Skip to main content

Hoi, 

 

Ik heb sinds ongeveer een maand nu dat op random momenten alle superwifi punten in huis wegvallen, en daarna zelfs de bekabelde verbindingen geen ip-adres meer krijgen toegewezen. Alle superwifi punten zijn bekabeld aangesloten, van de 3 zitten er 2 rechtstreeks op het modem en de andere via een switch. Reboot / stroom van modem afhalen werkt meestal niet. Een factory reset en alle superwifi punten opnieuw connecten is vaak de enige mogelijkheid. Alleen bij het modem zelf heb ik wifi waarmee ik wel op internet kom. Op alle andere mogelijke manieren niet. Dus niet bekabeld rechtstreeks op de router etc. Ipvt blijft in tussentijd wel werken.

Heel soms na enkele uren wachten lijkt het ineens weer te gaan werken. 

 

Hebben meer mensen hier last van of een oplossing voor? Elke keer factory reset begint behoorlijk vervelend te worden en helemaal tijdens het thuiswerken.

Heb je misschien draadloze verbindingsets in huis of gaan de tv ontvangers via een switch?


Veranderen de Superwifi’s da  ook  an kleur?

Welk modem, Box12?

Koper of glasvezelverbinding?

Dat modem valt dus nooit weg?


Superwifi punten blijven groen branden, glasvezel experiabox 12. Inderdaad modem blijft het altijd doen, behalve de bekabelde verbinding van het modem. Ik heb nu alles een vast ip-adres gegeven. Hopelijk werkt dat, want dit kost telkens teveel tijd.

 

Ik heb superwifi punten 3 maal en tv ontvanger gaat via een switch, maar met IPTV geen problemen


Wat is het merk en type van die switch? 


Wat is het merk en type van die switch? 

Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar. 

Als je ze eens zonder de switch aansluit, gaat het dan wel goed? 

Of werkt het inmiddels?


Tot nu toe lijkt het te werken, maar meeste zit niet achter een switch en ook dat gedeelte van de verbinding valt uit. Mijn gevoel zegt dat wanneer dhcp nieuwe lease uitgeeft het soms niet goed gaat. Vandaar alles wat belangrijk is op vaste ip-adressen gezet. 


De switch kan voor problemen zorgen in het netwerk. Ook voor de apparaten die er niet achter zitten. Zo heb ik dat ook wel eens uitvallende verbinding gezien door een wifi versterker. Die gooide alles in de war. 

Maar ik begrijp dat alles nu werkt. Dat is fijn.