Skip to main content

Goedemiddag,

 

Heb al een jaar of 3 de Experia V10 modem en deze werkt eigenlijk altijd naar behoren.

Echter heb ik sinds begin deze week wat last van internetverbinding en dan vooral tijdens het gamen.
Ik heb een speedtest gedaan - via de KPN site - en die geeft ook aan dat er “PING” aanwezig is (5ms) bij de verbinding.

Nu ben ik niet heel technisch aangelegd, maar voor vooral gaming en downloaden is het niet best als er PING aanwezig is. Dit veroorzaakt aanzienlijke hapering.

Nu vroeg ik me af of de instelling wel goed staan (nooit aangezeten) en of er misschien iets veranderd kan worden om dit te verbeteren.

Las ook het een en ander over resetten, maar dit doe ik liever niet omdat dan al mijn instellingen/wachtwoorden worden gewijzigd.

Heb geen idee of er vanaf KPN zelf in mijn Experia Box gekeken kan worden omtrent de instellingen en of deze goed staan?

Alvast bedankt

Heb ook zojuist geprobeerd met WifiManager, maar hij blijft daar zeggen dat ik geen Thuis product heb gekoppeld, terwijl dit wel het geval is… :(

 

 


Helaas lijkt niemand me hier te kunnen helpen. :(


Ping is er altijd en een waarde van 5 is bijzonder goed .

 

Wat was de uitkomt van de test?

 

 


Goedemiddag, 

 

Download 55,8 mbps

Upload 9,7 mbps

Ping 5 ms

Jitter 12 ms 


Daar mankeert niets aan. Werkt u bekabeld? Zo nee, dan zou u dat eerst eens kunnen doen.


Ja ik werk sinds de problemen bekabeld, maar echt veel scheelt het niet om eerlijk te zijn.

Internet is er wel, maar dus wel veel last van haperingen.

Zou ook aan de servers kunnen liggen.

 

Gisteravond deed de Wifi Manager het wel opeens, toen dat even doorlopen en aangepast dat de modem automatisch nu het juiste wifi kanaal zoekt. Misschien helpt het.

 

Heeft het nog invloed om dit zelf handmatig van 2,5 ghz naar 5 ghz te zetten?


Als je bekabeld ook problemen heeft, dan heeft het geen zin om nog verder naar WiFi te kijken. Bekabeld moet gewoon goed zijn. Misschien kan een KPN medewerker uw verbinding eens doormeten.


Kunnen ze dat op afstand doen of moet er iemand langskomen dan?
Voorlopig heeft er ook nog geen een KPN medewerker gereageerd op deze kwestie...


Hoi @Maurice' . Welkom op het forum.

Ik kan niks geks ontdekken als ik jouw lijn doormeet. Alles lijkt snel en stabiel.

Wat geeft de speedtest aan? (graag meten via een bedraad aangesloten pc/laptop)

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.