Skip to main content

Welkelijkwaar in één woord drama. Ik heb nu al spijt dat ik naar KPN ben gegaan en dan ben ik nog niet eens klant.

 

  • Op 22 mei heb ik mij aangemeld voor KPN. Overstapservice regelt de overgang van Ziggo naar KPN, klinkt goed (dacht ik toen).
  • Op 22 juni zou het moeten gaan gebeuren. Ik heb alles aangesloten, maar er kwam geen glasvezel signaal door. Gebeld en er is een monteur afspraak gemaakt. Mij is verzekerd: maak u geen zorgen, Ziggo blijft doorlopen totdat het signaal bij u in huis binnenkomt. Dit is 1
  • 26 juni: KPN monteur bevestigt dat er geen glasvezel signaal is tussen de aansluiting in mijn woning en de centrale ~1500m verderop. Nogmaals gebeld, want Ziggo is wel opgezegd dacht ik. Nee meneer, totdat het signaal bij u binnenkomt blijft Ziggo doorlopen. Dit is 2
  • 29 juni: Een onderaannemer komt het signaal doormeten. Conclusie: ~500m uit mijn woning stopt het signaal. Vanaf de centrale zit dit op ~1000m. Wederom de de klantenservice gebeld, want het is belangrijk om niet zonder aansluiting te komen zitten. Dat zal niet gebeuren, u heeft de overstapservice. Dit is 3
  • 3 juli: KPN maar eens gebeld om te vragen hoe het er nu mee staat, want ik hoor maar niks. Na 1,5 uur van het kastje naar de muur te zijn gestuurd en meerdere keren te zijn doorverbonden krijg ik dan eindelijk iemand van de planning aan de lijn van KPN Netwerk en die vertelt mij doodleuk dat het project team voor mijn wijk om 16:00 naar huis is gegaan. Het was 16:10 en ik zat al 1,5 uur aan de lijn. Ik meende dat ik ontplofte. Maar Ziggo blijft doorlopen hoor meneer, want u heeft de overstapservice. Dit is 4
  • 5 juli: Ik word gebeld door KPN om de afspraak in te plannen om de kabel te komen maken. Ook deze man heb ik telefonisch uitgelegd dat het probleem niet in mijn woning zit, maar 500m verderop in de straat. Er moet dus een graaf ploeg komen. Ik werd verzekerd dat er een ploeg zal komen om dit op te lossen. En nogmaals: Ziggo blijft doorlopen meneer, dat wordt door ons pas opgezegd als het bij u werkt. Dit is 5
  • 10 juli: De volgende onderaannemer komt langs. Deze man vertelt dat hij niet weet wat het probleem is en maar een uurtje de tijd heeft. Hij heeft nogmaals maar eens nagemeten en komt tot dezelfde conclusie: ~500m uit de woning stopt het signaal. Meer kan hij ook niet doen. Hij weet te vertellen dat ik al zijn 4e adres ben deze dag waar er minstens 1-3 dagen werk is en hij maar 1 uur is ingepland. Ook dit weer teruggekoppeld aan KPN Klantenservice en “u heeft de overstapservice, dus dat komt goed. U zal niet zonder komen te zitten” Dit is 6!
  • 13 juli: 's Ochtends vroeg om 10:10, midden in een zakelijke meeting, valt internet weg. Ik kreeg een mail van Ziggo: Wat jammer dat u weggaat. Het is tijd uw abonnement bij Ziggo nu echt te beëindigen. We hebben gewacht op het bericht van uw nieuwe provider dat het abonnement bij hen werkt. Zo zit u nooit zonder.
    Het is dus TOCH gebeurt, ondanks dat 6 verschillende mensen mij hebben verzekerd dat dit niet zou gebeuren. Toevallig precies 3 weken nadat het nieuwe abonnement in had moeten gaan en dan beweren dat dit geen geautomatiseerd proces is? Dat er 6 klanterservice mederwerkers hiervan niet op de hoogte zijn, geen aantekening van maken, niks wijzigen zodat de overstapservice niet automatisch na 3 weken opzegt? Schandalig, ronduit schandalig.
    Voor de duidelijkheid: KPN heeft inderdaad het signaal doorgegeven aan Ziggo om af te sluiten.

