Skip to main content

Ik heb een aantal jaren prima gewerkt met internetverbinding op de 1e verdieping van mijn huis via de DVS650. Sinds ongeveer 2 jaar doet hij het niet meer. Pairen met de DVS beneden bij het modem lukt ook niet. Ik werk nu met wifi, maar die is af en toe erg traag.

Wat zijn mijn opties op hier iets aan te doen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Hallo @anneketanneke je zou via onderstaande link(s) de software eens bij kunnen werken en/of de systemen resetten:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm

Verder kun je bij Devolo de zogenaamde ‘cockpit-software downloaden om de 650 aan te passen.

Succes.

 


Beste Jan, Dank voor je reactie. Om te beginnen lukt het me alsmaar niet om de beide apparaten te koppelen. Ik heb Devolo gedownlaod. Om daarmee een nieuw apparaat toe te voegen, moet ik beide DVS systemen eerst koppelen. Dus ik ben nog niets verder….


Om storingen met jouw Devolo op te lossen, kan je het stappenplan op onze website doorlopen. Onder stap 4 vind je instructies voor het opnieuw koppelen.


Dag Denise, ik heb die procedure onder stap 4 al een aantal keren uitgeveord, maar  de lampjes van de huisjes blijven uit. Overigens gaan de lampjes van aan/uit bij biede dvs-en ook niet knipperen als ik de knop 5 seconden ingedrukt houdt.


Hallo @anneketanneke als het via de KPN-site niet lukt kun je bij Devolo de zogenaamde cockpitsoftware downloaden om daarmee je DVS te beheren.

Succes.

 


Geen idee hoe dat ‘beheren’ werkt met die cockpitsoftware. Hij ‘ziet’ de DVS blijkbaar niet...


Hallo @anneketanneke 1 DVS dien je rechtstreeks te koppelen aan je PC met een netwerkkabel, dan kan de cockpitsoftware zijn werk doen met jouw hulp.

Als dat ook niet wil ben ik bang dat het het einde is van de DVS, zijn ook al relatief oude modellen.

Succes.

 


Dank Jan. Inderdaad, ik vrees dat ik er afscheid van moet nemen. Weet jij of er nieuwere modellen zijn en of die aan te raden zijn? Ik red het op zich meestal wel met de wifi; heel af en toe is die tijdelijk onverklaarbaar traag.


Ja zeker zijn er nieuwere modellen! Je kunt de DVS 1200 kopen via Apparatuur voor Thuis.