Skip to main content

Ik heb veel last van lag spikes.

Elke dag, zowel overdag alsook 's avonds

Servicetool gebruikt en zegt er zit wat fout bij router, dus gaat die tool verder met reset router.

Diverse malen gereset, niks helpt.

Instellingen laptop veranderd, ook dat helpt niks.

Ik wordt er een beetje flauw van.

Ook wifi is hopeloos, ondanks “super-wifi” 

Droevig….100+ euro pmnd

Overal cat6 utp, dus daar ligt het niet aan 

 

help

klopt, maar volgens mij heb ik hier, zie afb, géén packetloss, of ik kan geen tabel lezen

Hier staat overigens de 1ste tv aan

 


weer iets later, alleen modem, verder niks

1 afbeelding met packetloss en hoge latency,     2e afbeelding geen packetloss, wel hoge latency

terwijl er niks , qua aansluiting, is veranderd…...schiet mij maar dood 

 


 


Nog een vraagje, ik probeer het allemaal wat duidelijker te krijgen

Waarom heb ik maar 1ms responsetime naar kpn server, en als ik naar pinplotter ping dan heb ik 100+ms

 


Als je naar de KPN server in amsterdam gaat lopen, ben je er ook sneller dan de als je naar de pingplotterserver in amerika moet:-)

op de site testmy.net kun je latency naar verschillende wereldsteden checken. Dan zie je dat 100 normaal is voor een USA server. 


duidelijk :-P


Hoi @Newbee, ik heb hier niet bijzonder veel verstand van maar ben je er inmiddels uit?😊


Hoi,

srry voor de stilte in deze topic.

Op het moment ben ik aan het "proefdraaien", na wat kleine veranderingen.

Het netwerk lijkt stabieler. Ik heb nog wat twijfels over het modem( misschien schaf ik me wel een Fritzbox aan) maar tot nu toe gaat het redelijk goed.

Wat zijn die veranderingen die ik heb doorgevoerd:

Ik heb 2 kabel vervangen en heb al mijn switches , Netgear GS105, vervangen door de Netgear GS105E.

 

Tot zover lijkt het goed te gaan, ping tussen 1,2 en 4 ms als de pc aanstaat  en tussen 10 en 20 als er een spel gespeeld wordt.

In ieder geval alvast bedankt zover 


Moet er wel bij vermelden dat ik de servicetool van KPN heb gedraaid, en deze blijft aangeven dat er iet bij mijn modem fout zit ( rood kruis).

Enige optie die ik dan heb is modem restarten….dit heb ik al zo vaak gedaan maar biedt geen soelaas.

Vandaar dat mijn vertrouwen in mijn modem niet erg groot is en ik misschien een ander modem aan wil schaffen.


Als alles goed werkt maakt die melding in principe niet echt uit. Mocht het toch weer terugkomen of mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!