Na weet ik veel hoeveel uren aan de lijn te hebben gehangen, kan KPN niks voor mij betekenen behalve een beetje sympathie opbrengen. Nee daar heb ik wat aan! Ik moest uiteindelijk zelf bij de 4e mederwerker het idee operen om een 4G modempje en Digitenne te ontvangen. Maar, was mijn vraag, kan ik op dit 4G modem ook een UTP kabel aansluiten? Mijn PC heeft geen WiFi ontvanger. Jazeker meneer, er zitten zelfs 2 ingangen op. Top!

  • 14 juli: Einde van de ochtend wordt ik gebeld door iemand van KPN. Ze belde naar aanleiding van de monteur die op 26 juni is langsgeweest om te vertellen dat de ‘zaak’ bij KPN Netwerk ligt en niet bij KPN. Maakt daar werkelijk niemand een aantekening? En duurt het 3 weken om een klant terug te bellen nav een monteursafspraak??? Ik wist niet wat me overkwam, want deze mevrouw wist verder helemaal van niks!?
  • 14 juli: Einde van de dag komt PostNL met het 4G modem en Digitenne pakket. Digitenne werkt prima. Het 4G modem na wat prutsen uiteindelijk ook (moest zelf een nieuwe SSID aanmaken, want ik kon wel verbinden maar had geen internet. Het kan ook maar 1 signaal uitzenden en deze stond standaard op 2,4GHz ipv op 5GHz maar goed). Maar dan komt ie… geen UTP porten op het 4G modem.

Dus ik weer in totaal 1,5 uur aan de lijn met verschillende KPN medewerkers, elke keer WEER de situatie uitleggen want niemand maakt ergens notities van blijkbaar. Ze willen gewoon niks voor je doen verder, je moet het als klant maar uitzoeken met het lullige 4G modempje zonder mogelijkheid om je PC aan te sluiten. Ze kunnen geen WiFi receiver voor mijn PC opsturen want dat hebben ze niet in het systeem staan (ben ik werkelijk de eerste KPN die niet genoeg heeft aan dit 4G modem KPN? echt waar?). Je moet als nieuwe klant maar wachten totdat de kabelbreuk is gemaakt.

Iedereen bij de klantenservice vertelt je wat anders, niemand lijkt echt te weten hoe de dingen werken bij KPN en niemand die je uiteindelijk ook maar iets kan vertellen over de voortgang of de planning. Niemand maakt KPN wijst naar KPN Netwerk en die wijzen op hun beurt weer naar meerdere onderaannemers.

Hoe kun je zo'n slechte service leveren en je klanten uiteindelijk gewoon laten stikken? Ik ben echt met stomheid geslagen KPN.

Gelukkig kun je nog direct opzeggen en terug naar ziggo. 
 


Hoi @Teleurstelling6510 . Welkom op het forum.

Samengevat zijn er dus issues met de fysieke aansluiting?  Dit forum is van KPN de provider.  Wij kunnen pas verder als KPNNetwerk klaar is. 

Onze middelen om dit te bespoedigen zijn beperkt. We maken een ticket en dan is het aan hun.   

Hoe is de situatie nu?


Hoi @Teleurstelling6510 . Welkom op het forum.

Samengevat zijn er dus issues met de fysieke aansluiting?  Dit forum is van KPN de provider.  Wij kunnen pas verder als KPNNetwerk klaar is. 

Onze middelen om dit te bespoedigen zijn beperkt. We maken een ticket en dan is het aan hun.   

Hoe is de situatie nu?

Hoi @Erwin_ ,

Als klant zijnde snap ik het verschil niet. Ik neem een abonnement bij KPN en KPN moet het fysieke probleem ook oplossen. Hoe KPN dat intern regelt maakt mij niet zoveel uit. Maar dit maakt wel dat ik steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd en de partijen naar elkaar wijzen.

Toch is het KPN - en niet KPN Netwerk - die het signaal aan Ziggo heeft doorgegeven dat de overstapservice geactiveerd kon worden.

Aan de situatie van nu is niks verandert. Ik hoor niks van KPN of van KPN Netwerk.


Heb het hier al (veel) vaker gememoreerd: niemand binnen KPN is- of voelt zich 'eigenaar' van een probleem bij een klant. Systemen bepalen de route, één vinkje verkeerd en alles gaat een bijna niet meer te corrigeren route in. Op het gebied van managen van storingen en technisch problemen valt er nog heel veel te verbeteren. 

En voor @Teleurstelling6510 : lees ook even deze info: https://www.kpnnetwerk.nl/over-glasvezel/verschil-tussen-kpnnetwerk-en-providers/