Skip to main content

Ik heb sinds een aantal weken een probleem met mijn V12. Een aantal keren per dag valt de internet verbinding weg. Na een minuut of 7 wordt die weer automatisch hersteld. Zeer irritant omdat niet alle apparaten hier mee om kunnen gaan. Sommigen moet ik dus een aantal keren opnieuw opstarten als de internet verbinding weer hersteld is. Ik zit daarom te wachten op een update mogelijkheid in de hoop dat het probleem daarmee ook verholpen is. Is daar al zicht op?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @Jos Beukers! Ik zie verschillende klantnummers in je profiel staan. Wil je bevestigen dat het gaat om het klantnummer dat eindigt op het getal 3? Daarvan zie ik namelijk wel een paar keer een weggevallen signaal. Maar zeker niet meerdere keren per dag. Ik zie in totaal 3 keer de verbinding wegvallen in de afgelopen week. 

Wil je bevestigen dat je het NT al een keer meer dan 2 minuten stroomloos hebt gehad? En dat je het modem volgens onze instructies gereset hebt? 


Bedankt voor je bericht.

Mijn klantnummer eindigt op een 3 en staat op naam van mijn vrouw.

Ik heb de NT ongeveer 5 minuten stroomloos gehad en ik heb de router gereset.

De verbinding valt nog steeds regelmatig weg de laatste dagen is het één of twee keer per dag.

De laatste keer was 22 uur gisteravond. Daarvoor:

22-5 om 13:30 uur

21-5 om 13:32 en 13:12 uur

20-5 om 16:00 uur

Hopelijk kan je hier iets mee

 


Nog even een aanvulling. Vanochtend nogmaals de V12 gereset. Na het resetten ben ik de instellingen (port-forwarding en vaste IP-adressen) gaan herstellen. Tijdens deze actie viel op een gegeven moment ook de internetverbinding weer even weg. Lijkt er dus op dat het probleem nog steeds aanwezig is.


@Jos Beukers ik zie nu de verbrekende verbindingen wel. En dat zijn er wel heel veel. Ik ga een monteur voor je inplannen. Wel wil ik daarbij een mobiel nummer vragen waar de monteur heen kan bellen. Zou je die in je profiel willen zetten? Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan plan ik gelijk voor je in. 


Dank je. Staat er in.


Hi @Jos Beukers! Ik heb een monteur voor je ingepland. Deze komt dinsdag in de ochtend bij je langs. Wil je hier laten weten of de bevestiging goed is aangekomen? En wil je ook na dinsdag aangeven of de monteur alles goed heeft opgelost?


Dank je. Dinsdag kan ik helaas niet. Ik zal de afspraak gaan verzetten. Ik laat je uiteraard weten wat het eindresultaat is.


@Jos Beukers een van de weinige nadelen van het forum is dat ik niet op het moment zelf kan vragen of het moment goed schikt. Daarom heb ik het eerstvolgende moment ingepland. Liever verplaatsen dan ongevraagd een halve week later. 

Als het verplaatsen om welke reden dan ook niet lukt, bel dan 0800-0402. 


Dank je. Verplaatsen lukt niet omdat ik niet verder kan dan 2-6 en ik wil naar 6-6 (ik kan niet eerder). Is het 0800 nummer ook morgen of overmorgen bereikbaar?


@Jos Beukers zeker! 🙂 Wel heb ik bij deze alvast de afspraak verplaatst naar de ochtend van 6 juni. Als je een ander tijdstip wilt, bel dan 0800-0402. Dat kan ook op feestdagen! 


Fijn! Bedankt. Je hoort het resultaat nog.


Vandaag is de monteur geweest. Hij heeft de V12 vervangen door een V12-B. Ik zal over een week nog een update geven.


Helaas lijkt het vervangen van het modem niet tot verbetering. Vandaag weer twee keer uitval van de internet verbinding. Dit gebeurde om 9:50 uur en 10:41 uur. Beide keren duurde het ca. 9 minuten.

Vorige maand heb ik al de utp-kabel van 10 meter cat 5 vervangen door een 7 meter cat 6. Het enige onderdeel dat nu nog overblijft lijkt mij de aansluit kast. Zijn er nog andere suggesties?

 


@Jos Beukers de volgende stap is zeer waarschijnlijk nog een monteur. Het ticket stond nog open om de situatie te monitoren. 

Ik heb doorgegeven dat het probleem niet is opgelost. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.


Vrijdag is de monteur weer geweest. Nu de NT-kast vervangen en een V10 modem geplaatst. Tot nu toe geen problemen meer gehad. 


@Jos Beukers dat zijn de betere berichten! Ik sluit het topic voor je. Mocht je op een later moment toch nog vragen hebben, laat het dan hier weten. Dan houden we alles op 1 plaats.Â