Skip to main content
Beantwoord

Variatie in WiFi snelheden.

• 16 februari 2021
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Beste community,

Ik heb KPN glasvezel 200/200. In mijn PC heb ik een vrij sterke netwerkkaart die deze snelheden op WiFi ook makkelijk haalt, ik heb ook de laatste Intel drivers voor mijn netwerk kaart. Echter is het vaak zo dat ik maar 40/50mbps haal, en nadat ik mijn pc opnieuw opstart krijg ik weer >200mbps. 

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Elke keer wanneer ik merk dat de snelheid weer omlaag is gegaan herstart ik mijn PC en is de snelheid weer normaal. Ik heb geen andere programma's/apparaten die gebruik maken van het Internet.​​​​​​

Beste antwoord door Dough_Pleighboi

Bedankt voor de reacties @peter-keetfm & @Joep1965. Ik heb dus rond gezocht en ben er achter gekomen dat ik mijn PC kan forceren altijd op de 5GHZ band te verbinden. Ik heb de onderste instelling gewijzigd en mijn snelheid ging meteen weer naar de normale 200mbps nadat ik opnieuw verbonden was.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22056 reacties
  • 16 februari 2021

Als je gebruik maakt van de 2.4Ghz band dan is dit een gebruikelijke snelheid. Een hoge snelheid is alleen op de 5 GHz band mogelijk maar die heeft een kort bereik. Wil je echt een stabiele hoge snelheid hebben werk dan bekabeld. 

peter-keetfm
Wijsgeer

Het probleem is hier dat hij ongewenst terug gaat naar 2.4GHz 

Echter is 200 wel haalbaar met de juiste hardware op de 2.4GHz 

In uw geval zal je moeten connecten met de 5GHz en dat kan volgens mij niet met kpn wifi netwerk

Daarom heb ik access points dat deze 2 gescheiden kunnen werken 

Beste is natuurlijk die pc met een netwerk kabel te verbinden 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 16 februari 2021

Bedankt voor de reacties @peter-keetfm & @Joep1965. Ik heb dus rond gezocht en ben er achter gekomen dat ik mijn PC kan forceren altijd op de 5GHZ band te verbinden. Ik heb de onderste instelling gewijzigd en mijn snelheid ging meteen weer naar de normale 200mbps nadat ik opnieuw verbonden was.

peter-keetfm
Wijsgeer

Top dat het werkt 

De 5GHz is inderdaad het beste in jou geval