Skip to main content

Al vanaf 27 mei 2022 ben ik bezig met bellen, zowel met kpn klantenservice alsook met volkerwessels.

Op 16 mei kreeg ik netjes een mail: De werkzaamheden zitten erop. 

Vreemd, aangezien ze in de straat de hoofdkabels nog aan het leggen waren. 

Nadat men hiermee klaar was meteen een afspraak voor een monteur ingepland bij kpn.

De monteur zou op 29 juni komen om binnen alles netjes werkend te maken. 

 

Deze afspraak is geannuleerd, omdat de oranje kabel nog vier, voor mijn gevel, uit de grond stak.

Bellen met volkerwessels en 45 minuten in de wacht. Toen eerste in de wacht........ verbinding verbroken. 

2 weken lang bellen..... in de wacht....... verbinding verbroken. Of in het gunstigste geval dan kom je je gegevens inspreken een zou je terug gebeld worden. 

Tot op heden moeten ze nog steeds terug bellen. 

Uiteindelijk meerdere afspraken gemaakt en thuis voor gebleven. Helaas zonder gewenst resultaat, want de oranje kabel steekt tot op heden nog steeds voor mijn gevel uit de grond. 

Inmiddels is in mijn volledige straat de pod/hub/klote kastje aangelegd en in de grond gebracht. 

BEHALVE BIJ MIJN HUIS!!!!!

als ik naar de status ga kijken dan ben ik pas in november/ december aan de beurt. Terwijl buren in hetzelfde blok eerdaags aangesloten worden. 

Zelfs de monteur die bij de buren bezig was begreep er niets van een kreeg van de planning te horen, waar ik bij stond en het kon horen,  dat ik diezelfde dag door een ander team aangesloten zou worden. 

 

Tot op vandaag nog steeds geen resultaat!

 

Verzoek om gebeld te worden door de uitvoerder, om zo tot een oplossing te komen, worden aan de kant geschoven. 

Compensatie naar mij als klant toe is er niet, maar het heeft mij inmiddels wel uren bellen en een aantal vrije dagen gekost. 

Een leidinggevende krijg je ook niet te spreken. 

Inmiddels overwegen wij om al onze abonnementen op te zeggen bij kpn door dit spelletje. 

Want er is niemand die een oplossing kan is wil aandragen. 

 

Het is verdomme van de zotte dat je na meer dan 5 maanden nog geen steek verder gekomen bent. 

Dat terwijl ik weet dat ik de eerste in de straat was, die daadwerkelijk de overstap naar glasvezel heeft aangevraagd. 

Hallo @WilloWnl vanaf het kabels in de grond in de straat aanleggen tot een werkelijke aansluiting hebben kan maanden duren.

Via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status zien op jouw adres.

Als daar staat dat de lijn in opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, verzoeken om migratie van koper naar glas, dan wordt er een monteur ingepland voor omzetting.

Mooier kan ik het niet maken.

Met de onderaannemers van KPNNetwerk, zoals VolkerWessels, die je noemt heb je als klant niets te maken. Zolang de lijn nog niet is opgeleverd en KPN als provider er nog niets mee kan heb je alleen medt KPNNetwerk te maken.

Succes.

P.S. bij mij gingen vorig jaar mei de kabels in de straat en had begin november werkend glasvezel.


Beste @JanD ,

 

"Met de onderaannemers van KPNNetwerk, zoals VolkerWessels, die je noemt heb je als klant niets te maken"

 

Dit is niet correct. Als je namelijk Kpn netwerk belt, krijg je automatisch volkerwessels aan de lijn. Hier wordt je naartoe verwezen door kpn zelf. 

 

Dat er tijd zit tussen de kabels trekken in de straat tot aan de gevel en trekken tot in huis, dat begrijp ik. 

Alleen kan het niet zo zijn dat er in mijn straat 40 woningen van begin tot eind aangesloten worden en mijn woning, wat in het midden straat, niet. Nee het zijn geen vrijstaande woningen, gewoon rijtjeshuizen. 

