Skip to main content

Goedemiddag,

De vraag is heel simpel. Ik ga over van koper naar glasvezel, daarvoor moet een NT aansluiting worden geplaatst op mijn glasvezelkastje. Dit is de laatste stap voor de glasvezelaansluiting. 

Hoe kan ik hiervoor een afspraak maken met een installatiemonteur? Ik hoop dat er iemand is binnen KPN die dit weet? Tot nu contact gehad met mensen van KPN, KPN netwerk, en VW Telecom die naar elkaar verwijzen………. Ik heb al een lopend abonnement bij KPN en aansluiting op KPN internet. Ik heb een kpn experia box v12.

 

 

@Maertz Als vandaag KPNNETWERK dat gedaan heeft zal deze een melding doen bij KPN en daarna gaan de volgende stappen rollen.

Vaak gaat over dit afmelden nog wel enkele dagen overheen.

Wat geeft KPNNETWERK de website aan kwa status?


KPNNETWERK geeft aan: Woning aansluiten april-mei 2023.

De melding is dus nog niet doorgekomen. 


Als ze vandaag zijn geweest klopt dat want dat afmelden kan dan nog even duren.

En april/mei moet nog komen, je zult dus nog even geduld moeten hebben.

 

Hier heeft het vanaf graven tot echte aansluiting ook maanden geduurd.

Helaas kan je zelf ook niks doen om het proces te versnellen.


Dank voor uw antwoord. Even geduld heb ik wel. Ik hoop dat het geen half jaar gaat duren.

Gezien de stupide manier waarop je te woord wordt gestaan als je belt naar KPN, KPN Netwerk of VW Telecom, geeft dat weinig vertrouwen op een enigszins voorspoedige afloop. 

 

 


Er komt vaak pas een oké bij KPN als heel de straat of wijk zo'n kastje heeft en ze ook afgemonteerd zijn in de kast buiten. Vandaar dat er april-mei staat. Wanneer KPN het signaal, heeft van KPNNetwerk dat een wijk over is op glas gaan ze 1 voor 1 iedereen benaderen om over te gaan op glasvezel. In eerste instantie vaak met een DoeHetZelf pakket (NT opsturen) en als dat niet lukt wordt er een monteur aangestuurd. Rustig aan en het komt vanzelf.


Ik heb indertijd mijn abonnement aangepast van koper naar glasvezel, stond ik ineens vier maanden eerder in de planning dan de rest van de straat (en ben toen ook als een van de eersten overgegaan op glas).


Hi en van harte welkom op ons forum @Maertz.

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is hier in jouw topic. Jammer om te lezen dat jouw ervaring van contact met KPN en KPN Netwerk niet zo positief is. We denken hier op het forum ook graag met je mee, zoals je ziet. Mocht je meer willen lezen van hoe de aanleg van glasvezel stap voor stap werkt, lees dan ook dit artikel eens door.

 


Dank voor het artikel en welkom Alexandra.

 

Mijn status op KPNNETWERK is veranderd naar: Je bent aangesloten op ons glasvezelnetwerk!

Het bericht van mijn aansluiting lijkt dus nu doorgekomen. Hoe kan ik nu een Doehetzelfpakket ontvangen voor de NT aansluiting? Of hoe kan ik nu een afspraak maken met een monteur van KPN voor de NT aansluiting?


0800-0402 bellen, aangeven dat je over wilt op glasvezel en het wordt geregeld.


Glasvezel kastje gisteren geplaatst en 7 juli zou ik gebruik kunnen maken van glasvezel internet maar ik heb het NT kastje niet ontvangen, contact met kpn hierover gehad ( vriendelijke gast ) en hij gaf aan dat de monteur die het kastje geplaatst de plaatsing moet aanmelden zodat bij kpn de order ingezet kan worden om het NT kastje naar mij op te sturen.

mijn vraag is:

is het NT kastje makkelijk te plaatsen want het schijnt dat je deze er gewoon op te klikken is.