Skip to main content

Sinds vanochtend valt de Experiabox v10 steeds uit, alleen het Power lampje blijft branden. Hij lijkt opnieuw op te starten. Soms wel WiFi maar geen internet, soms even alles ok, en dan weer uitgevallen.

Wat valt hier aan te doen? 

Is het toeval dat dit probleem net na de update optreedt?

Gelukkig heb ik nog internet via mijn mobiel, anders had ik echt een groot probleem. 

Hallo ​@Paul_55 ,

Probeer eens een reset van het modem: 

Herstelknop en Reset

De V10 heeft op de voorkant een herstelknop. Deze knop kun je gebruiken als je problemen ervaart met internet en/of tv. Op deze manier doe je een soort reset zonder dat de hele Box teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen.

Daarnaast kan je de Experia Box V10 op twee manieren resetten:

• Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje tussen de WAN poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-7 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Via de webinterface
    Klik in de bovenbalk op Instellingen. Klik in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen
    Daarna kun je met de onderste blauwe knop de Experia Box resetten.

Werkt dat niet? 

In dat geval kun je dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven. Vraag dan om een omruil van jouw modem.

Denk niet dat het toeval is, maar inderdaad de update de boosdoener is....

De herstelknop op de voorkant verhelpt het probleem niet, die had ik natuurlijk al geprobeerd. Stroomloos maken, vijf minuten wachten en weer aanzetten helpt ook niet. 

Aan de fabrieksinstellingen heb ik nooit iets gewijzigd, behalve het wachtwoord. Daarom verwacht ik ook niks van een reset via het knopje op de achterkant. Ik ben nu niet thuis, maar ik zal het ater vandaag proberen. 

Voor de duidelijkheid: voor de softwareupdate eerder deze week nog nooit een storing in de Experiabox gehad. 

Toen ik gisteravond weer thuis kwam, bleek het allemaal weer te werken. De Experiabox had zeker een dagje rust nodig. Het is natuurlijk fijn dat alles het weer doet, vind ik het beslist onprettig dat het ding zonder aanwijsbare oorzaak zomaar een paar uur om de haverklap kan uitvallen (en/of steeds weer opnieuw opstart), en na verloop van tijd toch weer gewoon werkt, ook zonder duidelijke reden. Ik vind het niet vertrouwenwekkend en ik hoop dat het hierbij blijft.

Gebeurt dit vaker of was het eenmaal? Er kan een storing in het netwerk zijn geweest. 

Dit was de eerste keer. KPN gaf aan dat er geen storing was.

Ik denk toch dat er een probleempje in de centrale is geweest. Laten we hopen dat het bij één keer blijft.

Hoi ​@Paul_55, goed om te lezen dat het zich ook weer hersteld heeft. Een gekke situatie, het zou inderdaad kunnen dat er een verstoring is geweest in de centrale. Mocht het toch terugkomen kan het verstandig zijn om een terugbelafspraak te maken via onze site, dan kan de verbinding op dat moment samen met jou worden nagekeken. Maar laten we er niet vanuit gaan dat dat nodig is, en dat het gewoon blijft werken.

Er was een “beste antwoord” gemarkeerd, maar niet door mij. Ik heb dat ongedaan gemaakt. Er is geen beste antwoord, want het probleem is ook niet opgelost, maar weer vanzelf verdwenen. Dat is echt iets anders. 

Er was een “beste antwoord” gemarkeerd, maar niet door mij. Ik heb dat ongedaan gemaakt. Er is geen beste antwoord, want het probleem is ook niet opgelost, maar weer vanzelf verdwenen. Dat is echt iets anders. 

Duidelijk ​@Paul_55 

@Jasper van KPN heeft ongetwijfeld mijn reactie uitgekozen omdat dit voor veel klanten wel de oplossing is. En dan kunnen andere mensen die toevallig dit topic lezen daar wat aan hebben. 

Maar voor jou fijn dat alles weer werkt! 👍🏽

Ik had het antwoord inderdaad om die reden gemarkeerd als beste antwoord. Gemiddeld zien meer dan 300 mensen zo'n topic als dit, het antwoord van Noordzee kan meerdere mensen helpen waardoor die mogelijk al op weg geholpen zijn voordat ze de vraag hoeven te stellen. 1 gemarkeerd antwoord kan meer mensen helpen. Ik heb het antwoord daarom wel weer teruggezet 🙂

@Jasper van KPN Ik vermoedde al dat het beste antwoord door jou gemarkeerd is, maar daar ben ik het pertinent niet mee eens. In mijn geval was het immers geen oplossing, en dat mogen andere gebruikers met hetzelfde probleem ook wel weten. Daarom heb ik mijn eigen bericht dat het probleem niet is opgelost, maar “vanzelf” weer verdwenen als beste antwoord gemarkeerd. Dat is namelijk een betere weergave van de werkelijkheid: er ontstaat “vanzelf” een probleem, dat na enige tijd “vanzelf” weer verdwijnt. 

Als je het niet met me eens bent, gezien vanuit het belang van KPN, dan kan ik me dat best voorstellen, maar haal dan dit hele topic maar weg. Ik vind het niet correct dat mijn negatieve ervaring met KPN wordt geassocieerd met een oplossing die in mijn geval geen oplossing was. 

Het beste antwoord is zoals gezegd bedoeld om meer mensen te kunnen helpen. Jouw antwoord is inderdaad hoe het voor jou is opgelost, maar iemand anders die dit leest kan daar niets mee. Het beste antwoord gaat niet alleen om jou. Met het antwoord van Noordzee is daarom objectief het beste antwoord. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is het wel.

Topics verwijderen we niet, want ze kunnen andere mensen ook helpen zoals gezegd, als ze het juiste beste antwoord hebben. Ik zet het daarom nu weer terug, en laten we dat daar bij laten.

@Jasper van KPN Ronduit waardeloos vind ik dat. KPN weet wat het beste is voor haar klanten: problemen vanzelf laten ontstaan en weer vanzelf laten verdwijnen. Maar dat moet zoveel mogelijk onder het tapijt geveegd worden. Ik heb hiermee opnieuw een zeer slechte ervaring met KPN. Bah. 

Toch nog even een update. Een week geleden kreeg ik een automatisch bericht waarin o.a. staat "Deze week is er een antwoord gemarkeerd in jouw topic. We zijn benieuwd naar jouw ervaring in de Community en nodigen je uit deze te delen door gebruik te maken van de duimpjes."

​​​​​​Ik heb toen mijn zeer beroerde ervaring gedeeld, een 1 gegeven en aangegeven dat ik dit forum niemzn zal aanbevelen. En ja, jullie mogen contact met me opnemen. 

Is dat gebeurd? Welnee. Wat krijg ik vandaag? Precies dezelfde vraag, terwijl er deze week helemaal niets veranderd of gemarkeerd is. Deze keer heb ik maar een 0 (een nul) gegeven. Het zal me benieuwen of er over een week weer om een beoordeling gevraagd wordt. 

Reageer