Skip to main content

Hallo,

Ik ben nieuwkomer en stel deze vraag voor mijn dochter, omdat haar telefoon niet werkt. Ze heeft pas een nieuwe woning betrokken, de monteur van KPN is geweest en de aansluiting gemaakt op glasvezel. Ook de vaste telefoon is aangesloten, maar nu brand het oranjelampje  op de modem. Wel Internet, wel tv, maar vast bellen een “ingebruik” signaal. Heb een andere telefoon geprobeert, niet opgelost. Stekker er uit, na een halve minuut weer opgestart, maar lampje blijft branden. Hoe nu  

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Klawo . Welkom op het forum :bouquet:

Fijn dat je voor je dochter deze vraag stelt. Het moet natuurlijk gewoon (gaan) werken.

Heb je al het andere telefoonpoortje op het modem geprobeerd?

Verder zal een kpn moderator (zo heet dat op een forum) hier nog komen. Zou je hiervoor vast in je profiel (!) je gegevens willen vermelden? Dan kan en mag je abonnement opgezocht in het systeem.


Hallo @Klawo ze zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem een fabrieks-reset geven, dan zou alles het weer moeten kunnen doen.

Succes.


Andere telefoonpoortje gebruikt, geen verandering. En Jan D, Hoe doe ik een fabrieksreset op de modem

 

 


Probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken.

 


Dat is snel. Gebeld? Wat was er nou?


Wel dat is een bijzonder verhaal. Ik snap er helemaal niets van. Alles gedaan wat hierboven stond beschreven, maar lampje bleef oranje branden. Van mening verschillend met mijn doch over de aanpak van contact met KPN. Haar verhaal was: bellen met KPN en dan verder….. Er zou een gratis nummer zijn waarmee 24/7 gebeld kon worden. En inderdaad 0800-0402 gratis. Mijn dochter draait dit nummer...krijgt een antwoord machine te horen die vraagt of de storing de vaste telefoon was; ja is het antwoord van mijn dochter….ogenblik geduld…. storing is verholpen.

Ik kijk naar de modem en het lampje brand groen. Telefoon doet het weer. Ik ben echt verbijstert. Geen naam genoemd, geen adres genoemd. Alleen met haar gsm gebeld, alsof dat al voldoende zou zijn om te traceren wie je bent en wat er aan de hand is. Ik snap er echt niets van.


Goedemiddag @Klawo! Fijn dat jouw dochter weer telefonisch bereikbaar is!

Telefoon doet het weer. Ik ben echt verbijstert. Geen naam genoemd, geen adres genoemd. Alleen met haar gsm gebeld, alsof dat al voldoende zou zijn om te traceren wie je bent en wat er aan de hand is. Ik snap er echt niets van.

Ik snap je verbazing, vind ik ook wel mooi! :blush:
Even wat achtergrondinformatie: in sommige situaties is het inderdaad niet nodig om je postcode en huisnummer of andere klantgegevens door te geven: herkenning vindt dan plaats op basis van het contact telefoonnummer wat bij ons bekend is. Mede daarom vinden wij het fijn en belangrijk als de contact gegevens up to date zijn: op deze manier kunnen wij dit stukje extra persoonlijke service aanbieden! 


Beste Shyrin,

 

Dank je wel voor de uitleg. Kijk dat “het systeem”  op basis  van een nummerweergave weet wie het is, begrijp ik. Maar ook gelijk het probleem “ziet” vind ik bijzonder. En dat dan zo kan herstellen vind ik helemaal knap. Bijna zou ik zeggen: leve de techniek. :wink: