor dat de Glasvezelmonteur van KPN Netwerk alles zo in orde maakt, dat wij, KPN de provider, alleen een aansluitkabel hoeven op te sturen. Het aansluiten gaat dan aan de hand van de stappen Sluit je modem aan op glasvezel

Nogmaals, ieder huis en situatie is weer anders. Goed overleg en advies is heel belangrijk.

Helemaal mee eens. Ik geef je topic/ feedback intern door, zodat er gekeken kan worden of de serviceverlening vanuit de provider-kant verbeterd kan worden.

Hoe is het nu met jouw verbinding en is het gelukt om de cockpit software te downloaden?

 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!


De1e kennismaking met een persoon die het hier kwam bekijken was iemand met weinig kennis, de installatie van het glasvezel modem moest ik maar opnemen met de persoon die in april het modem zou komen plaatsen en aansluiten, dus deze wist niet veel.

De plaatsing van het modem werd door een ingehuurd bedrijf uitgevoerd, overigens snapte hij niets van de tijdsindeling van installatie. Mijn modem stond op de 1e verdieping maar vanwege bekabeling heb ik het glasvezel gebeuren maar in de meterkast laten plaatsten  met de bedoeling om de TV's volledig met DVS'sen te laten werken (om kosten van bekabeling uit te sparen). Ik had 2 DVS'sen voor 1 TV dus heb 1 bijgekocht om beide TV's via DVS te laten lopen. Maar goed, ik wist niet dat mijn DVS'sen vanwege ouderdom niet goed met de nieuwe DVS kon werken, het werkt redelijk, wel regelmatig stilstaande beelden of dat ik de DVS'sen moet resetten, alternatief is 2 nieuwe DVS'sen kopen (weer extra kosten)

Mijn WiFi is redelijk maar er zijn ochtenden dat ik vaak opnieuw moet opstarten omdat internet (WiFi) op de laptop wegvalt. Alternatief WiFi mngr kopen ( kortom weer extra kosten).

De suggestie om de cockpit software te downloaden heb ik gedaan maar helaas is het (nog) niet gelukt om die werkend te krijgen.

Glasvezel heeft natuurlijk ook voordelen……..het is makkelijker overstappen naar een andere provider!  


Glasvezel heeft natuurlijk ook voordelen……..het is makkelijker overstappen naar een andere provider!  

En wat verwacht u dan bij die andere provider? Dat die gratis kabels komt leggen bij u in huis ofzo?

Uw modem stond boven. Dan liep er dus ook een kabel naar boven. Een telefoonkabel. Die kon niet vervangen worden door utp-kabel? 


Het gaat niet om het doortrekken van bekabeling bij een andere provider, is meer mijn frustratie, ik vind de communicatie naar haar bestaande klanten er niet beter op geworden.

Volgens mij had de installateur van het glasvezel alleen de opdracht om het glasvezel modem te plaatsen en niet om extra kabels te trekken, daarvoor moest ik maar een KPN monteur laten komen (dus niet gratis).


Volgens mij had de installateur van het glasvezel alleen de opdracht om het glasvezel modem te plaatsen en niet om extra kabels te trekken

Eerst komt er een monteur die de kabel binnen brengt en die afmonteerd in een plastic vierkant doosje. Deze monteur doet inderdaad verder niets.

Later komt er een andere monteur om het glasvezel modem te plaatsen. Deze moet een werkende installatie opleveren. Waarbij u dus werkend internet heeft via glasvezel. Als u daarbij wil dat de Experiabox op dezelfde plek blijft staan, dan heeft de KPN monteur dat te respecteren. Hij zal dat kostenloos zo moeten maken dat het werkt. Voor zover ik weet.


Dat laatste heb ik niet zo begrepen, de firma was ingehuurd door de KPN en mocht alleen de glasvezel apparatuur plaatsen en zeker geen kabels door het huis trekken. Volgens mij had hij ook geen UTP tang bij zich. Hiervoor moest ik een KPN monteur laten komen.