Skip to main content

Beste KPN,

Mijn eerste klacht was eerst een soort luxe probleem, maar is inmiddels een grote ergernis.

9 okt.

Ik bel met de klantenservice dat ik 50mbit haal en niet de beloofde 100mbit. Ik moet eerst de standaard procedure doen. Wat niets uithaalt. Deze telefoniste zal een monteur voor mij regelen, maar wegens grote drukte komt ze er niet doorheen en moet daarom zelf over een week even weer terug bellen. 

16 okt.

ik bel om een afspraak te maken met een monteur. De telefonist vindt het vreemd dat ik zelf weer moest terug bellen voor een monteur. Hij zal kijken wat hij voor mij kan betekenen. Hij denkt wel te weten wat het probleem is. Hij krijgt geen contact met de juiste collega, maar hij belooft mij dit probleem op te pakken en zal mij binnen een week weer terug bellen.

6 nov.

ik ben nog steeds niet terug gebeld en bel zelf maar weer eens. Ik krijg een meneer aan de lijn en die ziet gelijk waar het probleem ligt. Er lopen twee lijnen naar ons adres, maar een daarvan is bezet. Maar niet door mij. Hij zal een monteur voor mij regelen omdat hij ook denkt dat er maar 1 lijn naar mijn modem gaat. Op de achtergrond zal er een monteur zorgen dat die bezette lijn voor mij weer beschikbaar wordt. Ik zal worden gebeld door een monteur om een afspraak in te plannen.

6 nov.

ik word gebeld door een monteur. Die deelt mij mede dat er geen monteurs meer naar klanten gaan wegens de corona maatregelen. En volgens hem heb ik ook geen probleem, want ik heb geen recht op 100mbit. Ik zeg dat ik op mijn oude adres al jaren 100mbit had en ik verder niets heb veranderd aan mijn abonnement. Dit was volgens hem een gelukje.

7 nov 

ik krijg een mail dat mijn verbinding is aangepast (volgens de mail een upgrade). Maar de verwachte snelheid is nu 17mbit. Ik ben aan op mijn werk en denk bij mijzelf dat het een foutje is. Maar na een telefoontje van mijn vriendin begrijp ik dat het geen grap is. Wij halen nog net een snelheid van 3mbit. Nu wordt het toch echt wel een probleem. 

8 nov 

ik bel nog maar weer eens met de klantenservice. Ik leg uit dat ik nu echt een probleem heb omdat wij hier bijna geen internet hebben en dat wel nodig voor as maandag. Want mijn vriendin moet thuis werken. Hij kan niet zien wat er zaterdag gebeurd is, maar er zal iemand naar gaan kijken om de actie van zaterdag weer terug te draaien en hij plant een monteur voor mij in op dinsdagmiddag (was een beetje verbaasd, want vrijdag mocht dat nog niet) Ik zal hier een bevestiging van krijgen. 

9 nov

ik heb geen bevestiging gehad van de monteur. Dus ik bel maar even naar de klantenservice. Uiteraard was er geen monteur ingepland en de actie van zaterdag was ook nog niet terug gedraaid. Deze telefoniste maakt alsnog een afspraak voor mij met de monteur voor op dinsdag.

10 nov

de monteur staat zowaar voor onze deur. Hij bekijkt de boel en ziet gelijk dat wij zaterdag op een adsl lijn zijn aangesloten. (hij vond het ook niet bepaald een upgrade) Ook kwam hij tot dezelfde conclusie als de telefoniste van 6 nov. Hij gaat nog even alles in het centralepunt van  kpn kijken en komt daarna terug met de hoopgevende woorden dat op ons adres 100mbit echt wel mogelijk is en dat het er nog alleen niet is omdat ik nog op een adsl zit en dat de andere lijn nog steeds is bezet. Hij belt een collega. Die zal het vanaf dan overnemen. Ik zal die dag nog eerst weer 50mbit krijgen en ongeveer een dag later de 100mbit. Dit krijg ik ook bevestigd op een mail.

11 nov

ik heb inmiddels weer sneller internet nog niet de 50mbit als voor 7 nov maar voldoende voor mijn vriendin om thuis te kunnen werken. Maar ook onze i-tv werkt nog steeds niet naar behoren. Ik bel nog maar weer eens met de vraag als nog het goed komt met de bezette lijn. Na ongeveer 30 minuten verder en meerdere telefonisten verder, krijg ik te horen dat ze mijn probleem niet zien. Maar ze kan wel zien dat ik nog terug zal worden gebeld. 

