Skip to main content

Bij het aanleggen  van glasvezel heeft de aannemer niet de juiste lengte kabel gebruikt.

Nu zit ik dus sinds februari zonder glasvezel.

Pas in juni geeft de aannemer aan weer tijd te hebben. Deze heeft hier waarschijnlijk weinig zin in of het wordt een te moeilijk project.

Tussendoor heeft de aannemer zelf bij KPN aangegeven dat ik de glasvezel niet meer zou willen. Hoe kan dat nu, ik heb toch die bestelling  gedaan.

Moet steeds zelf uitzoeken wat de status is van mijn bestelling.

KPN gaat hier in mee, waar blijft de klant in dit verhaal.

Ook de facturen kloppen niet meer sinds februari.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

 

De aannemer heeft volgens mij maar 1 type glasvezelkabel. Ik heb nog nooit gehoord dat er meerdere types zijn.

Kunt u wat meer uitleggen over de situatie? Misschien met foto's er bij?


De aannemer heeft volgens mij maar 1 type glasvezelkabel. Ik heb nog nooit gehoord dat er meerdere types zijn.

Kunt u wat meer uitleggen over de situatie? Misschien met foto's er bij?

Ik heb niks gezegd over ander type de kabel is gewoon  te kort.


De aannemer heeft volgens mij maar 1 type glasvezelkabel. Ik heb nog nooit gehoord dat er meerdere types zijn.

Kunt u wat meer uitleggen over de situatie? Misschien met foto's er bij?

Ik heb niks gezegd over ander type de kabel is gewoon  te kort.

Ok. Ik begrijp het. Komt de kabel niet tot in de meterkast? Of had u een andere plek in huis in gedachten? 


De aannemer heeft volgens mij maar 1 type glasvezelkabel. Ik heb nog nooit gehoord dat er meerdere types zijn.

Kunt u wat meer uitleggen over de situatie? Misschien met foto's er bij?

Ik heb niks gezegd over ander type de kabel is gewoon  te kort.

Ok. Ik begrijp het. Komt de kabel niet tot in de meterkast? Of had u een andere plek in huis in gedachten? 

Dat klopt


Dat klopt

Kunt u er wat meer over vertellen? Is er een schouwer vooraf langs geweest? Heeft u met hem of haar doorgesproken hoe u de aansluiting wilt?


De aannemer mag tegenwoordig bij een klein percentage van de aansluitingen een doorlasmof gebruiken voor dit soort gevallen.

Dat mocht tot vorig jaar niet en veel aannemers denken nog steeds dat het niet mag. Dan zou in jouw geval de hele kabel opnieuw moeten worden ingegraven. Van ondergronds verdeelpunt naar je woning. Dat kan honderden meters zijn.

Maar dat hoeft dus niet meer. Dat de aannemer pas in juni weer tijd zou hebben is natuurlijk een onzinargument. Het moet hersteld worden en dat hoeft niet met veel graafwerk maar mag gewoon met een verlenging (bijvoorbeeld buiten bij de gevel), oftewel een doorlasmof.

 

Heb je hier ook contact over met de klantenservice van KPN Netwerk? (dat is een andere dan KPN de provider)


De aannemer mag tegenwoordig bij een klein percentage van de aansluitingen een doorlasmof gebruiken voor dit soort gevallen.

Dat mocht tot vorig jaar niet en veel aannemers denken nog steeds dat het niet mag. Dan zou in jouw geval de hele kabel opnieuw moeten worden ingegraven. Van ondergronds verdeelpunt naar je woning. Dat kan honderden meters zijn.

Maar dat hoeft dus niet meer. Dat de aannemer pas in juni weer tijd zou hebben is natuurlijk een onzinargument. Het moet hersteld worden en dat hoeft niet met veel graafwerk maar mag gewoon met een verlenging (bijvoorbeeld buiten bij de gevel), oftewel een doorlasmof.

 

Heb je hier ook contact over met de klantenservice van KPN Netwerk? (dat is een andere dan KPN de provider)

Heb hier contact over gehad met kpn netwerk.

Die zijn echt zeer slecht bereikbaar.

Welles  nietes spelletje tussen kpn en aannemer.

Klant is hiervan de dupe


@hutch70 kunt u wat meer uitleggen over de situatie? Wat is er gebeurd? En hoe ligt de glasvezelkabel nu? En hoe wilt u dat die komt te liggen? Misschien kan Ward er dan wat meer over vertellen. 


Hoi @hutch70 .  Ik had je hier graag bij geholpen maar KPN (de provider) komt pas om de hoek kijken als die fysieke kabel op orde is. Ik zou toch blijven aandringen bij KPNNetwerk met een verwijzing naar dit topic en wat een expert op dit gebied heeft verteld. 


Hoi @hutch70 .  Ik had je hier graag bij geholpen maar KPN (de provider) komt pas om de hoek kijken als die fysieke kabel op orde is. Ik zou toch blijven aandringen bij KPNNetwerk met een verwijzing naar dit topic en wat een expert op dit gebied heeft verteld. 

Blijven aandringen  bij kpnnetwerk doe ik al sinds februari maar ik wordt daar van het kastje naar muur gestuurd 


:-(

Helaas kan ik daar niets aan doen maar ik ben wel benieuwd hoe jij nu bij ons in de systemen staat aangezien je aangaf dat de aannemer had gezegd dat jij het niet meer wilde.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Dank @hutch70 .  Op 16-3 is er een sms verstuurd met daarin een nummer dat je terug kunt bellen. Heb jij dit toen gedaan? Zo ja, wat is er toen inhoudelijk besproken?


Dank @hutch70 .  Op 16-3 is er een sms verstuurd met daarin een nummer dat je terug kunt bellen. Heb jij dit toen gedaan? Zo ja, wat is er toen inhoudelijk besproken?

Ja heb ik gedaan

Eerst zou volgens kpnnetwerk  2 februari het werk worden gedaan vanwege te korte kabel uitgesteld na wat boos heen en weer bellen nieuwe datum eind maart. Tussendoor zou er overleg tussen kpnnetwerk en aannemer zijn over oplossingen 

Helaas eind maart weer niks. Nu had aannemer aangegeven  dat ik geen glasvezel meer zou willen. 

Na weer wat bellen zou nu in april er wat gaan gebeuren maar binnen n dag werd t al juni.

Maar nog echt iets concreets gehoord 


Het is goed dat dat contact er geweest is anders was je onder inderdaad geannuleerd.  De plandatum staat nu inderdaad in juni.  Dit is een 'verwachte’ datum.  Dus nog steeds geen garanties.  Helaas heb ik geen invloed op de werkwijze van KPNNetwerk.  

Ik begrijp dat je nu koperdiensten van ons hebt? Die werken op dit moment naar behoren, hoop ik?  Als er in juni onverhoopt weer niks gebeurt raad ik jou aan om dat nummer wat je toen gekregen hebt te bellen. Je krijgt dan de backoffice te spreken en die weten over het algemeen net iets meer dan wij. Uiteraard hoop ik dat KNPNetwerk de zaak straks gewoon netjes in orde brengt.