Skip to main content

Hallo,

 

Ik ga de komende dagen verhuizen, alles al doorgegeven.

Maar de exacte datum vergeten te wijzigen in alle hectiek.

Nu kreeg ik een sms dat de nieuwe aansluiting gereed is, maar ik zit de komende dagen nog op het oude adres., per wanneer gaat de verbinding echt over?

Of gebeurt dit als ik de modem verbind op mijn nieuwe adres?

 

Tevens de vraag, aansluiting modem in de meterkast, 2 superwifi punten, waar plaats ik deze?

1 op 1e verdieping en 1 op zolder?

En kan ik een kabel trekken vanaf de modem naar zolder, om daar een 'switch’ te plaatsen, en vanaf die switch 1 draad naar een PC en 1 draad naar tv kastje (Arris) of is dit niet mogelijk?

 

 

Hi @Jurges, een verhuizing kan behoorlijk hectisch zijn dus ik snap heel goed dat zoiets als dit er even bij in schiet!

Ben je inmiddels al over naar het nieuwe adres en is de boel daar werkend aangesloten?

Tevens de vraag, aansluiting modem in de meterkast, 2 superwifi punten, waar plaats ik deze?

1 op 1e verdieping en 1 op zolder?

Afhankelijk van welk type modem je hebt, is het op deze manier aan te raden 🙂 Mocht je een modem hebben waarbij de wifi van het modem zelf uitgeschakeld wordt als je de SuperWifi punten aansluit, dan zou ik er eerder voor kiezen om er ook 1 beneden neer te zetten!

En kan ik een kabel trekken vanaf de modem naar zolder, om daar een 'switch’ te plaatsen, en vanaf die switch 1 draad naar een PC en 1 draad naar tv kastje (Arris) of is dit niet mogelijk?

Dat is absoluut mogelijk, als je een switch hebt die ‘IGMP snooping’ ondersteunt, dat is benodigd om de tv goed te laten werken. Als je een switch via ons hebt bemachtigd gaat het zeker weten goed, mocht je een andere switch in huis (of op het oog) hebben dan wil ik je aanraden om dit even uit te zoeken voordat je hem aan gaat sluiten.

 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het allemaal gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel 🙂


Hoi Maja,

Wilde vanmiddag reageren maar was te druk, door de verhuizing…

Sorry voor mijn late reactie en bedankt voor de hulp!

 

Af en toe valt mijn wifi weg, en ik lees tegenstrijdige berichten op internet.

Mijn situatie:  

in de meterkast staat mijn modem/router (hoe zie ik of het een 10 of 10 A is?

op de 1e verdieping staat een super wifi punt.

op zolder 2e verdieping staat een super wifi punt.

 

Klopt het dan dat mijn router geen wifi meer uitzend, en de wifi punten alles doen?

Ik heb ook nog een Experia punt (vierkante zwarte) liggen. deze is niet aangesloten.

Met het instaleren eerst de router aangesloten en vervolgens de 1e super wifi aangesloten met de router, en vervolgens de 2e. Toen ze na een paar min groen branden heb ik ze losgekoppeld en boven alleen op stroom aangesloten, lampje brandde groen op beide.

Maar op de 1e en 2e verdieping lag ook een UTP kabel, en op de 1e verdieping deze in de wifi gestoken en de utp uitgang naar de ITV kast gedaan.

op zolder zit de utp kabel ook in de super wifi.

 

Wat gaat er mis? kan ik de wifi aan/uit zetten op de router?

moet ik die oude experia bij de router leggen?

Of juist met die tool alles opnieuw doorlopen?

Als het goed werkt wil ik het zo laten, maar mijn zoontje wil natuurlijk het liefst een kabel ivm online gamen...


Geen probleem hoor, een verhuizing kan behoorlijk chaotisch zijn dus ik snap het helemaal!

Of het een V10 of een V10A is zie je doordat dit er letterlijk op staat gedrukt 😉 Als je modem geen wifi meer uit lijkt te zenden, heb ik sterk het vermoeden dat het een V10 betreft en in dat geval wil ik je aanraden om inderdaad die Experia Wifi vlak bij het modem te plaatsen. Op die manier blijft alles zoals het nu is maar heb je op de benedenverdieping ook weer een punt dat een wifi signaal uitzendt 😊