Daarnaast is er in de gehele wijk nagenoeg nergens meer en oranje vezel kabel boven de grond te vinden. 

Dit is planning technisch een fout, die ze niet erkennen of willen oplossen. 


Hallo @WilloWnl als je met KPN belt en je komt dan automatisch, in jouw geval, bij Volker Wessels terecht is het een andere zaak.

Heb je in het begin van het traject wel al toestemming gegeven voor aanleg glas in jouw huis en is er ook al iemand geweest om de beste plek voor jouw glasaansluiting te bepalen inclusief een papier op die plek geplakt waar het glasvezelaansluitpunt moet komen?

 


Hallo @WilloWnl als je met KPN belt en je komt dan automatisch, in jouw geval, bij Volker Wessels terecht is het een andere zaak.

Heb je in het begin van het traject wel al toestemming gegeven voor aanleg glas in jouw huis en is er ook al iemand geweest om de beste plek voor jouw glasaansluiting te bepalen inclusief een papier op die plek geplakt waar het glasvezelaansluitpunt moet komen?

 

Hoi @WilloWnl . Kun je bovenstaande vraag beantwoorden?

Verder kan ik onderschrijven wat @JanD uitlegt:  Wij komen pas in beeld als het fysieke gedeelte is opgeleverd. Als ik jouw verhaal zo lees is dat (helaas) nog niet het geval.


Hallo @WilloWnl als je met KPN belt en je komt dan automatisch, in jouw geval, bij Volker Wessels terecht is het een andere zaak.

Heb je in het begin van het traject wel al toestemming gegeven voor aanleg glas in jouw huis en is er ook al iemand geweest om de beste plek voor jouw glasaansluiting te bepalen inclusief een papier op die plek geplakt waar het glasvezelaansluitpunt moet komen?

 

Uiteraard heb ik toestemming gegeven voor alles. Ook is er een man langs geweest om idd de plek voor de aansluiting binnen vast te leggen, inclusief foto's. Nee er is geen papier geplakt op die plek in de woonkamer.

 

 

Hallo @WilloWnl als je met KPN belt en je komt dan automatisch, in jouw geval, bij Volker Wessels terecht is het een andere zaak.

Heb je in het begin van het traject wel al toestemming gegeven voor aanleg glas in jouw huis en is er ook al iemand geweest om de beste plek voor jouw glasaansluiting te bepalen inclusief een papier op die plek geplakt waar het glasvezelaansluitpunt moet komen?

 

Hoi @WilloWnl . Kun je bovenstaande vraag beantwoorden?

Verder kan ik onderschrijven wat @JanD uitlegt:  Wij komen pas in beeld als het fysieke gedeelte is opgeleverd. Als ik jouw verhaal zo lees is dat (helaas) nog niet het geval.

 

KPN Netwerk maakt er gewoon een potje van en heeft hier in de wijk een uitvoerder die te laks is om even zelf contact op te nemen met mij als klant zijnde. (Na meerdere verzoeken)

De oranje glasvezel kabel steekt nog steeds voor mijn gevel in mijn tuin boven de grond. 

 

Meerdere afspraken moeten afzeggen, omdat het nog niet voor elkaar is door een bagger onder-aannemer.


Erg spijtig :-(

Helaas kan ik niks voor je doen.  Het enige advies is om contact te zoeken met https://kpnnetwerk.nl/ 


Inmiddels is vanaf vandaag de hele wijk overgezet naar glasvezel in de wijk centrale en warempel wij zitten zonder verbinding thuis. 

Dit omdat één of ander bagger bedrijf het verdomd om zijn werk uit te voeren. 

Nog steeds niets vernomen van het zogenaamde kpn netwerk en mijn glasvezel steekt nog vier uit de grond in mijn tuin. 

 

Ik ga toch maar eens een klacht indienen bij de overkoepelende instanties.