Skip to main content

Ik heb veel last van lag spikes.

Elke dag, zowel overdag alsook 's avonds

Servicetool gebruikt en zegt er zit wat fout bij router, dus gaat die tool verder met reset router.

Diverse malen gereset, niks helpt.

Instellingen laptop veranderd, ook dat helpt niks.

Ik wordt er een beetje flauw van.

Ook wifi is hopeloos, ondanks “super-wifi” 

Droevig….100+ euro pmnd

Overal cat6 utp, dus daar ligt het niet aan 

 

help

Welk type modem heb je?


Het modem dat ik gebruik is de Experiabox v10


Graag even wat data aanleveren van pingplotter of tracert, dan kunnen we zien waar d elag zit.


Doe ik morgen even 


Ik heb er geen verstand van, van wat ik zie of wat ik doe, dit is wat ik heb ….zegt me niks

 


Als er bijv WoT ( world of tanks) gespeeld wordt ziet het er zo uit:

 


Weet overigens ook niet of ik dit “pingplotter” goed gebruik


En zo ziet het er 2 uur later uit:

 


Heb je ook last van een hoge ping op andere apparaten? Voor ook op verschillende momenten van de dag een speedtest uit waarbij je de pingsnelheid kunt aflezen. Komt het voor op meerdere apparaten en niet alleen in jouw specifieke game, dan zou je jouw modem kunnen laten uitlezen via de klantenservice.


De latency in jouw huis, daar is zo te zien niets aan mis. een 10 ms tot aan de KPN server is echt normaal.

 Je ziet dat de latency verderop op internet heel hoog is. Daar kun jij niets aan doen. Waarschijnlijk zelfs buiten het KPN netwerk als ik het zo zie, tenzij je een issue hebt met vpn of DNS.

Welke DNS server gebruik je? de standaard van KPN?

Wat ik wel zie aan de tweede plot, is dat er in je eigen netwerk thuis al een packet loss van een paar procent is. En dat is niet normaal. Dat duidt op slechte hardware of een overload van een component.

Heb jij een server thuis draaien of een apparaat dat multicast uitzendt?  Zijn de switches wel van het type dat IMGP snooping ondersteunt? Er zijn wel tools die het netwerkverkeer kunnen monitoren.