Skip to main content

Hallo

kan je nog terug van glasvezel naar pair bonding???

Ik vind glasvezelkabel abonnement te duur worden en ben er totaal niet te vreden over!!

Dat kan niet. En qua prijs maakt het niet uit. Of je verbinding hebt om koper of over glasvezel, het abonnement is gewoon hetzelfde. Je betaalt niet extra voor glasvezel ofzo. Daar is geen sprake van.


Dat kan helemaal wel!

Dan moet je de glasvezel lijn administratief moeten laten verwijderen en dan opnieuw een abonnement afsluiten.


Ik zie het nut van de laatste opmerking niet, maar laat deze welles/nietes strijd voor wat het is.

Het maakt namelijk helemaal niets uit. Glas is net zo duur als koper.

@Gebruiker510 zal de besparing ergens anders moeten zoeken. Misschien een lagere snelheid kiezen of een (extra) zenderpakket opzeggen.


Ik zie het nut van deze opmerking niet, maar laat deze welles/nietes strijd voor wat het is.

 

Nou, @Gebruiker510 wil graag terug op pairbonding.Daarop zegt nick dat dat niet mogelijk is,Maar dat is het wel.

@Gebruiker510 wil graag terug,Niet alleen omdat glasvezel volgens hem duurder is(wat niet zo is) maar ook omdat hij niet tevreden is.Ik laat hem weten hoe je terug kan,Dat is toch nuttig voor hem?


Teruggang naar koper (als het al mogelijk is) zou ik niet aan beginnen. Nu glasvezel in die buurt actief is, zal het onderhoud aan koper geen hoge prioriteit meer hebben. En de klok tikt, binnen drie jaar zal koper naar verwachting helemaal uitgeschakeld worden.


Teruggang naar koper (als het al mogelijk is) zou ik niet aan beginnen. Nu glasvezel in die buurt actief is, zal het onderhoud aan koper geen hoge prioriteit meer hebben. En de klokt tikt, binnen drie jaar zal koper naar verwachting helemaal uitgeschakeld worden.

Zeker waar,Ik zou het dan ook niet doen.

Welke problemen ervaar je eigenlijk @Gebruiker510 ?


Hoi @Gebruiker510, welkom hier. 

Dit doen wij inderdaad niet, onder andere door wat @RBxx aangeeft. Ook al zou je je abonnement opzeggen en een nieuwe aanvragen, dan zul je automatisch weer glasvezel krijgen. 

Wat de prijs betreft, dat zou niet uit moeten maken. De tarieven verschillen namelijk niet van elkaar. 


Nou, @Gebruiker510 wil graag terug op pairbonding.Daarop zegt nick dat dat niet mogelijk is,Maar dat is het wel

Nope, niet via KPN in ieder geval. Tenzij er extreme situaties voordoen waardoor er voor lange tijd niet op glas geleverd kan worden of als een adres foutief op ‘glas beschikbaar’ is gezet zal er gekeken worden om terug te gaan naar koper. Anders gaat dat niet gebeuren. Ook de wholesalepartijen beginnen nu de DSL-opties uit te zetten als glas beschikbaar is. Voor pairbonding kun je sowieso nergens anders terecht dan KPN.

 

Teruggang naar koper (als het al mogelijk is) zou ik niet aan beginnen. Nu glasvezel in die buurt actief is, zal het onderhoud aan koper geen hoge prioriteit meer hebben. En de klok tikt, binnen drie jaar zal koper naar verwachting helemaal uitgeschakeld worden.

Niet eens een lage prioriteit, het gebeurd gewoon niet meer behalve voor diensten die enkel over de koperlijn geleverd kunnen worden (denk dan aan de oude PSTN-abonnementen). Vanaf 2023 gaat het kopernet inderdaad gefaseerd uit, kans is dus aanwezig dat het in de wijk van @Gebruiker510 nog eerder is.Â