12 nov

Onze internetsnelheid is nog steeds niet op het oude niveau mijn i-tv werkt nog steeds niet naar behoren. Ik ben nog steeds niet teruggebeld.

Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Ten eerste dat ik bij elke telefoontje weer dit hele verhaal van hier boven moet vertellen. Ten tweede dat ik elke keer maar weer krijg te horen dat ik mijn router even weer opnieuw moet opstarten. Ten derde de vele tegenstrijdige dingen die worden gezegd door uw collega's. Ten vierde de vele afspraken die niet worden na gekomen. 

 

Ik ben tot conclusie gekomen dat KPN een beetje een amateuristisch clubje aan het worden is. Ik word totaal niet serieus genomen en ik ga maar over tot het stoppen van de betalingen van mijn abonnement. Ik betaal graag weer als dit probleem is opgelost en wij een compensatie krijgen in een vorm dat jullie gratis de glasvezel kabel die voor aan de straat ligt naar onze meterkast brengt (ik weet dat kpn netwerk een ander bedrijf is, maar dit is ongetwijfeld te regelen).

Succes.

Tip: Vindt de collega's die het snappen en laat die het oplossen. De rest kan beter koffie voor hun zetten en het houden bij wat kopiewerkzaamheden.

Hey @Skonnut, welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je er inmiddels wel flauw van bent.  Dank voor je gegevens. Ik zie dat er wat rare dingen gebeurd zijn met je verbinding. Die is op een ADSL terecht gekomen terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. Dat is inmiddels weer teruggezet op VDSL. Waardoor je nu dus ongeveer 40 Mbit haalt. De bedoeling is om je om te zetten naar pairbonding, want zonder dat ga je de 100 niet halen. Alleen dat is even wat lastig met Corona op het moment. Er staat een melding open nog bij onze back office. Van daaruit wordt er, ik hoop morgen nog, even weer contact met je opgenomen om te kijken hoe het nu is. En wanneer pair bonding dan gaat kunnen.


Hallo @Erik_ , 

ik begrijp dat het wat lastiger in deze corona tijd. Maar wij zijn inmiddels 42 dagen verder sinds mijn eerste telefoontje en dat is zelfs in deze tijd best lang. En mijn probleem is nog steeds niet opgelost, en daar is bijgekomen dat wij niet meer gebruik kunnen maken van de i-tv sinds de "de upgrade”. En ik ben ook nog niet terug gebeld. Oftewel the story continues.

 

 


@Skonnut 

“Ik word totaal niet serieus genomen en ik ga maar over tot het stoppen van de betalingen van mijn abonnement. Ik betaal graag weer als dit probleem is opgelost….” 

 

Ondanks dat je groot gelijk hebt zou ik dat niet doen. Je wordt gewoon afgesloten, krijgt een deurwaarder achter je aan en kunt opdraaien voor alle kosten. 


Hallo @Edwin_Merks,

Dit is idd waar. Misschien wel verstandig omdat niet te doen. 

Bedankt.


Goedemorgen, Sebastiaan, wat naar dat je nog niets weer gehoord hebt. Ik ben er opnieuw ingedoken en ik zie dat de pairbonding optie op het moment nog niet weer beschikbaar is. Wanneer dit wel zo zal zijn durf ik niet te zeggen. Dus die omzetting zal nog even op zich laten wachten. Ik vermoed ook dat de back office collega's dan ook pas bellen als het wel weer mogelijk is. 

Je geeft alleen aan ook geen tv te hebben, en dat is iets waar we wel naar moeten gaan kijken. Want met de VDSL-verbinding waar je nu weer op zit moet tv gewoon kunnen. Wat ervaar je met de tv? Is het helemaal weg, of is de kwaliteit slecht? 

Wat ik hier zie is dat tv in ieder geval nog gewoon onderdeel is van je abonnement, en dat er twee tv ontvangers aangemeld zijn. Beide hebben HD aanstaan, en dit kan ook vanuit het tv-profiel van jouw verbinding. Dus die dingen zien eruit zoals het hoort.


