Skip to main content

Heb internet (DSL) via koper met splitter naar een vaste huistelefoon. Helaas valt het internet veelvuldig per dag weg. Interval en duur van het wegvallen lijkt geen patroon te hebben. Na de storing van 19 juli is het er niet beter op geworden. Router is sinds dien meerdere keren opnieuw gereset. Zelfs een aantal keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, heb dus ook de SGEJ10000528 softwareversie (leek een oplossing richting te zijn voor vergelijkbare problemen beschreven in dit forum). Kabeltjes veranderen lost het probleem ook niet op.

 

Uitval ziet er in het log ook steeds hetzelfde uit (zie onder). Waarbij de langdurige uitvallen ook nog een hele berg “PPPoE error:timeout” opleveren.

 

Info

PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

Info

PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

Info

DHCPC

The WAN DHCP client IP address xx.xxx.xx.xx

Info

DHCPC

WAN DHCP client (1) started

Info

XDSL

VDSL connectivity is up port 1

Warning

PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

Warning

DHCPC

WAN DHCP client (1) stopped

Info

XDSL

VDSL connectivity is down port 1

 

Ben ik de enige met dit probleem? Hoe kan dit opgelost worden?

Jammerlijk zit ik nog steeds met wegvallend internet op mijn koper aansluiting. Tot twee maal toe een afspraak ingepland om glasvezel aan te sluiten, maar helaas is beide keren de monteur niet op komen dagen. 

Monteur die de reparatie niet kan uitvoeren, omdat die niet in de wijkcentrale kan komen. Andere monteur wil koper niet repareren, omdat je glasvezel gaat krijgen. Aan de telefoon door de KPN medewerker van 0800-0402 naar KPN Netwerk 0880-063744 gestuurd en terug. En dan meermaals niet langs komen op afgesproken data om glasvezel aan te sluiten. Deze situatie begint aardig kafkaesque te worden.


Hoi @Levenspiel, ik heb nog even meegekeken en volgens mijn gegevens wachten wij inderdaad nog tot KPNNetwerk klaar is. Zodra dat aangesloten is en zij dat doorgegeven hebben kunnen we gebruik gaan maken van de glasvezelaansluiting. Ik heb hier ook nog even een ticket voor aangemaakt om er naar te laten kijken. Maar in principe is het advies (zoals ik het hier heb staan) om inderdaad nog contact op te nemen met KPNNetwerk op het nummer dat je noemt om een afspraak te maken. Ik heb helaas geen inzage in hun gegevens en systemen.

In ons kennisbankartikel kun je hier nog wat achtergrondinformatie over vinden:

 


Na menig bezoek van monteurs die een stukje van de gehele aanleg deden, inclusief afspraken waarop monteurs niet kwamen opdagen. En berg brieven en nog veel meer telefoontjes  met verschillende betrokken partijen (waaronder, kpn service, glaspoort, kpn netwerk, en verschillende onderaannemers). Is het eindelijk zover dat er glasvezel is aangesloten en op locatie werkend is gekregen.

Laten we hopen dat het lang goed blijft werken!