Skip to main content

Wie kan helpen.

Vanaf het begin van de aanschaf van glasvezel bij kpn, is onze draadloze wifi niet goed. Ondertussen hebben we het hoogste abonnement, 2 super wifi punten en nog steeds moet ik meerdere malen per week de wifimanager opstarten op zoek naar betere wifi.

Betalen voor een monteur vind ik absurd, even als de kwaliteit die wij krijgen voor wat we betalen per maand. 

Wie heeft de oplossing? Anders ga ik het toch opgeven bij kpn en probeer ik het bij een andere aanbieder.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nathalie 

Hallo @Nathalievl wifi en glasvezel staan los van elkaar.

Kijk eens via onderstaande links:

en 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 


Bedankt voor de reactie, ik heb via die links alles al geprobeerd. Dus wat blijft er nog over?


Hallo @Nathalievl ik weet niet wat voor modem je hebt maar als het de V10 is, dus zonder a, behoort de wifi uit te staan.

Verder zou je de wifipunten kunnen resetten en opnieuw aansluiten als nieuw uit de doos volgens de meegeleverde handleidng.

 


Ik begrijp niet wat je bedoelt met: de wifi hoort uit te staan?

Reset wifipunten is ook al meerdere malen gedaan 


Hallo Nathalie, ik kwam je topic tegen en ik zie dat je al veel tips hebt gehad en als je de opties al geprobeerd hebt, vooral die uit de link van de kennis bank dan weet ik even niet wat ik daar nog aan kan toevoegen. Wifi blijft een radiosignaal wat onderhevig is aan factoren binnen jouw omgeving. Garanties zijn helaas nooit te geven. Mochten de problemen aanhouden dan zou je toch kunnen overwegen om een monteur te laten kijken naar de situatie. 


Ik begrijp niet wat je bedoelt met: de wifi hoort uit te staan?

Reset wifipunten is ook al meerdere malen gedaan 

Hallo @Nathalievl als je een V10 modem hebt, dus NIET een V10a, behoort de wifi op de modem uit te zijn bij het gebruik van KPN-versterkers.

Duidelijk genoeg zo?

 


Hallo Remco,

 

Bedankt voor je antwoord, een monteur is zeker een optie want wij weten het niet meer. Ik vind alleen dat als ik 75 euro per maand betaal, de service erbij hoort, en mij dat niet nog meer op kosten jaagt.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Nathalie 


@Nathalievl Begrijpelijk, en ik snap jouw afweging. Mijn opties zijn helaas op een afstand ook beperkt. Dan zou ik toch nog eens de tips doornemen uit het artikel: https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134 en eventueel de Wifi Manager nogmaals doorlopen. 


Bedankt voor je antwoord remco, alle oplossingen die voorbij komen zijn al gedaan. Als kpn geen gratis monteur wilt sturen, houdt het voor ons op en dan overwegen we om over te stappen. 

Groetjes Nathalie


Hallo @Nathalievl KPN is verplicht een internetsignaal te leveren volgens de afgesproken snelheid op 1 bekabeld apparaat, in de regel een PC.

Draadloos internet behoort niet tot de verplichte ondersteuning door KPN omdat er teveel externe factoren van toepassing zijn die de wifikwaliteit bepalen.

KPN doet er echter wel alles aan om de klant met raad een daad bij te staan voor een zo optimaal mogelijke wifi d.m.v. adviezen en tools op de website en binnen het forum.

Je kunt er echter geen rechten aan ontlenen.

Dat is ook de reden dat KPN uitsluitend een betaalde monteur wil sturen en waarvan diens hulp ook niet gegarandeerd tot een goede oplossing leidt door de eerder genoemde externe factoren.

Dus bij een overstap naar een andere provider wordt je wifi-omgeving niet anders, je gaat alleen andere apparatuur gebruiken.

 


Beste jan,

De reden waarom maakt mij niet uit, het gaat om de service van een monteur sturen. Als ik alle adviezen en mogelijke hulpmiddelen heb geprobeerd, is dit de laatste optie die ik heb, een monteur die langskomt om te kijken of alles correct is, of hij/zij nog verbeteringen heeft of andere mogelijkheden ziet. Hij/zij weet het beter dan ik. Ik begrijp dat KPN of wie dan ook bepaalde dingen niet kan garanderen, dat is dus ook niet de issue.


 is dit de laatste optie die ik heb, een monteur die langskomt om te kijken of alles correct is, of hij/zij nog verbeteringen heeft of andere mogelijkheden ziet

Hallo @Nathalievl Die monteur wil best komen, maar jij wil er niet voor betalen, een patstelling dus.

l