Skip to main content

Sinds kort valt mijn internetverbinding continu weg. zowel Wifi als kabel. De servicetool geeft aan dat de KPN verbinding correct werkt, maar de verbinding thuis is geblokkeerd. Oook geeft de tool aan dat die mogelijk een gevolg van een betaalachterstand is maar dit is niet het geval, Alle betalingen zijn voltooid. Mijn vraag is hoe dit nu te fixen is. Ik heb een KPN Box 12 die relatief nieuw is dus in mijn mening prima zou moeten werken.

Dag @Mies217! Welkom op ons KPN Forum. Wat gek dat je de melding krijgt dat je verbinding geblokkeerd is door een betaalachterstand, terwijl dit niet zo is. 
Heb je af en toe wél internet/tv of ben je helemaal uitgesloten van diensten op dit moment? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 


Excuus ik keek verkeerd. Je hebt je gegevens al ingevuld. Ik kijk met je mee!

 

EDIT: Ik heb een meting gedaan en die geeft vrijwel direct aan dat er een slechte verbinding op jouw adres is geconstateerd. 
Hoelang is de kabel tussen het aansluitpunt en het modem? Zit er een splitter tussen het aansluitpunt en het modem? Zo ja, Is het mogelijk om de splitter te verwijderen? 

 

 

Zo ziet een aansluitpunt voor ADSL (koper) eruit. Hier is het modem op aangesloten :) 

 Ik hoor graag van je! 


@Lisa Het Modem is direct aangesloten met een telefoonstekker. de kabel hiernaartoe is iets langer dan de afstand die het aflegt maar dit gaat maar over iets van 2 meter. De internet en wifi doen het het ene moment wel en vallen er daarna weer uit. dan beginnen de wifi en internet lampjes te knipperen of gaan uit. Er zit dus geen splitter tussen het modem en het aansluitpunt.


Ook heb ik al simpele oplossingen als het herstarten van het modem geprobeerd. Stekker eruit en 30 seconde wachten, het werkt allemaal niet. Is er een mogelijkheid die ik over het hoofd zie om ervoor te zorgen dat de verbinding niet meer geblokeerd is? @Lisa Ik hoor graag van u.


 

@Mies217  Heeft u het modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen ? Zie hieronder :

 

Reset van de KPN Box 12 (V12)

 

Om de KPN box 12 te resetten naar de fabrieks instellingen gebruik je de methode die ook gebruikt wordt voor de experiaboxen: Druk 3-5 sec. met een tandenstoker, paperclip of iets anders puntigs:wink:  het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna los. Het reset-gaatje zit boven de aan/uit schakelaar op de achterkant (zie de afbeelding hieronder).
Het kan 10-15 minuten duren voordat de KPN Box 12 weer volledig is opgestart. Succes!:blush:

 

 


Dag @Lisa, na het resetten van het modem en andere mogelijkheden hebben geprobeerd doet de internet het nog steeds niet. Zou er een monteur langs kunnen komen? Wellicht Woensdag? Dankuwel.


@Mies217 Ik heb nogmaals meegekeken. Ik zie nu dat de verbinding niet stabiel is en kom direct op een monteur uit. Morgen hebben we nog een plekje. Ik heb de monteur ingepland voor het tijdsblok 10.00-12.00uur. De monteur belt ergens tussen die tijd aan. De monteur is gratis, want de verbinding is instabiel. Waar dit precies door komt, gaat de monteur morgen uitzoeken bij jou op locatie!