Skip to main content

Sinds de vervanging van de v10 router naar v12 router valt de v12 bijna dagelijks weg. Ondertussen al zo'n 2 jaar lang.Ik heb nog hoop gehouden dat het ooit beter wordt na veel geklaag via de chat. De verbinding is nooit echt stabiel geweest. Zowel wifi als bekabeld valt regelmatig weg. Dan nog niet gesproken over dat geweldig wifi bereik wat de v12 levert.  Na 10 meter van de router is er nog maar weinig over.

harde reset levert niets op en ook alle wifi en bekabelde apparaten uitschakelen niet.

@KPN ik zie veel berichten van mensen die hier over klagen, komt er ooit nog een oplossing? Of zullen we maar overstappen?

Hoi @Stan Peeters, wat ontzettend irritant dat al zo lang de verbinding regelmatig wegvalt. 

Dat is niet hoe het zou moeten werken. Je hebt al veel geprobeerd, waaronder een reset van het modem, maar dat helpt dus niet. Mocht je glasvezel hebben, heb je ook het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten?

Mocht dat niet helpen, zou je dan jouw profiel nog willen aanvullen met de letters van jouw postcode en/of het juiste klantnummer. Hoor ik van je als je dat hebt gedaan, dan duik ik dieper in jouw verbinding. 


Hoi @Bart_Z , mijn profiel is aangevuld. Ik zal vanavond proberen het glasvezel kastje stroomloos te maken voor minimaal 2 minuten 


Hoi @Bart_Z  ook kan ik niet meer inloggen op het modem sinds de reset,  ik krijg telkens de melding wrong login information. Het wachtwoord achterop het modem ( gescanned met qr code )werkt ook niet .


Ik heb even meegekeken. Dat er iets mis gaat met de verbinding is zeker. Dat zie ik terug als ik jouw verbinding bekijk. Ik heb daarom een monteur aangevraagd voor je. Een collega van de back office zal nog contact met je opnemen om dit te bespreken. Hoor graag als er een monteur ingepland is en of hij het kan oplossen. 


Hoi,

Vanmorgen is de monteur langs geweest.

Modem + NT kastje vervangen.  Half uur nadat de monteur weg was is weer 2x de verbinding weggevallen. 

Weer gebeld met KPN, monteur komt morgen nogmaals. 

Ben er wel klaar mee onderhand.

 

 

 


Snap ik heel goed. Hopelijk kan de monteur morgen nog meer te weten komen. 


De monteur heeft geadviseerd geen wifi repeaters ( zelf aangeschaft) te gebruiken aangezien het wifi bereik in het huis goed is. De Wifi repeaters zijn vanaf dat moment dus ook uit het stopcontact gehaald.

De monteur is rond 10:30 uur vertrokken en op het moment van schrijven is de verbinding 2 uur en 50 minuten actief. Dus rond 15:00 weer uitval gehad.

 

Kan KPN een nieuw modem ( geen box 12) leveren? 

Internet staat vol met box 12 issues, dus wanneer stoppen jullie met leveren hiermee, totdat alle klanten vertrokken zijn?

 

 

​​​​​

 

 


Als dat de boosdoener is, kan ik dat nu niet in actie zetten. Ik wil je aanraden het nummer uit de sms te bellen. Je kan dan de bijbehorende code invoeren en dan kom je meteen in contact met de Technische Dienst om het verder te onderzoeken. Hoor graag van je als er contact is geweest. 


Gisteren heb ik van kpn een v10a modem ontvangen. Modem aangesloten en wat een genot.... 

200mbps door het hele huis, goed bereik. Stabiliteit zal zich de komende dagen moet uitwijzen.

Enigste min puntje is dat ik maar 3 internet poorten op de v10a beschikbaar heb. Gelukkig gaat kpn me hier een switch voor sturen.

 

 

 

Met andere woorden: kpn box 12 is niet goed, deugt niet,is niet stabiel, valt weg, heeft weinig bereik, biedt langzamer internet dan oudere modellen, en zou niet aangeboden mogen worden aan klanten!

 

 

 


Top dat het nieuwe modem voor verbetering heeft gezorgd. 

Mocht er nog iets zijn, laat het dan weten. Fijne dag gewenst.