Skip to main content

Vandaag tussen 13.00 en 15.00 uur zou een monteur van Roamler de glasvezelaansluiting in de meterkast in orde maken. Gisteravond om 18.43 uur mail van KPN&Roamler ontvangen. Monteur zou gebeld hebben om afspraak af te zeggen maar kreeg geen gehoor. Vreemd, want we waren de hele dag thuis en op twee telefoons (vast en mobiel) geen gemiste oproep gezien. Verder in de mail geen reden waarom de afspraak niet doorging.

Vanmorgen om 09.00 uur gebeld met Roamler; alle afspraakmomenten waren al ingevuld tot ergens in 2023. Over drie werkdagen mag ik terugbellen om een nieuwe afspraak te maken. Dat betekent dus dat ik weer achteraan in de rij mag aansluiten….

Slechte zaak en dat heb ik vanmorgen ook duidelijk aangegeven.

Het is nog maar de vraag als de afspraak van vandaag was doorgegaan of u dan eerder dan 2023 een glasvezelverbinding zou hebben.  Tussen de aanleg en daadwerkelijke oplevering kan maanden tussen zitten. Immers aan de andere kant van de kabel moet ook veel gebeuren. Bij een kennis van mij is gisteren de aansluiting in huis gebracht maar in mei/april 2023 is het pas operationeel. 


Het is nog maar de vraag als de afspraak van vandaag was doorgegaan of u dan eerder dan 2023 een glasvezelverbinding zou hebben.  Tussen de aanleg en daadwerkelijke oplevering kan maanden tussen zitten. Immers aan de andere kant van de kabel moet ook veel gebeuren. Bij een kennis van mij is gisteren de aansluiting in huis gebracht maar in mei/april 2023 is het pas operationeel. 

 

Heeft hier niks mee te maken. Die aansluiting (ftu) is er wel.

Roamler helpt KPN om klanten over te zetten van koper naar glas. Dus NT plaatsen en de verbinden met het modem.

Blijkbaar hadden ze het te druk.


@DennisA78 ok duidelijk.  Dank.


Hoi @Januari . Welkom op het forum.  

Dat duurt dan nog een flinke tijd als ik dat zo lees. Jij hebt ondertussen koperdiensten. Zijn die verder wel naar wens en zing je het daarmee uit tot je wordt aangesloten op glasvezel? 


Dag Erwin,

ik werk hoofdzakelijk thuis en heb van collega’s regelmatig gehoord dat mijn beeld stilstaat in een Teamsoverleg. Ook valt de verbinding met het netwerk van mijn werkgever regelmatig weg; oplossing: opnieuw verbinden met gebruikersnaam en wachtwoord. Volgens de it-afdeling is de roundtrip in ms veel te hoog en daarmee de verbinding zeer matig.
In principe kan ik het wel uitzingen maar de overstap naar glasvezel is een welkome.


Vanavond een nieuwe afspraak kunnen maken via de website, voor 9 december.

 


Vanavond een nieuwe afspraak kunnen maken via de website, voor 9 december.

 

Was dat puur uit eigen initiatief? Of kreeg je een mail of telefoontje dat er weer ruimte was?


Ik kon na drie dagen een afspraak maken, vertelde de dame vrijdag jl. Daarom gisteren op de website ingelogd en daar waren weer momenten vrij. Dus maar snel van de gelegenheid gebruik gemaakt…


Glasvezel vrijdag jl. aangesloten en werkt.

Op een webpagina van KPN staat “Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen.”

Wat houdt dat in?

Wanneer kan ik mijn abonnement aanpassen?

Ergens zag ik de aansluitdatum 1 maart 2023 staan….


@Januari . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik even mee.


@Erwin_  ik heb t profiel aangevuld.


@Januari Als ik nu kijk lijkt de order helemaal te zijn doorgelopen.  Heb jij nog steeds die melding?


@Erwin_  nee, niet meer.


Dan lijkt het opgelost, @Januari .