Skip to main content

Mijn ouders van rond de 90 moesten van kpn overstappen naar glasvezel. De oude verbinding met koper moest eruit. Vandaag kwam de monteur. Hij was de 6e. Voorgaande pogingen waren niet succesvol, want er was geen mogelijkheid om een utp kabel van de meterkast naar de pc te krijgen.

Deze monteur presteerde het om het modem in de meterkast te plaatsen. En er was glasvezel! Kpn blij! De klant heeft nu wifi. Maar de pc heeft geen verbinding meer. Geen kabel. Monteur heeft het niet gecontroleerd. Mijn vader van 93 kan niet meer op het internet.

Waarom is er geen powerline ingezet? Waarom niet de koper oplossing met het modem direct verbonden aan de pc behouden?

Je zou kunnen overwegen om SuperWifi van KPN aan te schaffen.

Bij mijn buurman heeft KPN een kabel door de muur naar z'n woonkamer getrokken, daar hadden ze het modem ook eerst in de meterkast geplaatst wat geen optie was. Die staat nu op z'n bureau.
Mijn buurman had ook geen computer met WiFi en een telefoon welke niet in de meterkast kon staan maar op het bureau.
KPN had het zeer netjes gedaan en mijn buurman heeft netjes gootjes geplakt waar de kabel doorheen loopt.


Dank voor je suggesties. Feit is dat het oude mensen onrust geeft en extra kosten oplevert.

Was niet nodig geweest. En je buurman werd wel geholpen.


Was niet nodig geweest. En je buurman werd wel geholpen.

Met een gaatje door de muur. Zou dat bij uw ouders ook de oplossing zijn?


Niet echt: na de meterkast komt een ruimte met wasmachine, dan het toilet,  dan een gang en dan een studeerkamer. Moet je allemaal doorheen boren. Door het noodzakelijke gebruik van rollators zou het via het plafond moeten. Daar hebben ze geen zin in. Terecht.


Niet echt: na de meterkast komt een ruimte met wasmachine, dan het toilet,  dan een gang en dan een studeerkamer. Moet je allemaal doorheen boren. Door het noodzakelijke gebruik van rollators zou het via het plafond moeten. Daar hebben ze geen zin in. Terecht.

Wel zin, alleen voor zulke extra wensen zal gewoon een factuur geschreven worden, welke waarschijnlijk hoger is dan de 54,95 dan dat superwifi kost.

Overigens kan je bellen met 0800-0402 om aan te geven dat de vorige monteur niet het volledige werk heeft gedaan, binnen 14 dagen kan je dan volgens mij volledig kosteloos een nieuwe monteur ontvangen. Hij of zij kan dan op zijn minst controleren of er opties zijn, en deze aanbieden. Uiteraard kunnen er voor extra apparatuur (superwifi) of extra werkzaamheden (kabelgootjes) wel kosten bij komen. 

 

Wel teleurstellend dat de monteur het is vergeten, ik neem aan dat het nu ook bedraad aangesloten zat en we horen gewoon te zorgen dat alle apparaten met draad weer internet krijgen. Of het op zijn minst met de klant te bespreken.


Volgende week komt er een volgende monteur.