Skip to main content

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer…..

Momenteel hebben we ons abonnement (geen PSTN meer gelukkig 😁) nog lopen over het oude antieke koperen lijntje, en momenteel zijn ze bezig in onze straat met de aanleg van de glasvezel aansluitingen. Ik weet nog niet wanneer ze het naar de meterkast brengen, maar morgen komt het (als het goed is) al tot aan de gevel.

Nu wordt alles georganiseerd door Glasdraad. En zodra het hele glasvezelnetwerk in het dorp wordt geactiveerd (1 á 2maandjes verwacht ik) willen we ons KPN abonnement overzetten van koper naar glasvezel, met behoud van alle producten die me nu momenteel afnemen. Ik heb van Glasdraad begrepen dat we voor 30 oktober 2023 een provider op onze aansluiting moeten hebben zitten, omdat we anders eenmalig een bedrag van 280 euro moeten betalen. Dus er lijkt wel wat haast te komen om ons abonnement over te zetten.

Hoe gaat dat administratief in zijn werk? Neemt KPN binnenkort vanzelf contact met ons op, of moet ik zelf actie ondernemen om het abonnement over te zetten van koper naar glas? En zo ja, wat is dan het beste moment?

En hoe zit dat met de Fritzbox? We hebben nu de FRITZ!Box 7590 en willen uiteraard wel bij het merk Fritzbox blijven, maar dan wel met minimaal een 2,5 GB LAN aansluiting 🙂.

Dus hoe gaan we nu verder?

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm

 

Wat levert bovenstaande link op jou adres op


Dat er binnenkort glasvezel komt. En dat KPN de boel om zal zetten.
Dan wachten we dus af. :)


Dat er binnenkort glasvezel komt. En dat KPN de boel om zal zetten.
Dan wachten we dus af. :)

Het duurt altijd langer dan je denkt


En hoe zit dat met de Fritzbox? We hebben nu de FRITZ!Box 7590 en willen uiteraard wel bij het merk Fritzbox blijven, maar dan wel met minimaal een 2,5 GB LAN aansluiting 🙂.

Dus hoe gaan we nu verder?

Bedoel je geen wan aansluiting (editor werkt niet goed)

 


Dat er binnenkort glasvezel komt. En dat KPN de boel om zal zetten.
Dan wachten we dus af. :)

Het duurt altijd langer dan je denkt

Maar Glasdraad heeft wel gezegd dat we voor eind oktober een abonnement bij ‘een provider’ moeten afnemen. Ik neem aan dat dat nog wel op tijd al zijn. KPN houd mij wel op de hoogte. Ik weet alleen niet of de Fritz die KPN levert ook 2,5 Gb LAN heeft?


Bedoel je geen wan aansluiting (editor werkt niet goed)

 

LAN, 2,5 Gb netwerk. Ik geloof niet dat KPN al 2,5 Gb over de glasvezel levert 😁


@AriënC  daarom vraag ik het ook. Volgens mij ( maar ik kan het mis hebben) heeft de interne (LAN) snelheid niets te maken met externe VDSL of glas (WAN) aansluiting. Naar buiten (en binnenkomend) blijf je uiteraard afhankelijk van watde provider biedt.


Dat er binnenkort glasvezel komt. En dat KPN de boel om zal zetten.
Dan wachten we dus af. :)

Het duurt altijd langer dan je denkt

Maar Glasdraad heeft wel gezegd dat we voor eind oktober een abonnement bij ‘een provider’ moeten afnemen. Ik neem aan dat dat nog wel op tijd al zijn. KPN houd mij wel op de hoogte. Ik weet alleen niet of de Fritz die KPN levert ook 2,5 Gb LAN heeft?

Zodra de glasvezel binnen is zo nu en dan even kijken op KPNNetwerk of het daadwerkelijk al beschikbaar is. Wanneer het beschikbaar is kpn bellen op 0800-0402 om de drager om te zetten naar glasvezel.

Op dit moment zijn er een hoop gebieden waar we even niet actief klanten omzetten en enkel nieuwe klanten / klanten die ons benaderen op glas zetten, dit ivm de capaciteit van de monteursorganisatie. Dit kan elke dag veranderen en is ook per regio anders. Het doel is altijd om genoeg monteurs te hebben voor storingen en nieuwe klanten. 


@AriënC  daarom vraag ik het ook. Volgens mij ( maar ik kan het mis hebben) heeft de interne (LAN) snelheid niets te maken met externe VDSL of glas (WAN) aansluiting. Naar buiten (en binnenkomend) blijf je uiteraard afhankelijk van watde provider biedt.

Dat begrijp ik, maar het zijn wel eisen voor mijn interne netwerk bij mij thuis. Dus dan ben ik benieuwd of de FritzBox van KPN dit ondersteund, of dat ik anders een eigen Fritzbox moet aanschaffen. 😉


Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar volgens mij iser geen verschil tussen een Frtitz!Box van KPN of van AVM, behalve een evt nieuwere van AVM


Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar volgens mij iser geen verschil tussen een Frtitz!Box van KPN of van AVM, behalve een evt nieuwere van AVM

Maar wel wat KPN levert, lijkt me.