Skip to main content

Wij hebben met regelmaat het volgende probleem:

De internet verbinding valt volledig weg. Dat wil zeggen onze apparaten maken nog wel verbinding met het modem maar het modem niet extern met internet.

Op onze V12 modem gebeurt dan het volgende:

Het internet lampje knippert (1ste van links) knippertĀ snel

wifi lampje knippert normaal (2de van links)

Power en TV lampje branden constant groen.

Zo ook weer vandaag (22-1-2024 om 20.00 uur)

Aan de hand van de KPN app volgende gedaan:

  1. internet stekker verbinding opnieuw aangesloten
  2. Modem opnieuw opgestart (uit stop contact)
  3. Modem reset gegeven en ruim 15 minuten gewacht

Na dit alles nog steeds geen verbinding en maar afspraak gemaakt me servicemonteur rond 20.45 uur.

Om 21.00 uur weer opeens internet (internet lampje constant weer groen) dus monteur maar weer afgezegd.

Blijft wel de vraag openstaan waar kan dit aan liggen?

Is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Ik hoop dat de klantenservice van KPN ook eens goed naar wil kijken

Ā 

Als aanvulling op mijn eerder bericht.

Gister om 22 uur kregen we een melding dat er een storing is geweest en dat deze zou zijn opgelost.

Deze ochtend is het internet wederom erg instabiel (postcode 5801RH)

Ā 


Hoi @jelleenmargreetĀ . Het snelste word je geholpen via 0800 0402.

Mocht dat geen optie zijn. Kloppen de gegevens in je profiel nog? Zo ja, mag ik de lijn doormeten?


HalloĀ @Erwin van KPNĀ 

Via 0800 0402 wordt ik niet echt geholpen!

Nu (25-01-2024 om 09:45 uur wederom 5 minuten geen internet gehad.

Ja alles klopt nog en je mag de lijn doormeten!

Ā 


@jelleenmargreetĀ : Het ticket is aangemaakt. Mijn collega's van Expert op afstand gaan jou terugbellen.Ā  Ik heb het ticket zo volledig mogelijk ingevuld zodat je niet weer het hele riedeltje hoeft te vertellen.

De beslissing om een fysieke monteur aan te sturen ligt bij hen. Mijn gevoel zegt me dat dat ook gaat gebeuren maar dat zal uit het gesprek blijken.

Laat je me weten hoe het afloopt?Ā 

Fijne dag. Erwin


@Erwin van KPNĀ  De monteur is zojuist hier geweest met de mededeling dat er iets met de kabel aan de hand is en dat er nieuw afspraak gemaakt zal moeten worden deze staat nu voor 12-2-2024.

De monteur is om 16:00 uur gegaan mert de mededeling dat her ongeveer 45 minuten zou duren dat er weer internet is. Het is inmiddels 16:40 maar nog geen internet.

Mag hopen dat het nu niet zo zal zijn dat we tot 12-2 geen internet meer hebben (en ook geen tv)

Kan jij nog iets betekenen? Anders zal ik met KPN moeten gaan bellen en ben bang dat ze me ook niet gaan helpen


@Erwin van KPNĀ  Nog even de laatste update. Vrijdagavond toch maar met KPN gebeld. Werd ook geholpen door een medewerker die naar mijn mening verstand had van e.e.aĀ 

Volgens hem zit er een kabelbreuk op 462 meter afstand van de verdeelkast. Het viel hem verder op dat de afspraak van 12-2 nergens stond vastgelegd.

Hij heeft een nieuw ticket aangemaakt en hij ging er van uit dat op zaterdag contact met ons zou worden opgenomen (helaas geen contact)

Ik wacht maandag nog maar even af in de hoop dat we van ze horen.

Zo niet ga ik maar weer bellen, we hebben nu sinds afgelopen vrijdag 16 uur geen internet meer!

Zouden we niet tijdelijk recht moeten hebben op een 4G modem?


Hoi @jelleenmargreetĀ . Op 26-1 is de zogenaamde OG (ondergrondse ) aangestuurd. Ā Dus die zullen die kabel gaan fiksen. Wanneer heb ik helaas geen zicht op.

Heb jij een mobiel nummer van KPN?Ā 


@Erwin van KPNĀ nee we hebben geen mobielnummer van KPN.Ā 

Net nog contact gehad met KPN, en ze gaan een noodpakket (Ik vermoed een 4G-modem) opsturen.

Ze kon deze alleen niet direct aanvragen maar heeft dit bij de ticket getypt, dus hoop dat het goedkomtĀ 


WIj kampen sinds vrijdag met een storing waardoor we geen Internet en TV kunnen gebruiken. Wanneer dit wordt opgelost weet ik nog niet maar hoop snel.

Nu was ik aan het bekijken of we een vergoeding mogen ontvangen en kom op de volgende site uit:Ā Vergoeding | KPN.

Je krijgt dus een vergoeding voor iedere dag dat je niet gebruik kan maken van de diensten. Maar krijg je ook nog een vergoeding voor de extra kosten die je hebt moeten maken (verbruik van data)

Zou wel zo netjes zijn

Ā 

Admin: samengevoegd met je bestande topic over de storing


HalloĀ @jelleenmargreetĀ ,

Er is alleen een vastgestelde vergoeding per dag. Je kunt de vergoeding via de door jou gevonden website aanvragen nadat de storing is afgelopen.Ā 

Duurt de storing jou te lang? JeĀ kunt dan via 0800-0402 een noodpakket aanvragen. Nu nog tot 18.00 of anders morgen weer vanaf 8.00.Ā 


Hallo @NoordzeeĀ 

Wat jij stuurt is me bekend. Heb gister contact gehad met kpn. Maar ze kon geen noodpakket aanvragen omdat er al een ticket openstaat.

In de ticket staat dat ze me zouden terugbellen, deze ticket staat nu al open sinds 26-1 en nog steeds niet terug gebeld.


Gewoon even opnieuw bellen, en ook direct even vragen naar de eventuele vergoeding.Ā 


@Ronald31Ā  alsof ik dat nog niet gedaan heb. Ben op moment dagelijks aan bellen met de vraag wat de status is.


@Ronald31Ā nog even ter aanvulling. Krijg nu te horen dat ieder keer dat ik bel mijn ticket wordt aangepast en daardoor verder naar onder schuift


Wat voor storing hebben jullie last van?Ā 


@Ronald31Ā 

zie de linkĀ Verbinding valt regelmatig weg | KPN Community


@Ronald31Ā nog even ter aanvulling. Krijg nu te horen dat ieder keer dat ik bel mijn ticket wordt aangepast en daardoor verder naar onder schuift

Nee. dit is onzin.Ā  Maar het zal er ook niet sneller van gaan.Ā  Het wachten is op de ondergrondse.Ā 

Als de storing is opgelost heb je recht op het vastgestelde bedrag wat je zelf al noemt. Dus het deel van je abonnementskosten gedeeld door het aantal dagen van de maand, dat je die ervaarde.Ā