Skip to main content

Goedendag,

als voormalig telfort / tiscali klant ( nu dus kpn )

de laatste tijd veel storing ( uitval ) van vast internet via Experia Box v10A

in eerste instantie veel in de avond ( 20.00u-22.00u ) maar nu ook veel overdag willekeurig.

alle standaard oplossingen geprobeerd en modem gereset ( ook gedaan via 0800 0402 op afstand )

Dit helpt op het moment…..vervolgens weer onderbreking.

De onderbrekingen zijn vaak en van korte duur

Is de Experia Box v10A vervangen een optie?

 

Wat is er zoal aangesloten op het modem? Start het modem uit zich zelf opnieuw op? gebruik je draadloze verbindingsets?


Goedendag Joep1965

Wat is er zoal aangesloten op het modem?

de internetkabel

2 pc's waarvan 1 zeer weinig aanstaat

telefoonkabel

stroomkabel

Start het modem uit zich zelf opnieuw op?

nee. 

bij handmatige reboot : eerst de stroom eraf - dan knop modem uit - ff wachten - stroom erop - knopje modem aan

gebruik je draadloze verbindingsets?

nee

bekabelde tv ontvangers

bedoel je hiermee het kastje van bv Ziggo - die is de enige TV ontvanger die ik heb


Hoi Paul, heb je alleen internet van KPN? 


Hoi Paul, heb je alleen internet van KPN?

Internet met bellen en vast bellen

 


sorry Joep1965

ben ff weg...waterleiding probleempje...maar kom terug


Joep1965 ….ben er weer..


Ik hoop dat het waterleidingprobleem voorbij is. Vaak wordt het wegvallen van internet toch veroorzaakt door iets achter het modem.  Een kapot stekkertje of een breuk in een ader kan al problemen geven. Controleer dat een keer als je tijd hebt. Helpt dat niet dan kan een moderator naar de lijn kijken. Een moderator reageert vanzelf op je bericht.


waterleiding gefikst

ga ik doen...de controle uitvoeren

laatste vraag: kan het ook iets zijn in de PC…?

en dank voor het reageren  en meedenken


Dat het aan de pc ligt lijkt me onwaarschijnlijk.  Ga inderdaad testen zonder bekabeling om uit te sluiten dat het aan je  netwerk ligt. Ook om kosten voor een monteur te vermijden. Blijkt het inderdaad aan de verbinding ligt dan zijn er geen kosten voor een monteur. 


deze volg ik ff niet….testen zonder bekabeling….

hoe doe ik dat?

 


Snap ik. Je zou dan even alleen Wi-Fi kunnen gebruiken. Kijken of je dan ook uitval hebt.


ok 

thx

en nog een fijne avond


Hoi @Paul J. - 010, welkom op ons forum!
Heb je het nog met Wifi kunnen proberen?


Goedendag Thomas,

excuus voor de (ver)late reactie

Ook met wifi regelmatig onderbrekingen

Vandaag - 13-8-2021 - ook weer een paar (korte) onderbrekingen ( bekabeld) - terwijl ik nu aan het typen ben…. ( 14.38u )

Dan valt zowel internet als wifi uit

Het forum een beetje doorgelezen en mijn eigen “ict-mannetje” laten kijken. Wellicht ook iets met DNS ?

Mijn conclusie is toch dat er iets niet helemaal lekker zit met het modem


DNS instellingen heb ik zelf niet zoveel verstand van maar volgens mij kun je hier vinden hoe je een andere instelt. (Consumentenbond: Alternatieve DNS-server instellen)
Ik kijk ook graag even mee naar de kwaliteit van de verbinding als dit het niet oplost.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Goedendag Thomas,

profiel bijgewerkt

nu wel een ander dingetje erbij….kan niet meer bellen via de internet lijn ( *******)

De gigaset A475H basis+handset hebben wel verbinding met elkaar maar we kunnen niet bellen en gebeld worden - bij bellen direct in ingesprektoon - bij gebeld worden direct in voicemail

Als ik kijk in de modem is het telefoontje ook rood…..(?)

Modem: Experia Box v10A - VRV9517-Telfort - v6.00.32 build135

 

*admin: privégegevens verborgen


Goedendag,

Ik ben een oude Tiscali / Telfort klant….nu  dus KPN

het is niet meer mogelijk om te bellen ( bellen via internet/modem)

bij bellen naar : in gesprektoon

gebeld worden : direct naar voicemail

De modem reeds gereboot en gereset en de bedrading gecontroleerd

Als ik in de modem kijk zie ik een rood (?) telefoontje

Doe ik de phone test...dan belt de telefoon wel….

Modem: Experia Box v10A - VRV9517-Telfort - v6.00.32 build135

telefoon: Gigaset A475H

Alvast dank !!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: verplaatst naar je eigen topic


Bedankt voor je gegevens en toelichting @Paul J. - 010, ik heb de lijn even uitgelezen en zie zo eigenlijk geen rare dingen.
Werkt de telefoon inmiddels ook al weer?
En je internet? Is dit ook weer stabiel?

Je kunt hierover ook altijd met ons bellen trouwens op 0800-0402. Specifiek op het moment dat je storing ervaart, dan kan een collega daar meteen meekijken.


Goedendag Thomas,

de lijn even uitgelezen en zie zo eigenlijk geen rare dingen

Als ik een speedtest doe dan is de lijn ook altijd strak en het zijn juist die korte onderbrekingen die plots gebeuren. Voor nu lijkt het stabiel tot….

Bedacht nog wel iets: bij zo'n korte onderbreking blijft het lampje op de modem groen….ik zie ( en merk het ) wel in mijn scherm een melding “geen verbinding”

Als ik 0800-0402 bel wat moet ik dan inspreken om een medewerker aan de lijn te krijgen?

 

Bellen lukt nog steeds niet. De instellingen van de telefoon doorlopen maar daar zie ik niets anders dan wat het al was

Wel een nieuwe vraag gesteld op forum met vraag: 

Bellen over Internet ( Experia Box v10A )


Goedemorgen @Thomas 

Bellen over Internet is opgelost

Gebeld met 0800-0402: kreeg zeer aardige en hulpvaardige dame aan de telefoon. Bleek iets te zijn in de modem “stond iets verkeerd” . We kunnen weer bellen.

Internet zelf lijkt de afgelopen dagen stabiel

fijne dag !


Goedenavond @Paul J. - 010, ik lees het! Fijn dat jullie in ieder geval de telefoonlijn weer werkend hebben gekregen!
Ik hoop dat je internetverbinding ook stabiel blijft! Houd ons op de hoogte!