Skip to main content

Ik heb zojuist mijn kpn box 12 aangesloten. Vandaag 19 oktober is namelijk de aansluitingsdatum. Power lampje en WiFi lampje branden constant, maar heb geen WiFi verbinding. Internet lampje knippert snel, ook hier hebben we geen verbinding, aan de kabel dus. Hoe is dit op te lossen? Resetten al geprobeerd, werkte kennelijk niet. 

Het kan zijn dat de lijn nog niet opgeleverd is. Wat voor verbinding heb je? Glasvezel, VDSL?

Heb je alles al een minuut volledig van de stroom gehaald en weer aangezet?


Momenteel hebben we vdsl. Heb met kpn gebeld en zij konden het internet niet meten vanuit kantoor. Dus waarschijnlijk had t te maken met de aansluiting in de meterkast. Nou klopt er qua aansluiting en bekabeling alles, tevens heeft de vorige bewoner ook altijd zijn kpn aansluiting daar gehad. 
Misschien dat het een minuut van de stroom moet helpen.. 


Kun je wel inloggen in de Box 12? Hier kun je lezen hoe je dat doet. Daar zou je namelijk kunnen zien of de box 12 een ip-adres heeft gekregen. Zo ja, dan zou er verbinding moeten zijn. Zo niet, dan ligt het probleem aan KPN-zijde.


Helaas doen beide links het niet om in te loggen in box 12, zowel op m’n telefoon als laptop niet. Dit had ik al toevallig al geprobeerd. 
Dus achter dat antwoord kan ik nu niet komen. 
Wat ik wel gek vind, is dat wanneer ik dit abonnement probeer toe te voegen aan mijnkpn, krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is. 


Normaliter zou je altijd in kunnen loggen in box 12 (of welke dan ook) onafhankelijk een eventuele verbinding met KPN. Is de wifi wel zichtbaar? Achter op de box 12 staan de inloggegevens om in te loggen via wifi.

Heb je zelf al instellingen veranderd sinds je de box hebt gekregen? Probeer anders een volledige reset (reset knopje minimaal 7 seconden inhouden). Let er wel op dat je al je zelf ingevoerde of veranderde gegevens kwijt bent.


Ik zal nog even verder proberen om in te loggen in box 12. 
Ja, inloggen in de WiFi gaat dus gek genoeg wel, maar er is dan geen internet verbinding, dus kan niet surfen op het net. 


Ik zal nog even verder proberen om in te loggen in box 12. 
Ja, inloggen in de WiFi gaat dus gek genoeg wel, maar er is dan geen internet verbinding, dus kan niet surfen op het net. 

Zie je wel een ip adres zodat je kunt zien of er überhaupt  wel verbinding met internet is?


Hallo @Carbem, welkom. 

Fijn om te zien dat @SledgehammerNL jou al zo goed op weg helpt. Heb je inmiddels al verbinding? Zo niet raad ik je aan om opnieuw te bellen met mijn collega's via 0800-0402. Hier via het forum reageren mag natuurlijk ook, maar houd dan rekening met wat langere reactie tijden. 


Ook al heeft het bij de vorige bewoners gewerkt, er zal altijd iets fysiek omgezet moeten worden in de straatkast. Eerder gaat het niet werken,. Als dat nog niet gebeurd is, probeert je box12 een verbinding te zoeken die er niet is. Internet lampje moet ophouden met knipperen en blijven branden. 

 

Die verbinding zal er eerst moet zijn zodat er een koppeling plaatsvind waarna je je thuis abbonnent kunt toevoegen in mijnKPN.


Het is inmiddels gelukt. Bedankt allen