Goedemorgen Erik, @Erik_ ,

Fijn om na zes weken de conclusie te krijgen dat 100mbit op mijn adres in theorie mogelijk is. Dat het in praktijk niet zo is, tja. Het probleem is niet met de standaard procedure op te lossen, dus laten wij maar niets meer van ons horen. Vreemd. Of hoort dit ook bij de standaard oplossing? Ook een fijn vooruitzicht dat jullie niet weten hoe lang het gaat duren. En ik moet ook maar geloven dat er actief naar een oplossing wordt gezocht. In de tussentijd betalen wij wel voor de diensten die in theorie mogelijk zijn.

Wat betreft mijn tv. Ik kan wel tv kijken, maar kan niet meer terugkijken, niet meer kijken vanaf begin, geen opnames meer in plannen etc. De code 3005 krijg ik dan.  

Mijn conclusie is dat ik u elke week ga vragen hoe het er voorstaat. Ik geloof er gewoon niets van dat er actief naar een oplossing wordt gezocht. Rest mijn vraag: Wat zal er eerder zijn, heel Nederland gevaccineerd tegen covid19 of KPN een oplossing voor mijn probleem? Wij gaan het zien.

Succes.


Dank je, Sebastiaan. Ik ben in de foutcode gedoken en deze betekent dat er een interne systeemfout is opgetreden. Meestal is dit er een die zichzelf herstelt en dan wil hetgeen je probeert te doen op een later moment wel. Maar dat is hier dus niet het geval begrijp ik. Heb je dit op beide tv ontvangers? En zijn ze ook allebei rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experia Box of zit er iets tussen (switch, draadloze verbindingsset, access point, etc...)?

 

Daarnaast ga ik nog even opnieuw achter de pairbonding aan voor een update/prognose. Want zoals het hier nu staat is de melding bij de back office gesloten (omdat je op dit moment ‘al’ op de best beschikbare verbinding zit). Waardoor ik dus niet meer zeker ben dat er dan ook contact wordt opgenomen als de pairbonding wel beschikbaar is. 


Hoi @Erik_ ,

Mijn tv ontvanger beneden is rechtstreeks bekabeld, mijn tv ontvanger boven is via een DVS van kpn verbonden. Ik heb de problemen op beide tv ontvangers. Ik heb beneden de tv ontvanger even van het stroom gehad en daar kan ik inmiddels wel weer opnemen en kijk vanaf het begin. Maar terugkijken werkt nog steeds niet.

Maar even mijn internetverbinding, serieus? 

Hoe vind je nou zelf dat het gaat?


Zie ik daar het gebruik van draadloze verbindingsets?? Ja dan weet je dat er de meeste vreemde dingen gebeuren met je netwerk.


Heb je de ontvangers ook al eens gereset? Zo nee, zou je dat nog eens willen doen? Dit zorgt er niet alleen voor dat de software even helemaal opnieuw geïnstalleerd wordt, maar laat de ontvangers ook opnieuw verbinden met het tv platform. Ik verwacht dat dit verbetering brengt. In ieder geval voor de tv beneden. Het kan zijn dat degene die met DVS verbonden is nog wel issues geeft. Als dat zo is, dan is de kans groot dat de DVS daar voor storing zorgen. In dat geval, herkoppel ze eens (druk 3 tot 5 seconden op het reset-knopje aan de zijkant van de eerste adapter en laat dan los. Het powerlampje knippert nu. Herhaal deze stap binnen 2 minuten ook bij de tweede adapter).

 

Wat betreft de internetverbinding. Ik heb meer informatie achterhaald. Pairbonding als optie hebben we op dit moment voor iedereen dichtgezet. Dit omdat bij pairbonding een monteur vereist is. Gezien de huidige staat van Corona kiezen we er nu voor om pairbonding niet uit te voeren zodat onze monteurs beter beschikbaar zijn voor klanten die helemaal geen diensten hebben. Dit is geen fijn nieuws, maar meer kan ik er op het moment ook niet van maken. Wanneer pairbonding wel weer beschikbaar zal zijn is op dit moment nog niet bekend. Dit hangt onder andere af van hoe Corona verder verloopt en de impact daarvan op onze monteurspool. Dat is dan ook de reden dat de melding bij de back office gesloten is. 


