Skip to main content
Vanwege haperingen in onze WiFi verbinding heb ik de laatste maanden een aantal keer de Speedtest gedaan. Hier kom ik structureel uit op een downloadsnelheid van (variërend) rond de 28-45 Mbps.



De maximaal haalbare snelheid op ons adres zou rond de 220 Mbps liggen.

We hebben een Alles-in-1 Instap abonnement (50Mbps) waarbij we per maand 4,99 extra betalen om de internetsnelheid te verdubbelen naar 100Mbs.



Het komt erop neer dat we deze snelheid nooit halen en in feite dus voor niks extra betalen.

Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om deze optie aan te laten staan? Of klapt de snelheid alleen maar nog verder in als we terug gaan naar het basic 50Mbs abonnement?



Het is overigens niet dat we slecht internet ervaren, we halen er alleen niet uit waar we voor betalen en dat voelt dan toch een beetje ontevreden...
Welke snelheid haal je bekabeld? Het is in 2019 natuurlijk niet meer mogelijk om met alleen de experiabox de volledige snelheid via Wi-Fi te behalen. Daar zal je dan toch wat "versterkers" voor moeten plaatsen.
Wat is jou maximale snelheid op Fourstack



Wat meet je aan snelheid via een bekabelde verbinding aan de pc met Speedtest



Heb je een glasvezel of DSL aansluiting?



Controleer eerst dit maar eens,.. Ga daarna met je WiFi aan de slag, je hebt een groene nickname, dus als medewerker van KPN zou je dit eigenlijk wel moeten weten.
Hoi Lagendaal, welkom hier.



Dit is inderdaad een WiFi issue. Ik meet op jouw verbinding nu iets meer dan 100 Mbps, de snelheid komt dus wel binnen. Heb je ook eens de onze tool gebruikt om het te verbeteren? Open dit op een mobiel apparaat dat je overal in huis mee kan nemen.
Bedankt voor de reacties.



Het gaat om een DSL aansluiting. Zoals aangegeven is de maximale snelheid rond de 220Mbps, dit is de informatie volgens Fourstack. Dit zou dus niet het probleem moeten zijn. Hoe het bekabeld is, heb ik nog niet kunnen testen...zou daar in het weekend eens naar kunnen kijken. Aan de andere kant is WiFi toch waar we het mee willen doen en afgaand op bericht van Alex_P ligt daar het probleem dus moeten we dit zien te verbeteren.



De WiFi Tuner tool heb ik echter al meerdere keren gebruikt, helaas levert dit weinig op...verschil voor en na is minimaal, zelfs op de benedenverdieping waar de modem staat (praktisch naast de aansluiting waar het signaal binnenkomt) Zou hier nog een probleem kunnen liggen?



Los daarvan zal ik het sowieso morgen nog een keer proberen en even laten weten wat het resultaat is!
Laat het me weten, dan kijken aan de hand daarvan verder.