Skip to main content

Sinds januari ben ik bij KPN, ik was hier voor bij Telfort. Bij Telfort nooit problemen gehad maar wilde snellere wifi in huis dus overgestapt. 

Sinds de dag van vandaag spijt als haren op mij hoofd. Geen wifi, kapotte modems, wegvallend vast internet. 

Ik ben het spuugzat, ik heb internet nodig net al de rest van NL.  Dit is weer dag 3 dat continu mijn modem herstart uit het niks de hele dag door. Vraag me af na rebooten, resetten, stekker eruit, ander kanaal, kpn klantenservice, monteur wat ik nog kan doen. 

Welk type modem heeft u? Heeft u koper of glasvezel?


Ik heb ook de wifimanager doorlopen en alles is ok, mijn vaste internet en het wifi signaal. Ik heb spijt dat ik niet bij Telfort ben gebleven. Het was ook KPN maar wel wel probleemloos. In de 8 maanden dat ik ben overgestapt heb ik continu problemen. 

Ik heb zoveel mogelijk bekabeld gemaakt, tv en xbox om problemen te voorkomen maar helaas. 

Idd wat je zegt, het lijkt erop dat ze ergens mee bezig zijn wat die storing geeft steeds. Als ik op allestoringen.nl kijk dan zijn er meerdere met dit probleem. 

Ik hoop dat iemand idd een tip heeft of kan uitleggen wat er een de hand is. 

Dank voor je reactie 😃


Ik heb een V10a modem, geen glasvezel


Natuurlijk hoor je ook bij kpn een prima internetverbinding te hebben. Ik denk toch meer aan een probleem tussen het modem en de centrale. Uiteraard wordt dit opgelost.  Een medewerker pakt dit zeker op. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Het is wel erg druk dus het kan een paar dagen duren helaas.


Ok, dat ga ik doen. Dank je wel! Ik hoop dat ze het kunnen oplossen 👍🏼👍🏼


Dag @Astrid24. Welkom hier op het Forum. Allereerst vind ik het natuurlijk jammer om te lezen dat je spijt hebt van de overstap. Maar ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je verbinding niet goed is. Ik heb je verbinding direct doorgemeten en ik zie inderdaad ook dat deze regelmatig wegvalt. Wil je de bekabeling tussen je modem en het aansluitpunt eens controleren? Wat is de lengte van die kabel? En ziet het aansluitpunt er nog goed uit? Kun je daar eventueel een foto van plaatsen?


Dank voor uw reactie. Ik heb alles nagekeken en alles is ok. De lengte van de kabel tot het modem is ong 10 meter. De eerste keer dat er problemen waren werd mijn modem vervangen en bleek er in het aansluitpunt iets niet goed te zitten.

Ik heb behalve het wegvallend internet ook zeer slecht wifi. Tussen de 6 en 12 mps. Ik hoop dat jullie iets kunnen betekenen. Ik ben echt hopeloos aan het worden

 


Hallo @Astrid24 de kabel tussen IS/RA (foto) en modem is véél te lang, gebruik s.v.p. de originele DSL-kabel van ongeveer 1,5 meter en test de snelheid dan nog eens bekabeld met 1 computer rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

 


Een monteur van KPN zelf heeft het modem verplaatst. 

Ik had deze eerst in de meterkast hangen maar met dezelfde problemen. Een monteur heeft het modem naar de woonkamer verplaatst. Dat ging een paar maanden goed tot de paar dagen geleden het weer begon. Hij zei dat dit zeker geen probleem is. Sorry, ik ben niet super technisch op dit gebied, ik geloof alles 🤦🏼‍♀️


P. S. In de meterkast is het aansluitpunt


P. S. In de meterkast is het aansluitpunt

Hallo @Astrid24 , dat is ook de beste plek voor het modem, zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt met de kortste DSL-kabel tussen aansluitpunt en modem.

 

 


Wat @JanD zegt klopt, @Astrid24. Een kabel van 10 meter tussen je modem en aansluitpunt is echt veel te lang als je internet via de koperverbinding wordt geleverd. Daardoor verlies je namelijk snelheid en stabiliteit. Mijn advies is voor nu dus ook om je Experia Box terug te plaatsen in de meterkast en de meegeleverde DSL-kabel (van 1,5 meter) te gebruiken. Dan zou je al flink verbetering moeten merken. Als je bekabelde verbinding dan wel stabiel is, maar je WiFi nog te wensen overlaat, doorloop dan het topic met oplossingen voor trage WiFi


Ik had sinds de aansluiting naar KPN alsmaar storingen. Leuke is dat de laatste keer een monteur van jullie is geweest die mij vertelde een modem nooit in de meterkast te hangen. 

Sinds die tijd is het een tijdje stabiel gebleven tot van de week.ik snap er zo ook geen fluit meer van, wel if niet


Hallo @Astrid24 , @Natasja bevestigde mijn vermoeden en adviseer je het advies van @Natasja op te volgen.

 


Excuses dat de monteur voor verwarring heeft gezorgd, @Astrid24. Dat is namelijk niet de bedoeling. Maar zoals ik al aangaf is een kabel van 10 meter tussen je modem en aansluitpunt echt te lang bij een koperverbinding. We adviseren een kabel van maximaal 1,5 meter, zodat het signaal niet zo ver hoeft te reizen voor dit bij het modem aan komt. Heb je al geprobeerd of het (weer) verplaatsen van je modem helpt?


Reageer