Skip to main content

Goedemorgen,

Wie herkent het volgende probleem en heeft een oplossing.

Ivm met thuiswerken maak ik verbinding met mijn werkomgeving en zoals ik heb begrepen gaat dit via een VPN verbinding. Dit werkt al vele maanden goed. Nooit problemen.

De laatste drie weken heb ik echter dagelijks last van een haperende of wegvallende verbinding. Ben al overgegaan van een wifi verbinding naar een vaste verbinding maar dat geeft geen betere werking van de VPN verbinding.

Op mijn privé laptop werkt alles prima en heb in heel mijn woning geen last van slecht wifi. Het is dus echt iets in de verbinding of in de experiabox (wat 9 heeft als nummer). Een reset van de Box heeft ook niks opgeleverd. Er zijn in huis geen nieuwe dingen aangeschaft of geïnstalleerd. Enigste verandering is dat er sinds 5 weken nieuwe buren zijn komen wonen.

Ik ben benieuwd. 

Ik weet niet precies wat voor aansluiting dat is:

vierkant zwart kastje met 4 lampjes: Power-alarm-PON-LAN. Alarm is uit de rest aan/ knippert.


Ik weet niet precies wat voor aansluiting dat is:

vierkant zwart kastje met 4 lampjes: Power-alarm-PON-LAN. Alarm is uit de rest aan/ knippert.

Hmmm, dat is een G.PON aansluiting.

Daarmee zijn mij geen problemen t.a.v. VPN verbindingen bekend.

Heb je het probleem ook als je jouw PC met een netwerkkabel aansluit?


Net voor het eerst met netwerkkabel geprobeerd en laptop opnieuw opgestart. Geen verschil helaas. Ik werk al 2 jaar via de wifi en had zowel op kantoor als vanuit huis geen problemen totdat ik op glasvezel overschakelde. Zoals gezegd, als ik op kantoor ben en dan inlog op de omgeving van de klant, heb ik geen problemen. Daarom vermoed ik dat het met mijn verbinding/modeminstelling thuis te maken heeft.


Dan hoop ik dat er snel een moderator zal reageren en eens wil kijken of er onderbrekingen van de pppoe verbinding zichtbaar zijn op jouw lijn.


Hoi @BJ79 : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seinjte geven?


Hoi @BJ79 : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seinjte geven?

Gedaan. tevens mijn vraag in een nieuw topic gezet: Citrix cerbinding met werk hapert sinds overstap op glasvezel | KPN Community


@BJ79 : we gaan hier verder: 

Â