Skip to main content

Goedemiddag,

 

Al geruime tijd valt mijn glasverbinding weg bij het gebruik van MS Teams. Vooral bij groepsgesprekken is het vaak dat alle verbindingen (bedraad en WIFI en de TV) wegvallen. Ik kom een gesprek binnen en na 5 seconden crasht de verbinding. Vrij snel start de boel weer op want na verloop van tijd (enkele minuten) werkt het weer.

 

Heel irritant!

 

In de logging van de Experiabox 12 staat:

11.07.2023 15:36:30     Info     SYS     
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
11.07.2023 15:36:22     Info     SYS     
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

===

11.07.2023 15:33:44     Info     PPPOE     
PPPoE connection successfully established with user credentials.
11.07.2023 15:33:44     Info     PPPOE     
PPPoE connection successfully established with user credentials.
===
11.07.2023 15:32:37     Error     PPPOE     
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
11.07.2023 15:32:33     Warning     PPPOE     
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
11.07.2023 15:32:33     Error     PPPOE     
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

 

Een aantal “Device <MAC> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSIDWL_PRIV])” heb ik eruit gefilterd, die zie ik namelijk veelvuldig voorkomen.

 

Probleem speelt op meerdere PC's die bedraad aangesloten zijn op de experiabox. Toen het probleem zich zojuist voordeed was er slechts één PC actief. Tijdens TV kijken of online gamen/ Youtube etc nooit problemen, alleen bij MS Teams. Ik zie meerdere onderwerpen gerelateerd aan dit probleem maar geen oplossing! Hoe zit dit? 

@GerardDG Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je verbinding wegvalt als je Teams gebruikt, en ook erg opvallend dat het zich dus alleen voordoet als Teams aan staat. 

Ik wil graag een aantal metingen uitvoeren. Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 


U heeft het ook over tv. Heeft u een switch in uw netwerk? Of zitten alle bekabeld aangesloten apparaten rechstreeks op de KPN Box? Zonder dat er iets tussen zit?