Beste @Erik_ ,

Ik heb positief nieuws en vervelend nieuws, laat ik daar mee beginnen om het toch positief af te sluiten.

De internetverbinding, misschien had u het nog niet gelezen. Maar er is al een monteur bij ons geweest. En die heeft alles nagekeken. Er komen twee lijnen bij ons binnen, die werken ook beiden en ik heb een Y-kabel gekregen. Alleen kon hij verder niets meer voor mij betekenen, omdat één van de lijnen nog werd bezet door de vorige bewoners. Dus dat u momenteel niet veel meer voor mij kan betekenen ga ik niet mee akkoord. Vertelt u mij eens waarom er weer een monteur moet langskomen? Waarom kan dit niet op afstand? Dus u bent nog niet van mij af. Zo ver het vervelende nieuws.

Het positieve nieuws. Beide tv ontvangers gereset en alles werkt weer zo als het hoort. 

 


Goed om te horen dat de tv ontvangers nu weer goed werken, Sebastiaan!

 

Een wijziging van je verbinding is meer dan alleen je fysieke aansluiting aanpassen. In het achterliggende technische systeem moeten ook verschillende dingen aangepast worden. Bij een niet-pairbonding wijziging van een verbinding kan dit meestal gedaan worden door alleen een aanpassing in het technisch systeem en eventueel een monteur die naar de wijkcentrale gaat. Bij pairbonding moet daarnaast ook een monteur naar je huis voor het plaatsen van de Y-kabel. Je geeft aan dat de monteur die bij je geweest is de Y-kabel al achtergelaten heeft. Dat is mooi van hem, maar dat verandert verder, helaas, niets aan de zaak. De optie tot pairbonding is voor alle klanten dichtgezet. Dat betekent dat het systeem niet de mogelijkheid heeft om de benodigde aanpassingen onder water te doen. Dus zit er op dit moment geen actief signaal op dat andere aderpaar en kan deze dus niet gebruikt worden. Wanneer dit wel weer kan is op dit moment nog niet te zeggen.

 

 


Hoi @Erik_ ,

Vervelend om te horen dat ik 51 dagen na mijn eerste telefoontje, wat nog voor de tweede coronagolf was, niets verder ben gekomen. Jammer ook dat de monteur voor jan met de korte achternaam is geweest. Hij heeft waarschijnlijk een tiktok filmpje gemaakt in onze wijkcentrale. Ik vond het ook al vreemd dat hij de Y-kabel aan mij dochter gaf met de woorden “die kun je gebruiken als stethoscoop als je doktertje gaat spelen”. Hij loog dus ook toen hij zei, één lijn staat op de naam Oving en één op de Vries. Als dat is opgelost krijgt u een belletje om de Y-kabel te bevestigen.  U hebt waarschijnlijk even terug gekeken en gezien dat de monteur bij ons langskwam om wifi problemen. Maar oeps, foutje van KPN. Wij hebben helemaal geen problemen met de wifi, wij hebben problemen met de onkunde binnen uw bedrijf.

U zegt dat u momenteel niets kunt betekenen, maar als ik het hierbij laat gaat er nooit wat veranderen. Ook niet als er wel weer monteurs beschikbaar zijn voor klanten met deze problemen. Mijn gevoel zegt dat KPN gewoon af wil van klanten met oude abonnementen en dit is een middel om tegen te werken. Want in de tussentijd ben ik wel gebeld met de vraag of ik niet wil overstappen naar hussel. Ik heb liever dat ik word gebeld door iemand die zegt sorry, wij hebben er een zooitje van gemaakt bij jullie. Wat kan ik doen om het vertrouwen ons enigszins weer te herstellen. 


Het kan ook prima zijn dat de monteur in de wijkcentrale al vast voorbereiding heeft getroffen voor pairbonding. Maar ook dan blijft dat zolang het in het systeem niet als pairbonding wordt geactiveerd, er niets gebeurd met het signaal op die lijn. En het systeem kan op het moment geen pairbonding activeren. Ook als je zou overstappen naar Hussel verandert dat niets. Ook dan krijg je geen pairbonding. Dus dat is het doel niet. Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden. 

Voor nu kan ik er echt niets anders van maken dat je het moet doen met de snelheid die je nu hebt. Wanneer we pairbonding weer beschikbaar stellen is op dit moment niet bekend.