Skip to main content

Ik heb een KPN Klein zakelijk internet abonnement afgesloten. Bij het afsluiten werd vermeld dat daar 1 vast IP-adres bij zat.

In de bevestigingsmail staat dat er een dynamisch IP-adres bij zit.

Wat is waar?

Een vast IP-adres is voor mijn bedrijf een vereiste!

Bij klein zakelijke abonnementen is er formeel sprake van een dynamisch IP adres maar dat IP adres is in de praktijk zo vast als wat, het zal eigenlijk nooit wijzigen. Mijn consumenten IP adres is al vele jaren ongewijzigd en dat geldt voor vele vele andere abonnees ook.

Daarnaast gebruik je als bedrijf, neem ik aan, een (sub)domein om je aan de buitenwereld kenbaar te maken.


  

Hoi @MrkGrt, welkom op ons forum!
Ik zie dat WJB je vraag eigenlijk al wel beantwoord heeft, in praktijk verandert je IP adres niet zomaar.
Als het vaste IP adres écht heel belangrijk is kun je altijd even contact opnemen met 0800-0403 om te kijken of er een andere optie beter bij je past

Admin: ik wil hier nog even aan toevoegen dat je er in je MijnKPN voor kunt kiezen een e-mail notificatie te krijgen bij dit soort wijzigingen. Deze optie vind je bij de privacy instellingen:
 

 


Toevallig is mijn IP afgelopen december tweemaal veranderd ivm werkzaamheden in de centrale, ik heb toen ook een week van te voren per mail informatie gehad over mijn nieuwe IP zodat ik hier op kon voorbereiden.

Als een vaste IP echt een vereiste is (extra veilig pinnen bijvoorbeeld) dan zou KPN ÉÉN MKB misschien iets zijn. Hierbij heb je naast een vast IP ook 4G Backup indien de kabel onder de grond beschadigd raakt en nog enkele andere voordelen. 

Zoals Thomas adviseerd is het verstandig om contact op te nemen met 0800-0403 of in 1 van de vele zakelijke KPN XL Winkels om je persoonlijk te adviseren.