Skip to main content

Voelt toch wat bijzonder. Vandaag naar 200Mit/s overgezet maar de upload gaat van 100mbit/s terug naar 20mbit/s. Dat kan toch niet zo maar, lijkt mij?

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Hi @Murice! Welkom op het forum.

Normaalgesproken hoort dit niet voor te komen. Meet je dezelfde snelheid op alle apparaten? En blijft dit ook na een reset van de Experia Box hetzelfde?

Wil je ook laten weten of je glasvezel hebt of niet?


Indien ik kijk in de KPN app bij mijn abbo dan staat daar 200MB down en 20MB up. Gebeld met klantenservice en dit klopt niet, is gewoon 200MB up. Ook getest en de snelheid is idd 200MB. Lijkt vooral verkeerd te staan en goed uitgerold te zijn :-)

Dank voor je reactie.


@Murice er is een kans dat de 200/20 die je ziet gewoon klopt.

Onze propositie uit 2017, Internet & TV, had deze snelheid. Daarbij was het voor glasvezel zo dat de snelheid voor download en upload gelijk was. Maar niet voor koperverbindingen. Als je dat pakket hebt en alleen de snelheid wijzigt, zetten we je niet automatisch om naar de Hussel propositie van nu. Dus in principe kan dit kloppen. 

Wel is het zo dat de techniek die de uploadsnelheid begrenst niet altijd volledig z'n werk doet. Dat kan hier aan de hand zijn. Maar dat betekent dat als je niet dezelfde uploadsnelheid hebt, we dat niet kunnen aanpassen. 

Voorlopig begrijp ik dat alles gewoon goed werkt en je een mooie vlotte uploadsnelheid hebt. Dus hoeven we niks te doen. 😉


Hi Bram,

 

ik heb glasvezel en verwacht dat de upload gewoon 200MB is, ondanks dat mijn abbo 20MB zegt. Zou het immers ook raar vinden dat mijn upload van 100MB gedownsized zou worden. Tevreden dus 😉