Skip to main content

Per 7 juni ging de stekker van KPN eruit en had ik nog net geen aansluiting van T-Mobile thuis. Dat was snel opgelost door T-Mobile. Vervolgens krijg ik van KPN een rekening van 3 juni tot 4 juli . De volle mep en dan een creditnota van 10,59 Euro. Dat is 38 Euro voor vier dagen KPN Internet/TV/Telefoon.

Verschrikkelijk!

Doe wat KPN!

 

Groet,

Jan Meijer

Goedemorgen @Hochjoch, dat is wel merkwaardig inderdaad. 
Je hoort op de slotfactuur de abonnementskosten terug te krijgen vanaf het moment dat de opzegging heeft plaatsgevonden.
Wat staat er op de specificatie?


Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi Thomas, ik heb mijn profiel aangevuld!

Groet

Jan


Jan,

Houdt er even rekening mee dat TMobil hetzelfde netwerk gebruikt als KPN. Het moment dat de stekker er in gaat bij TMobile en er uit bij KPN is niet maatgevend. 

Maatgevend is afgesproken einddatum van je contract. Omdat er geen 2 prividers actief kunnen zijn kan KPN niet leveren vanaf het moment dat TMobil de lijn gebruikt. Lijnkaping noemen ze dat. KPN mag dan niet geleverde diensten gedurende nog gaande perioce in rekening brengen. Zo schijnt een rechter dat in het nadeel van de consument te hebben uitgelegd.  Ik zou overigens ook geen betere oplossing weten.


Bedankt voor je gegevens @Hochjoch, ik zie dat overstapdatum die wij doorgekregen hebben van T-mobile 25-06-2021 was.
Het abonnement is dus ook per 25-06 opgezegd en je hebt daarmee ook de abonnementskosten teruggekregen vanaf 25-06.
Tot die tijd is je abonnement bij ons gewoon actief gebleven, hoewel ik wel kan vermoeden dat er een lijnkaping plaatsgevonden heeft (de bedoeling is dat dit misschien een werkdag duurt maar niet langer). Zie ik hier nergens een melding van in je dossier.


Nou, ik had dus vanaf 7 juni T-mobile. Ik zal wel weer de sukkel van de consument zijn die dubbel betaald voor iets dat hij niet dubbel gehad heeft, er past maar 1 provider tegelijk over het glazen draadje. Het zal allemaal wel mogen, maar ik vind het raar. Jammer, maar ik zal na 30 jaar KPN niet verder zeuren, delen jullie maar lekker nieuwe televisies uit aan nieuwe klanten en laat de echte vaste klanten maar barsten, moderne marketing zullen we maar zeggen. En ik ben tevreden met mijn T-Mobile. Het zal waar en zeker zijn!