Skip to main content

Afgelopen week heb ik een aanvraag ingediend voor nieuw Internet/TV abonnement bij KPN, ik heb nu nog Solcon. Overgang vindt in december plaats.

Met de overstapservice wordt Solcon door KPN geïnformeerd. Dat werkt, want ik heb al een brief van Solcon ontvangen met een lijstje van apparatuur die ingeleverd moet worden na de overgang. Nu zie ik dat ik o.a. ook de Genexis moet inleveren, ofwel de poort tussen glasvezelkabel en mijn (huidige) Fritzbox.

Zit bij de installatie ook een nieuwe Genexis of een alternatief? En kan ik dat dan eenvoudig zelf monteren na verwijdering van de Genexis? In de aanbieding heb ik niet gelezen dat dit onderdeel van de installatie zou zijn.

Edit: ik zie dat in het pakket, dat gereedgemaakt wordt, de volgende onderdelen zitten:

  • 1x TV ontvanger Arris VIP 5202
  • 2x KPN Super Wifipunten
  • 1 KPN Box V12 F5358

Ik mis dus mogelijk een onderdeel?

Hallo @Rob60K 

 

Misschien is dat Genexis modem niet geschikt voor KPN en wil Solcon het daarom terug, ik heb toendertijd ook het glasvezelmodem moeten wisselen bij de overgang van Telfort naar Solcon (Solcon stuurde toen wel dat glasvezelmodem mee in het installatiepakket).

Het nieuwe glasvezel modem zal dan door een KPN monteur geplaatst moeten worden (dat kost verder niets), dat glasvezelmodem heeft de monteur dan ook bij zich.

Je zou dan ook nog een bericht moeten krijgen dat er een KPN monteur langs komt voor de installatie.

De KPN monteur kan dan gelijk de Genexis van Solcon eraf halen, tot die tijd heb je hem sowieso nog in gebruik, let dan wel op dat hij hem niet meeneemt.


Dank @GeSp. Dus ik moet eigenlijk afwachten of KPN meldt dat er een monteur meekomt op de startdatum. Ergens klinkt er dan bij mij een klein stemmetje dat dat nou net een punt is waar het zo maar mis kan gaan. Maar ik blijf positief natuurlijk. 😏


@Rob60K  Je kan ook zelf even contact opnemen met de klantenservice 0800-0402 als je eind van deze week nog steeds niets gehoord hebt over een monteurs afspraak.


Dat terug sturen naar Solcon hoeft waarschijnlijk niet meteen op de dag dat het abonnement van Solcon stopt toch? Dat mag vast een week later ook nog wel. Dus ik zou zeggen: wacht het even rustig af. Laat dat kastje in eerst instantie gewoon nog ff hangen als er geen monteur komt.


Hey @Rob60K, welkom op het forum en alvast bij KPN :)

 

Dat terug sturen naar Solcon hoeft waarschijnlijk niet meteen op de dag dat het abonnement van Solcon stopt toch? Dat mag vast een week later ook nog wel. Dus ik zou zeggen: wacht het even rustig af. Laat dat kastje in eerst instantie gewoon nog ff hangen als er geen monteur komt.

Dit lijkt me op het moment de meest handige optie qua de Solcon NT. 

En als je dan je forumprofiel zou willen invullen, dan kijk ik of van onze kant een monteur al ingecalculeerd is, of dat dit nog geregeld moet. Reageer even weer als je het profiel hebt ingevuld.


Hoi @Erik_  Bedankt voor je reactie. Ik heb e.e.a. ingevuld. 

@Nick83 Bedankt. Ja klopt, ik stuur alles naar Solcon terug zodra alles hier werkt. En ik hoop maar dat het een vlot proces is, want voor het werk zijn we met twee personen afhankelijk van een goede verbinding.


Excuses, @Rob60K, ik zie dat ik hier toch niet al getypt had, wat ik wel dacht. Ik heb zojuist opnieuw gekeken en ik zie dat er een monteur instaat voor 12 december in de ochtend. Dus dan komt het helemaal in orde met de NT 👍🏻


Excuses, @Rob60K, ik zie dat ik hier toch niet al getypt had, wat ik wel dacht. Ik heb zojuist opnieuw gekeken en ik zie dat er een monteur instaat voor 12 december in de ochtend. Dus dan komt het helemaal in orde met de NT 👍🏻

 

Hallo @Erik_ 

Dank, Ik zag in MijnKPN / bestelstatus dat er een mogelijkheid was om een afspraak te maken omdat de aansluiting gewijzigd moet worden, dus die heb ik zelf ingepland een week geleden.

Het moet zo helemaal goed gaan komen lijkt mij.

Dank


Ah, ja dat was dan ook de goede keus 😄