Skip to main content

het begon allemaal vorig jaar toen ik een brief kreeg dat er in mijn straat glasvezel word aangelegd. met deze informatie heb ik een glasvezel abonnement aangevraagd.

 

het begon dat er een keer een briefje in de brievenbus lag dat er een schouwer was maar ik niet thuis was. of ik terug wilde bellen op xxx nummer.

zogezegd zo gedaan. echter bleek dit nummer slecht te bereiken en heb ik een aantal keer een terugbel verzoek ingediend.

ondertussen werd de glasvezel al in mijn straat naar de huizen gelegd. bij mij aan de verkeerde kant van het huis en dat kwam omdat er nog geen schouw was geweest.

echter naar een tijdje de schouw gehad en op zich ging dit soepel.

 

na een poos kreeg ik ook een afspraak voor het aansluiten van de glasvezel in mijn meterkast. ik een afspraak gemaakt op een donderdag middag 1 uur.
wordt ik op die donderdag gebeld om 8:30 dat ze aan de deur staan maar ik niet thuis ben. ik hun uitleggen dat ik het in de middag had ingeplant en dat ik hier een halve dag voor vrij heb moeten vragen. de aannemer reageerde hierop ja maar wij staan hier nu. kunnen we anders vrijdag ochtend langs komen. mijn reactie nee ik heb hier een halve dag voor vrij gevraagd graag vanmiddag om 1 uur zoals ik de afspraak gemaakt heb. na een hoop gevloek (van hun kant) ging het toch door.

alleen naar dat ze waren geweest en nog ff flink aan het klagen waren dat de glasvezel aan de verkeerde kant van het pand lag. bleef er een rood lampje branden op het kastje wat ze hadden geplaatst. 

hierover werd ik gebeld met een paar vragen ik moest hem even aan en uit zetten. nou dat werkte niet dus moest er even een monteur langs komen om het te fixen.
ondertussen had ik de vraag gesteld hey hoe zit het met de overstap service want ik heb nog niks van ziggo gehoord nou zij meneer ik zie dat er iets is mis gegaan en dat het makkelijkste is om dit zelf op te zeggen.

na 2 dagen stond de monteur volgens afspraak op de stoep en heeft de storing relatief snel verholpen iets met zzpers en lomp. ik zei al dat idee had ik al.

een week later zat ik me te bedenken dat dit helemaal niet handig is aangezien ik dan weer rekeningen op en neer moet sturen.
dus ik weer bellen met afdeling overstapservice hier werd mij verteld dat alles goed komt want de overstap service staat gewoon op de planning.
nu ging gisteren mijn abonnement in en had ik nog steeds niks van ziggo gehoord dus ik nog maar een keer bellen met de overstap service. nee inderdaad er is iets mis gegaan. we gaan het voor u regelen maar het komt allemaal goed.

nou een half uur later inderdaad een mail van kpn. het is niet helemaal goed gegaan je moet ff zelf je Ziggo opzeggen en dan de rekening opsturen voor een creditering. 

ik weer bellen met kpn eerst bij de overstap service mijn probleem neergelegd ja ik snap dat het vervelend is ik schakel u door met de afdeling opzeggen.

 

nou alles was al niet heel soepel verlopen maar wat er hier allemaal verkondigd werd zakte mijn broek van af.

ik kreeg ene nada aan de telefoon die nogal rauw en associaal was. eerst kon ze niks regelen en werd ik een paar keer in de wacht gezet waarna ze me beloofde dat ze een expert had gesproken en over 2 dagen zou het geregeld zijn want dat kan afentoe met de overstap service dat het 2 dagen duurt voordat ziggo is opgezecht. ze was nog niet aan het schelden maar het lag allemaal wel op het randje. zelf dacht ik nou ik zal even een dagje wachten want was zelf ook nogal pist op het moment.

 

vandaag weer gebeld met kpn overstap service gebeld en hier kreeg ik Martijn aan de telefoon en Martijn is echt een top kerel die snapt hoe je met klanten om moet gaan. het was even een uitdaging maar uiteindelijk heeft martijn het zo geregeld dat mijn abbo opgezecht wordt en opnieuw wordt aangevraagd met overstap service zodat ik er eigenlijk niks van zou merken alleen dat de overstap een maandje later is. nou helemaal top

 

@kpn wellicht een memo aan de klanten service mee geven dat liegen gewoon not done is en dat dit een hoop frustratie zou weghouden bij de klanten.

en de onder aannemers mee geven dat een afspraak een afspraak is en dat men wel kan proberen de afspraak te verzetten maar dat nee nee is.

 

ik hoop in ieder geval dat het licht wat ik nu aan het einde van de tunnel niet nog 100 km verderop licht

 

 

 

 

Kleine update. Opzegging binnen gekregen en nieuw contract aangevraagd. Kijken of het nu toch goed gaat komen. Ik ben benieuwd


En ik krijg zojuist 5 min na aanvragen nieuw abbo een sms dat Ziggo de overstap heeft ontvangen. Nu maar hopen dat ik niet een maand zonder internet zit 😯


Nou het is toch nog goed gekomen. In iedergeval voor mij.

 

Ik kreeg namelijk een factuur binnen van het oude contract. Hier ben ik niet van gediend en heb meteen kpn gebeld. Echter kreeg ik te horen dat deze niet geannuleerd kan worden maar alleen kan worden gecrediteerd met mijn volgende facturen. Daar was ik het dus niet mee eens.

 

Naar al deze ellenden er toch maar voor gekozen om het hele kpn avontuur af te kappen en alle contracten op te zeggen.

En het goede nieuws ik kan lekker terug bij Ziggo waar ik wel beschaafde mensen aan de telefoon krijg.


Hoi @tijs100, wat een gedoe allemaal zeg. Dat aansluiting op glas ging niet helemaal soepel. Dacht je het eindelijk geregeld te hebben komt er een factuur. Snap ook dat je daar niet blij mee bent, maar die was niet meer tegen te houden. Eindstand begrijp ik dat je niet bij ons komt. 

Mocht je je toch bedenken horen wij uiteraard graag weer van je. 


@Bart_Z 

wel fijn dat ik voor dit hele avontuur 5 uur verlof heb opgegeven en ondertussen een uur of 4 aan de telefoon heb gehangen met als eindstand dat ik er helemaal niks aan heb.


Nee begrijp ik heel goed. Vind het ook spijtig dat dit zo is gelopen.