Skip to main content

Vandaag is voor de derde keer zonder bericht niemand komen opdagen voor het aansluiten van de glasvezelkabel. Derde vrije dag down the drain! 

Heb weer een lullig, eenregelig mailtje met obligate excuses gekregen dat we gebeld gaan worden. Op 088 - 006 37 44 word ik - na een kwartier in de wacht te hebben gestaan - eruit gegooid.

Inmiddels ook gebeld met KPN Telecom, de mevrouw daar verzuchtte dat ze deze klacht vaak krijgen - alleen kunnen zij er niks aan doen.

Iemand een tip hoe dit op te lossen???

Bellen met kpnnetwerk want dat is het bedrijf wat glasvezel aanlegt.  Dit is de provider kpn die heeft niets met de aanleg.  Kpnnetwerk heeft het heel erg druk dus de wachttijden zijn behoorlijk. 


Bellen met kpnnetwerk want dat is het bedrijf wat glasvezel aanlegt.  Dit is de provider kpn die heeft niets met de aanleg.  Kpnnetwerk heeft het heel erg druk dus de wachttijden zijn behoorlijk. 

Probeer daar al 9 maanden contact mee te maken. Beloven steeds dat ik teruggebeld wordt maar gebeurd niet. Waardeloos.


Goedemiddag @hartkoen! Wat ontzettend balen, dat de afspraken tot nu toe niet doorgegaan zijn.

Inmiddels ook gebeld met KPN Telecom, de mevrouw daar verzuchtte dat ze deze klacht vaak krijgen - alleen kunnen zij er niks aan doen.

 

Het antwoord van mijn collega klopt… Ik had je graag verder geholpen, maar ook hier via ons forum kunnen wij niets voor je betekenen.

In onze Kennisbank is een artikel te vinden over hoe de aanleg van Glasvezel in zijn werk gaat. Hier lees je:

Het forum waar je nu bent is van KPN de provider. Wij zorgen voor je internetsignaal en het abonnement. Daarnaast is er KPN Netwerk. Dat is een onafhankelijk onderdeel van de overkoepelende Koninklijke KPN N.V.. KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de aanleg en het onderhoud van ons netwerk (zowel koper als glasvezel).

Waarom is KPN Netwerk anders dan KPN als provider?

Andere providers kunnen ook gebruik maken van ons netwerk. Daarvoor huren zij ruimte bij KPN Netwerk. KPN Netwerk kan dus bij gegevens van klanten van verschillende providers. KPN de provider mag niet bij deze gegevens vanuit de wet. Daarom is KPN Netwerk onafhankelijk en staat los van KPN de provider. 

Dat is ook de reden waarom we je soms doorverwijzen naar KPN Netwerk voor meer informatie.
 

Iemand een tip hoe dit op te lossen???

Nogmaals contact opnemen met KPN Netwerk! 
Als bellen niet lukt, is het ook mogelijk om een e-mail te sturen: Service en contact met KPN Netwerk


Dank. Het is ons bekend dat het 2 verschillende organisaties zijn. Het label KPN is echter aan beide gekoppeld. Wij hebben ons abonnement bij KPN en het zal ons een zorg zijn hoe eea op de achtergrond georganiseerd is. Uw klantenservice (kpn provider) zegt dat ze deze klacht vaker hoort en adviseert over te stappen. Ik zou mij als bedrijf toch eens achter de oren krabben en er even een overlegje met jullie zusje kpn netwerk aan wagen. Ik kan mij niet voorstellen dat er op een bepaald niveau geen contact is tussen beide organisaties. 


Dank. Het is ons bekend dat het 2 verschillende organisaties zijn. Het label KPN is echter aan beide gekoppeld. Wij hebben ons abonnement bij KPN en het zal ons een zorg zijn hoe eea op de achtergrond georganiseerd is. Uw klantenservice (kpn provider) zegt dat ze deze klacht vaker hoort en adviseert over te stappen. Ik zou mij als bedrijf toch eens achter de oren krabben en er even een overlegje met jullie zusje kpn netwerk aan wagen. Ik kan mij niet voorstellen dat er op een bepaald niveau geen contact is tussen beide organisaties. 

Precies, irriteert mij ook in hoge mate. Ik zie mensen met KPN logo en kleuren. Maar bij issues schuiven ze ‘naar elkaar’ af en doen ze net of ze niks met elkaar te maken hebben. Dat zal juridisch zo zijn maar voor ons als consument is dat niet te slikken en ook totaal onlogisch.


Ik kan mij niet voorstellen dat er op een bepaald niveau geen contact is tussen beide organisaties. 

Natuurlijk worden er signalen en verbeterpunten doorgegeven aan KPN Netwerk, net zoals andere providers dat ongetwijfeld zullen doen.

“het zal ons een zorg zijn”, “niet te slikken en ook totaal onlogisch”… Het feit blijft wel dat KPN provider en KPN Netwerk onafhankelijk van elkaar zijn.

“Hoewel we het logo en een deel van onze naam delen met KPN, zijn wij een onafhankelijk onderdeel van het bedrijf. Waar je bij KPN een abonnement afsluit voor je telefoon, internet of televisie, neem je bij ons niets af. Wij zijn verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk in heel Nederland. Niet meer en niet minder.”
Bron: KPN Netwerk

Bij het aanleggen van glasvezel gaat het nu niet soepel: KPN Netwerk is hier verantwoordelijk voor. Vragen, klachten of verzoeken om een oplossing zullen dan ook bij hen voorgelegd moeten worden. Is dat dan afschuiven of uitleggen hoe het werkt?

Ik lees in jouw topic@Marcedwin dat je inmiddels een stap verder bent. Ik hoop voor jullie beiden dat jullie op korte termijn aangesloten worden op glasvezel!