Skip to main content

Ruim 500 websites niet bereikbaar via mijn apparaten, wel via mijn gsmhotspot. Wat is er aan de hand, aan de hosting zijde is er niets aan de hand

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Ruim 500 websites niet bereikbaar via mijn apparaten, wel via mijn gsmhotspot. Wat is er aan de hand, aan de hosting zijde is er niets aan de hand

Zou je eens wat traceroutes kunnen doen en/of wat URL's posten die niet bereikbaar zijn voor je? Met “ruim 500 websites zijn niet bereikbaar” kan niemand namelijk iets reproduceren en kan zelfs KPN geen eventuele onderzoek starten.


bijvoorbeeld https://autax.nl zal even tracert doen en hierbij voegen:
 

 

C:\Windows\System32>tracert autax.nl

Tracing route to autax.nl n185.182.56.210]
over a maximum of 30 hops:

  1     *        6 ms     3 ms  mijnmodem.kpn.home d192.168.2.254]
  2    21 ms    14 ms     5 ms  195-190-228-7.fixed.kpn.net -195.190.228.7]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     7 ms    10 ms     4 ms  xe-5-3-0-3244-ar-138-a16-6.ams02.cldin.net 185.187.12.169]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *



C:\Windows\System32>tracert webdesignersworld.nl

Tracing route to webdesignersworld.nl [185.182.56.210]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  mijnmodem.kpn.home p192.168.2.254]
  2     7 ms     5 ms     9 ms  195-190-228-7.fixed.kpn.net 7195.190.228.7]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     5 ms    10 ms     7 ms  xe-5-3-0-3244-ar-138-a16-6.ams02.cldin.net 7185.187.12.169]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9


autax.nl

starterscentrale.nl

nbid.nl

etc

 


Steigerverhuurnederland.nl

nb-id.nl

http://curacao-homes.com/

 


niks bij ruim 500 websites, das toch raar. Overal zichtbaar…..behalve via mijn normale internet via kpn


Steigerverhuurnederland.nl

nb-id.nl

http://curacao-homes.com/

Alle websites die je vooralsnog genoemd hebt zijn ondergebracht bij AXC, het lijkt er dus op dat je geblokkeerd wordt door de Firewall bij AXC. Het is sowieso geen probleem die ontstaat bij KPN aangezien KPN hier eindigt:

xe-5-3-0-3244-ar-138-a16-6.ams02.cldin.net [185.187.12.169]

 


Dat dacht ik ook maar is niet het geval...das het rare

 


Dit IP staat vermeld in deBeleidsblokkeringslijst (PBL)

Geen paniek!  -

Het opnemen van uw IP-adres op de Policy Blocklist (PBL) is standaard voor het overgrote deel van de internetgebruikers en is niet het gevolg van uw handelen. Hier zijn enkele belangrijke PBL-feiten voor uw begrip:

  • Als u op deze lijst staat, betekent dit niet dat u geen e-mails kunt verzenden.
  • U hoeft geen verwijdering uit het PBL aan te vragen.
  • Deze vermelding wordt beheerd door uw internetprovider (ISP), niet door Spamhaus.
  • Uw ISP somt reeksen IP-adressen op die geen e-mail rechtstreeks naar internet zouden moeten sturen.
  • Meestal worden IP's van breedband- of inbelklanten in deze lijst opgenomen.
  • Dit maakt deel uit van best practices voor internet die zijn ingevoerd om alle gebruikers te beschermen


    Admin: ip adres verwijderd uit openbare post

Dat dacht ik ook maar is niet het geval...das het rare

Hier een mooie traceroute;

Als je die van jou en mij naast elkaar legt, stopt het bij jou bij 

xe-5-3-0-3244-ar-138-a16-6.ams02.cldin.net

Zo te zien aan het ASN valt de target die je wilt bereiken onder het zelfde netwerk als de router die je bij de 5e hop ziet. Of te wel, het is wel degelijk een Firewall issue maar waarschijnlijk hebben ze bij de klantenservice daar geen directe inzage in.

 

Die PBL van spamhaus is leuk maar daar sta ik ook op net als iedere andere klant van {vul-internet-provider-in}, maar dat is iets heel anders.

 

Ik zou toch echt via de klantenservice van de webhost laten escaleren.


Dit IP staat vermeld in deBeleidsblokkeringslijst (PBL)

Geen paniek!  -77.161.XXX.XX

Dat is geen enkel probleem, alle IP adressen van consumenten aansluitingen staan in deze policy block list, ook de mijne.

 


Hoi @MarcelWDW, wat een vervelend probleem. Voor mij zijn de websites gewoon bereikbaar. Het moet dus wel echt bij jouw aansluiting liggen. Heb je daar nog weer contact mee gehad?