Skip to main content

Goedemorgen, ik ben onlangs verhuisd en hebben ons kpn internet (abonnement) meegenomen naar ons nieuwe adres. Voorheen op het oude adres hadden we via de telefoonlijn (nooit geen problemen) en op het nieuwe adres hebben we glasvezel. 

Op het nieuwe adres hebben we gisteren veel gedoe gehad met aansluiten. We hebben daarna alles opnieuw ingesteld en de stappen volgens de instructie doorlopen. Daarna werkt het wel redelijk. Toen bleek de bekabeling in de huurwoning gewoon niet goed te zijn die door de leidingen naar de woonkamer liepen, dit ook vervangen en nieuwe kabels met een trekveer naar de ruimtes getrokken. We hebben een modem direct in de meterkast. Direct op de modem hebben we een ring alarmsysteem en die blijft onderbrekingen aangeven. Zelfs met nieuwe kabels. We hebben ook deco's (wifi mesh versterkers) aangesloten (ook op nieuwe kabels) en die zitten ook direct op het modem (de woonkamer deco direct op modem, en de studeerkamer deco direct op het modem). 

Vanmorgen nadat we gisteren alle kabels hebben vervangen kreeg ik toch weer een onderbreking te zien van het ring systeem die zelfs nu in de meterkast met een korte kabel direct op het modem zit aangesloten. 

 

KPN zegt dat de glasvezel aansluiting zelf gewoon goed is. Ze geven aan dat mogelijk het modem defect is. Maar een modem werkt toch wel of niet? 

Iemand anders hetzelfde ervaren? of enig idee wat het probleem kan zijn? 

Hallo @Robn Hood heb je de glaskast als eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en daarna herstart?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en heb je deze al eens een fabrieks-reset gegeven?

 


Hallo @Robn Hood heb je de glaskast als eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en daarna herstart?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en heb je deze al eens een fabrieks-reset gegeven?

 

Ik heb de KPN Box 12, van de stroom gehaald 2 min al gedaan. Fabrieks-reset niet gedaan. Maar kan een fabrieksreset die nog niet is uitgevoerd de oorzaak zijn van verbrekingen? Ik heb juist geen fabrieksreset gedaan omdat ik dan makkelijker al mn apparaten weer kan gebruiken zoals Hue, Sonos etc. 


De reset kan een oplossing zijn @Robn Hood 

Heb je de glaskast al wel eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad? Dat lees ik niet terug in je reactie.

 


het glasvezel kastje? Jazeker!


Ziet u bij die verbrekingen ook de lampjes van de KPN Box uitvallen of rood worden?


Een update bij deze, het bleek uiteindelijk aan de switch te liggen, maar deels ook aan KPN/TP-link. De switch een firmware update gegeven, vast IP gegeven, de vaste IP’s die het modem uitgeeft daarvan de range opgeschoven (anders heb je te weinig). Vervolgens de decos in AP modus gezet en dan aangesloten als: Hoofd deco > switch > rest van de apparatuur waaronder de andere decos en TV kastje KPN. 
 

Toen werkte internet mega snel maar stoorde de TV weer. Wat blijkt de TP link switch ondersteund wel IGMP met IGMP snooping wat je aan kan zetten (is voor het TV kastje van KPN) anders krijg je haperingen. Maar TP link ondersteund het wel (zeggen ze) maar hun IGMP kan toch niet overweg met tv streaming van KPN. (Stonden ook hier heel wat topics over op dit forum). Dus voor de tv een aparte kabel getrokken en die rechtstreeks op het modem gezet. 
 

hiermee alles opgelost.