Skip to main content

Ik heb een vaste internetverbinding nodig voor een thuiswerkfunctie. Wat wordt hier precies mee bedoeld? Wij hebben WiFi.

Ik ga er van uit dat daarmee bedoeld wordt dat je geen internet via de mobiele telefoon hebt.

Wifi op een glas of VDSL verbinding zou normaliter voldoende zijn. 

Als je Ookla speedtest zeg meer dan zeg 70mbps geeft zul je prima kunnen thuiswerken, inclusief teams etc.


Er zijn bedrijven die werken via een bekabelde pc of laptop eisen ivm de veiligheid.  Je zou kunnen vragen of dat de bedoeling is.


Je laptop of pc met vaste kabel aan het modem. Dat bedoelen ermee. Ze willen het hiermee zo veilig mogelijk maken, tegen indringers van buiten af. Betekend niet dat het via wifi niet werkt. Maar als je mogelijkheid hebt om een kabel aan te sluiten, altijd doen.


Ik denk niet dat het wat te maken heeft met veiligheid. Maar ze willen niet dat de verbinding steeds weg valt doordat medewerker thuis geen goede WiFi verbinding heeft. Daarom vereisen ze een bekabelde verbinding. Dat scheelt een hoop gezeur.


Heeft zeker óók te maken mét veiligheid én een stabiele verbinding. In combi met een vpn. (ik kan vanuit thuis bijv. via WiFi geen mailing versturen waar een BSN nummer in wordt vermeld. (in bijlage of als text) Via de kabel kan ik dezelfde mail wél mailen) Mijn werkgever 'eist' dat ook. Maar ik kan prima via WiFi werken thuis, allang getest, alleen loop je dan tegen hobbels aan. Toch gebruik ik een kabeltje met een duur dockingstation. Uiteraard speelt wel dat je gewoon een goede stabiele verbinding behoudt. Al werk ik op kantoor tegenwoordig ook alleen maar over Wifi6 (dat dan weer wel) met een gemiddelde up/down van 200Mbit. En dat werkt nogtans goed met 14.000 collega's die in dezelfde systemen grabbelen elke dag vanuit huis of kantoor. 


Ontzettend bedankt voor jullie reacties allemaal. Het is mij helemaal duidelijk!

Nu maar duimen dat ik word aangenomen voor deze thuiswerkfunctie.

Met vriendelijke groet,


We duimen voor je @Massio. Hopelijk wordt je aangenomen.Â